• Leu / EUR4.8806
  • Leu / GBP5.7514
  • Leu / USD4.8447
From Vis To Biz

Proiect ZF/OTP Bank. From Vis To Biz. LTHD Corporation, producător de soluţii de identificare folosite de marile companii ale lumii: „Costurile noastre au crescut, dar noi nu ne putem atinge de preţuri, ele trebuie să rămână fixe“

07.07.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

LTHD Corporation produce la Timişoara diverse soluţii de identificare folosite în industriile auto, medicală şi aerospaţială. Produsele realizate în vestul ţării ajung peste tot în lume.

Teodor Lăzărescu, proprietarul compa­niei LTHD Corporation din Timişoara, care produce soluţii de identificare folosite de ma­rile companii ale lumii, spune că în această pe­rioadă costurile au crescut considerabil, însă acestea nu pot fi transferate în preţul final.

„Impactul creşterii preţurilor şi a inflaţiei trebuie să îl mâncăm noi, adică intră în buzu­narul nostru. Corporaţiile nu acceptă schim­bări de preţuri din cauze locale, ele sunt glo­bale şi la nivel global când tragi linie nu e mare lucru. Aceste creşteri ne afectează pe noi“, spune Teodor Lăzărescu, în cadrul emi­siunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

LTHD Corporation este o companie care produce diverse soluţii de identificare folosite în industriile auto, medical şi aerospaţial. Fără astfel de soluţii de identificare, producţia unui anumit bun nu ar avea trasabilitate, iarr produsul nu ar putea avea o formă finală.

„Trasabilitatea într-o producţie hi-tech se poate executa de la început până la sfârşit numai controlată de soluţiile acestea de identificare care sunt din materiale speciale, forme diferite“, explică el.

Compania a fost înfiinţată în 1990, însă în primii ani, activitatea era de distribuţie şi comercializare a unor produse americane. Ulterior, antreprenorul a identificat nevoia unei astfel de fabrici în România şi a hotărât să îşi reorienteze activitatea către producţia de soluţii de identificare.

„Pe măsură ce în anumite fabrici s-a arătat necesitatea creării unui asemenea produs, noi am început să achiziţionăm materie primă şi să începem să producem pentru corporaţiile care au început să vină în România din ’94-’95, aceasta a fost şansa noastră.“

În prezent, LTHD Corporation are un portofoliu de 150 de clienşi, din care circa 20 de companii reprezintă companii multinaţionale, care asigură circa 85% din businessul producătorului de soluţii de identificare. Produsele fabricate în Timişoara ajung peste tot în lume în ţări precum SUA, Canada, Mexic, Brazilia, Rusia, cât şi în zone din Asia şi Orientul Mijlociu.

Pentru a-şi asigura dezvoltarea, spune antreprenorul, compania s-a focusat pe colaborarea cu clientul final al produsului şi nu cu intermediari, pentru că astfel este securizată activitatea pe termen lung.

„Dezvoltarea businessului a fost pas cu pas, iniţial lucram cu clientul intermediar, companii care produceau anumite componente pentru firmele care aveau produsul final. Noi lucram doar cu fabricile care produceau pentru companiile mari, dar încet încet ne-au contact cei care au creat produsele şi atunci am început să avem cu ei colaborări, când ei dezvoltau un proiect mergeau cu noi şi în alte locaţii decât cele din România“, spune Teodor Lăzărescu.

LTHD Corporation a avut anul trecut venituri de 4,5 milioane euro, iar estimările pentru anul acesta arată o creştere de 10%, însă lucrurile sunt incerte având în vedere că există o întârziere în fabricarea unor produse din cauza penuriei de materii prime.

Investiţii ale companiei depind foarte mult de proiectele la care vor lucra în viitor, în funcţie de ceea ce trebuie să producă, antreprenorul spune că la fiecare nou proiect investeşte în îmbunătăţirea procesului de producţie. Mai mult, compania arre în plan montarea panourilor fotovoltaice pe acoperişul fabricii care ar trebui să asigure 80% din consumul de energie.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank