From Vis To Biz

Proiect ZF/OTP Bank. From Vis to Biz. TermoExpress, companie din construcţii, estimează o creştere de 40% a cifrei de afaceri şi a profitului

25.08.2022, 00:06 Autor: Mircea Nica

Ovidiu Tomoiagă, CEO al TermoExpress: Piaţa acum s-a stabilizat, costurile la unele materii prime chiar au început să scadă, ceea ce arată bine. Rămâne de văzut cum va arăta perioada următoare. Avem un scenariu de criză pentru că ne pregătim întotdeauna pentru ce este mai rău.

TermoExpress, companie care oferă soluţii personalizate de tâmplărie termoizolantă şi sisteme de umbrire, estimează o creştere a businessului cu 40% pentru anul 2022, atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul, a spus Ovidiu Tomoiagă, CEO al TermoExpress, în cadrul emisiunii From Vis to Biz, un proiect al Ziarului Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

„Anul acesta, noi credem că vom avea o creştere de 40% ca şi cifră de afaceri şi ca profit operaţional. În primele 8 luni am ajuns la cifra de afaceri pe care am avut-o la finalul anului trecut. Anul trecut am trecut puţin de 2 mil. euro. Am fost într-un moment de stabilizare a structurilor, a ideii de business şi anul acesta am venit cu forţe proaspete şi o viziune mai fundamentată şi sperăm să mergem pe direcţia cea bună“, a explicat Ovidiu Tomoiagă.

Principalele produse pe care compania le oferă sunt ferestre şi uşi din aluminiu, precum şi sisteme de umbrire, rulouri sau obloane din aluminiu.

„În principal produse din aluminiu, acesta fiind un domeniu care a crescut foarte mult în ultima vreme. Dacă acum 10 ani suprafaţa vitrată a unei case era între 20 şi 30%, acum a crescut cu cel puţin 20% suprafaţa. Acum se cer ferestre din ce în ce mai mari şi performante, iar cele din aluminiu sunt cele care pot să ofere aceste caracteristici“, susţine CEO-ul companiei.

Din perspectiva planurilor, Ovidiu Tomoiagă a mai adăugat că obiectivul companiei este ca în următorii 15 ani să ajungă unul dintre principalii actori la nivel european pe partea de tâmplărie şi sisteme de umbrire.

„Momentan suntem în jur de 40 de persoane implicate în proiectul TermoExpress şi sperăm ca numărul să crească în perioada următoare. Pentru anul viitor avem în plan dezvoltarea capacităţilor de depozitare, de producţie, deschiderea a cel puţin unei noi linii de business, iar pentru aceasta suntem într-o căutare activă şi cel mai important lucru este proiectul de schimbare a mentalităţii, viziuniii. Obiectivul nostru este ca în următorii 15 ani să fim unii dintre principalii actori la nivel european pe partea de tâmplărie şi sisteme de umbrire.“


From Vis To Biz

Un proiect editorial realizat de Ziarul Financiar  în parteneriat cu OTP Bank, care include emisiuni săptămânale unde vor fi prezente businessuri mici sau mijlocii. Emisiunile aduc în faţă antreprenori din diverse industrii care au ambiţii de dezvoltare sau care au reuşit să transforme doar un vis într-un plan concret de afaceri.

 

 


În ceea ce priveşte finanţarea companiei, Ovidiu Tomoiagă susţine că nu a reuşit să obţine nici un fel de finanţare în perioada de început a companiei, adică în urmă cu 10 ani şi este este părere că dacă ar fi cerut ajutor la timp ar fi reuşit o scalare mai rapidă a businessului.

„Firma noastră a luat fiinţă cu aproape 10 ani în urmă. Am avut afaceri în domeniul imobiliar, după care în construcţii. A venit criza din 2008 care pe mine ca antreprenor nepregătit m-a lovit foarte sănătos şi în urma meditaţiei am ajuns la concluzia că vreau să vând ferestre în Franţa. Din nefericire nu am reuşit să obţin nici un fel de finanţare. Am fost tipul de antreprenor care a încercat să îşi rezolve singur provocările. Dacă aş fi cerut ajutor la timp aş fi reuşit să scalez totul mult mai repede. Ideea este că de la început businessul pe care îl am, producerea şi comercializarea de ferestre uşi şi sisteme de umbrire, a fost orientat către piaţa externă, în special Franţa, Belgia şi Elveţia. Am continuat pe linia aceasta. De un an de zile, aproape doi am început să dezvoltăm şi piaţa din România.“

El a mai adăugat că pieţele din Europa sunt mai stabile, iar producătorii români sunt văzuţi ca o soluţie economică penru produse şi servicii premium.

„Consider că pieţele europene sunt mai stabile, iar noi ca şi producători români suntem încă o soluţie economică pentru produse şi servicii premium pentru ei. În România vindem produse premium şi super premium, adică cele mai performante produse pe care furnizorii noştri de sisteme ni le livrează, le executăm pentru piaţa locală din Cluj. Nu avem proiecte economice. Clienţii noştri sunt foarte bine informaţi, ştiu ce să ceară şi consider că este un public care merită să fie deservit. Dacă toţi clienţii ar fi suficient de informaţi ar fi într-adevăr o dezvoltare sustenabilă şi durabilă. În străinătate, produsele noastre premium sunt în zona medie pentru ei ca şi raport preţ/calitate“, a mai detaliat Ovidiu Tomoiagă.

 

Ce a mai spus Ovidiu Tomoiagă, CEO al TermoExpress:

Produsele non premium merg foarte bine şi în România, dar nu suntem noi poziţionaţi pe această zonă.

Scumpirile au fost resimţite de beneficiarul final încă de anul trecut, când preţul la energie, la sticlă, la aluminiu a crescut. Toate costurile de materii prime le-a resimţit beneficiarul final, care a trebuit să îşi reevalueze bugetul pentru investiţii. Totuşi proiectele prevăzute s-au realizat pentru că partea de tâmplărie, ferestre sunt prevăzute spre finalul construcţiei.

Tot timpul am fost pe profit, dar anul trecut am avut şi o mică scădere faţă de anul anterior. Scăderea a fost mai puţin de 5%, ceea ce ne-a împiedicat să accesăm ajutorul din partea statului.

Ca şi antreprenor nu pot să nu mă gândesc la implementarea unor noi produse, deschiderea unei alte linii de business. Dar pentru asta avem nevoie întotdeauna de oameni capabili, care să se alinieze cu viziunea şi principiile noastre. Căutăm să recrutăm lideri, persoane capabile care să poată să dezvolte aceste direcţii noi de business pe care le pregătim în acest moment.

Abia acum ni s-a aprobat, anul acesta, un proiect pe tehnologizare. Sperăm că putem să îl implementăm cu succes. Suntem atenţi şi urmărim toate proiectele care vor urma. Aici băncile cu care am lucrat ne-au sprijinit în măsura posibilităţilor. Nici nu ne-au ajutat mult, nici nu ne-au încurcat, ceea ce într-un mediu de business este ok. Acelaşi lucru pot spune şi despre stat, care la toate controalele desfăşurate la sediul companiei noastre au fost decenţi.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank