• Leu / EUR4.9207
  • Leu / GBP5.7178
  • Leu / USD4.6726
Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în business. Ruxandra Raţă-Bucevschi, fondatoare, Twinkle Star: Tehnologia a fost de partea noastră în business, este incredibil ce poate face automatizarea

17.11.2021, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Înainte dura două-trei zile să avem o situaţie. Se luau manual mii de tabele excel pe care cineva stătea o zi-două să le pună cap la cap şi să facă un raport. Acum, profesorii noştri accesează o platformă, trec un punctaj, iar părintele primeşte un e-mail în care este detaliat testul,  punctajul şi, eventual, o recomandare.“

 

„Tehnologia a fost de partea noastră, dacă înainte dura două-trei zile să avem o situaţie şi se luau manual mii de tabele excel pe care cineva stătea o zi-două să le pună cap la cap şi să facă un raport, acum este incredibil ce poate face o automatizare, cum putem trimite un e-mail către părinţi. Profesorii noştri accesează o platformă, trec un punctaj, iar părintele primeşte un e-mail în care este detaliat testul,  punctajul şi, eventual, o recomandare. Suntem norocoşi”, a declarat Ruxandra Raţă-Bucevschi în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Ruxandra Raţă-Bucevschi este profesoară la bază şi şi-a construit reputaţia pregătind copiii de grădiniţă pentru examenele Cambridge. Astăzi, ea conduce Twinkle Star, o companie de cursuri de limba engleză şi germană cu afaceri de peste 800.000 de euro şi 32 de angajaţi. „Am început în timpul facultăţii, deoarece aveam mult timp liber. Am început să predau limba engleză la grădiniţă copiilor de acolo. A fost fascinant câtă bucurie mi-au adus cei mici şi cât de multe cunoştinţe au reuşit să capteze la o vârstă atât de fragedă. Am fost foarte surprinsă de cât de multe lucruri pot învăţa copiii la o vârstă atât de mică, am căutat un concurs la nivel local, regional chiar şi naţional. Pentru că nu am găsit nimic, am mers mai departe, la nivel internaţional, am găsit faimoasele examene Cambridge şi am început să pregătesc 14 preşcolari care însă nu ştiau să scrie şi să citească nici măcar în limba română şi am dezvoltat anumite materiale prin care i-am învăţat aceste abilitaţi direct în limba engleză”, povesteşte ea.

În mai puţin de un an şi jumătate de activitate, businessul său a făcut prima angajare pentru a face faţa cererii.

”Consider că acesta a fost doar începutul. Ulterior totul a fost foarte lin, de la un angajat la 10, 20,  ulterior acest număr a crescut de la 14 candidaţi la peste 10.000 de elevi, adolescenţi, dar şi adulţi care au susţinut aceste examene până acum alaturi de noi”, explică Ruxandra Raţă – Bucevschi.

Copiii deprind abilitatea limbajului încă din momentul în care se nasc, există o perioadă în care ei aud şi nu produc, după care urmează partea în care şi ei vorbesc în limba la care au fost expuşi, explică antreprenoarea.

”Cu cât ei sunt expuşi mai devreme la o limba străină, cu atât pronunţia va fi una mai bună.  Există o explicaţie logică: când sunt mai mici avem mai mult timp şi îi corectăm dacă greşesc. În momentul în care încep, ulterior la o vârstă mai mare, ei deja consideră că sunt în urmă faţă de colegii lor sau învaţă pentru că trebuie şi acest sentiment de plăcere nu mai există în aceeaşi cantitate. Părinţii pot face foarte multe lucruri cu copiii acasă, de la a începe să le vorbească într-o limba străină până le a arăta anumite cuvinte într-o carte.”

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Ruxandra Raţă – Bucevschi, fondator Twinkle Star, în cadrul emisiunii Femei în Business:

În cât timp înveţi o limbra străină şi în cât timp înveţi când eşti copil versus când eşti adult?

”Teoria ne spune că putem trece de la un nivel la altul cu aproximativ 120 de ore, însă este foarte bine că putem bifa şi perioadele în care suntem expuşi la acea limba, adică daca urmărim un film, daca ascultam un cântec daca avem o discuţie informala cu cineva şi acel timp poate fi pontat. Cum spuneam, copiii sunt proactivi, îşi doresc să aibă aceasta implicare în învăţarea limbilor străine fară să simţă acest lucru, pe când adulţii se tem că vor greşi.”

Aţi avut dificultăţi în business din cauza faptului că sunteţi femeie?

”Dificultăţi poate că este prea mult spus, însă poate m-am lovit de anumite prejudecăţi. Mi s-a  întâmplat atât mie, cât şi altor prieteni care au business–uri să cerem oferte de preţ de la aceleaşi firme, iar eu să le primesc cu un preţ majorat. Am încercat să găsesc şi eu o explicaţie, a fost probabil faptul că au presupus că nu pot înţelege anumite aspecte tehnice şi au încercat să profite de acest lucru, însă se ştie că în business se cer minim trei oferte, deci s-a putut contracara acest aspect. Am fost privită de multe ori cu neîncredere, însă nu pentru faptul că sunt femeie, ci pentru faptul că am început de foarte tânără o activitate regionala în care erau implicate 30 de unităţi şcolare cu peste 200 de preşcolari şi eram eu undeva la 23 de ani care coordona toată activitatea. Când am aplicat pentru a fi examinator Cambridge mi-a fost refuzat acest lucru pentru că aveam sub 25 de ani.”

Care a fost cea mai dură lecţie pe care aţi învăţat-o în business?

”Se pare că avem parte cu toţii de lucruri dure în business. Am simţit că, dacă aceasta este firma mea, ar trebui ca eu să fac totul şi toate deciziile să îmi aparţină mie, iar pe măsură ce firma se dezvolta era absolut imposibil să susţină acest lucru. care de altfel nu este unul productiv. Cel mai greu am învăţat să deleg, iar până să învăţ acest lucru am făcut micromanagement şi automat a adus la o epuizare a mea în a mă canaliza mai mult pe business şi mai puţin pe alte laturi, poate viaţă personală. Până la urmă cred că astăzi sunt lecţiile învăţate de majoritatea liderilor care au ajuns să îşi crească business-ul şi să aibă succes până la urmă.”

Care sunt provocările Industriei în care activaţi?

”Provocarea principală cred că este menţinerea unui standard de calitate. Una este să lucrez cu o grupă şi alta este să ai o echipă de 40 de profesori cu peste 4.000 de cursanţi şi să respecte aceiaşi indicatori. La noi, performanţa se măsoară în rezultatele la examenele Cambridge unde noi garantăm acel lucru. garantăm în contract faptul că un cursant va promova examenul Cambridge. Rata noastră de probabilitate a fost peste 99%, iar acest lucru poate fi dificil pentru angajaţii noi pentru că trebuie să se adapteze acestor indicatori de performanţă.”

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone