In the spotlight

In the Spotlight, un proiect ZF, powered by Mastercard. Ionuţ Ion, Marionnaud România: În timpul anului, 70% dintre clienţi cumpără pentru uz propriu. În perioada Crăciunului, 80% sunt cadouri

24.11.2023, 00:06 Autor: Cristina Roşca

Marionnaud este o filială a CK Hutchison, o multinaţională listată pe bursa din Hong Kong, grupul având un portofoliu divers, de la unii dintre cei mai mari operatori portuari şi comercianţi din lume la companii de infrastructură şi reţele de telecomunicaţii multimedia  Gigantul are în total 300.000 de angajaţi în peste 50 de pieţe.

Retailerul de produse de parfu­merie şi cosmetice Marionnaud a intrat pe piaţa locală în 2009, iar de atunci a acoperit cele mai importante oraşe ale ţării cu 28 de magazine. Când vine vorba de expansiune, com­pania caută spaţii cochete, amplasa­te în centre comerciale şi malluri cu trafic intens, acestea fiind locurile unde se găsesc clienţii casei, spune Ionuţ Ion, trainer şi national MUA în cadrul Marionnaud România.

Marionnaud este o filială a CK Hutchison, o multinaţională listată pe bursa din Hong Kong, grupul având un portofoliu divers, de la unii dintre cei mai mari operatori portuari şi comercianţi din lume la companii de infrastructură şi reţele de telecomunicaţii multimedia. Gigan­tul are în total 300.000 de angajaţi în peste 50 de pieţe.

„Marionnaud este unul dintre cei mai mari retaileri de frumuseţe de lux din Europa, cu peste 1.200 de magazine offline, plus operaţiuni online în nouă pieţe, cu un total de 4.200 de angajaţi.“

Compania are în portofoliu peste 100 de branduri de cosmetice şi parfumerie, ce adună mai bine de 10.000 de articole.

„Vedetele noastre sunt produsele Lancome, Dior, Chanel, Givenchy şi Armani, dar şi cele care se regăsesc în exclusivitate în portofoliul nostru, cum ar fi Marionnaud Skin Sisteme, Roberto Cavalli, Oscar de la Renta sau Escada“, explică Ionuţ Ion. El a fost prezent în cadrul emisiunii In the Spotlight, un proiect ZF powered by Mastercard.

Lunar, în magazinele Marionnaud sunt lansate circa zece produse noi, numărul variind în funcţie de politica de lansări a brandurilor din portofoliul retailerului.

„Magazinele noastre îşi propun să ofere o gamă care să răspundă tuturor nevoilor de frumuseţe, avem parfumuri, articole de machiaj, produse de îngrijire pentru faţă şi corp, dar şi accesorii de beauty.“


Lanţul de magazine de beauty Marionnaud este unul dintre partenerii programului de cashback automat Mastercard Premium Collection.


Potrivit lui Ionuţ Ion, clienţii-ţintă ai companiei sunt femeile din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 65 de ani, cu venituri medii şi peste medie. E vorba de persoane pasionate de beauty şi de trendurile din domeniu.

Principalele tendinţe în industria de beauty, la care se aliniază şi Romania, sunt SPF şi skinsteaming în zona de îngrijirea tenului, latte make up în ceea ce priveşte machiajul, lip gloss nails când vine vorba de manichiură şi parfumuri cu feromoni în parfumerie.

„Skinsteaming mizează pe simplificarea rutinei de îngrijire a pielii, rutină ce se rezumă la câţiva paşi cheie şi câteva produse selectate. Această tendinţă este cu atât mai potrivită în contextul creşterii preţurilor“, explică Ionuţ Ion.

Despre latte make up, el adaugă că este un trend inspirat de cafea, care accentuează nuanţele naturale ale feţei prin tonuri de maro şi bronz. Când vine vorba de unghii, e în tendinţe o manichiură cu aspect strălucitor şi minimalist.

„Oja imită finisajul lucios şi sclipitor al rujului, adăugând un strat subţire de gloss cu nuanţe roz peste unghiile naturale. În ceea ce priveşte parfumurile cu feromoni, ele pot fi explicate pe scurt ca fiind <<potiuni de dragoste>> într-o sticlă.“

Domeniul de beauty nu este influenţat doar de tendinţe, ci şi de schimbările socio- economice.

„Depindem foarte mult de creşterea, respectiv scăderea puterii de cumpărare. Contextul economic (inclusiv inflaţia) poate avea un impact semnificativ asupra industriei frumuseţii şi a comportamentului de consum.“

Atunci când inflaţia este ridicată, puterea de cumpărare scade, ceea ce poate duce la schimbări în preferinţele şi comportamentul de consum în ceea ce priveşte produsele de frumuseţe, precizează Ionuţ Ion. Astfel, clienţii migrează către bunuri mai accesibile ca preţ, alegând alternative mai ieftine sau căutând oferte şi reduceri pentru a face faţă costurilor mai mari.

„Produsele de frumuseţe la preţuri accesibile sau produsele cosmetice de înaltă calitate, dar la preţuri reduse, devenin mai populare. Totodată, consumatorii caută articole multifuncţionale, care îndeplinesc mai multe scopuri, astfel încât să nu fie nevoiţi să cumpere mai multe bunuri separate.“

Executivul Marionnaud adaugă că sunt şi clienţi care pot încerca să îşi facă propriile produse cosmetice acasă. Există totodată şi cei care se orientează către bunuri naturale şi organice, în încercarea de a economisi bani şi de a evita substanţele chimice.

„În general, consumatorii sunt mai atenţi la reduceri, oferte speciale şi programe de loialitate pentru a economisi bani la achiziţionarea produselor de frumuseţe. Totodată, ei se orientează către cumpărături online, unde pot compara preţurile mai uşor şi pot găsi reduceri mai mari decât în magazinele fizice.“

Pentru businessul Marionnaud, există patru perioade de vârf pe parcursul anului:  Crăciunul, Black Friday, Paştele şi Ziua Femeii. Atunci sunt foarte căutate seturile preambalate de la branduri renumite, dar clienţii vor şi să personalizeze cadourile. Mai exact, clientul poate alege orice asociere de produse doreşte, ambalate corespunzător, în cutiile brandului.

„În perioadele de vârf, consumatorii sunt în căutare de cadouri, decoruri sau produse specifice pentru aceste evenimente, venind de cele mai multe ori cu o listă.“

În timpul anului, în mod normal, 70% dintre clienţi cumpără pentru uz propriu. În perioada Crăciunului, ponderea aceasta scade sub 20%, majoritatea cumpărăturilor fiind cu titlu de cadou.

În ceea ce priveşte industria de beauty, în România, segmentul de parfumerie e cel mai important, urmat de cel de machiaj şi de cel de îngrijire. În ultimii ani însă, acesta din urmă a căpătat o tot mai mare importanţă.

„Pandemia a avut un impact semnificativ asupra modului în care oamenii îşi trăiesc viaţa de zi cu zi. Cu restricţiile de distanţare socială şi cu măsurile de igienă sporită, multe persoane au acordat o atenţie mai mare igienei personale şi îngrijirii pielii. Această schimbare poate fi observată şi în industria cosmetică globală, unde au fost înregistrate creşteri semnificative în vânzările de profil, în timp ce vânzările de produse de machiaj au scăzut în anumite regiuni.“

Firma Ina International, care operează businessul Marionnaud, a avut afaceri de 64 mil. lei în 2022, cu 18,5% mai mari decât în anul anterior.

În România, pe segmentul de parfumerie şi cosmetică de lux, Sephora, Douglas, Marionnaud şi Best Value (în aeroporturi) sunt principalii jucători. Aceşti retaileri multibrand se bat cu micile magazine independente, cu jucătorii internaţionali şi cu companiile din online. În acest segment au apărut în ultimii ani tot mai multe parfumerii de nişă şi magazine monobrand care câştigă cotă de piaţă, dar încă au afaceri mici.


Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 70 de parteneri dintr-o gamă variată de domenii. TEILOR, Nike, Sabon, FREYWILLE, Max Mara, Mamizza și M60, Le Bistrot Français, La Finca by Alioli și Zăganu sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco. Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, au de parcurs următorii pași:

După îndeplinirea acestor pași, deținătorii de carduri Premium vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mastercard