In the spotlight

In the Spotlight, un proiect ZF, powered by Mastercard. Sabrina Marinescu, Avocadoo: În 2024, este şi Bucureştiul vizat când vine vorba de expansiune, însă mai mult ne uităm în ţară. Este momentul!

12.01.2024, 00:06 Autor: Cristina Roşca

Avocadoo, business activ pe segmentul de mâncare sănătoasă, a pornit în 2018, iar astăzi numără două restaurante amplasate în centre comerciale din Bucureşti şi unul situat în zona de nord a Capitalei.

Sabrina Marinescu, cofondatoarea lan­ţu­lui de restaurante Avocadoo, spune că pri­veşte cu entuziasm şi optimism acest an dat fiind că businessul merge bine, vânzările cres­când cu 10-15% în 2023 versus pre­cedentul. „Mă aş­tept la continuitate când vine vorba de busi­ness şi de 2024“, afirmă antreprenoarea.

Ea adaugă că 2023 a fost anul maturizării pentru Avocadoo, business care a sărbătorit cinci ani de existenţă.

„A fost un an foarte bun, am închis 2023 conform previziunilor, cu o cifră de afaceri de circa 15 mil. lei. Asta înseamnă o creştere de 10-15% faţă de anul precedent, businessul merge foarte bine.“

În acest context, Sabrina Marinescu vor­beşte despre expansiune. Avocadoo, busi­ness activ pe segmentul de mâncare sănă­toa­să, a por­nit în 2018, iar astăzi numără două restau­rante amplasate în centre comerciale din Bu­cureşti şi unul situat în zona de nord a Capi­talei. „Planuri există tot timpul. În fiecare nou an te uiţi la ce a mers anterior, la ce nu a mers, la ce trebuie îmbunătăţit. În plus, eşti atent la trenduri, la ce se întâmplă în Occident, în ţările mai bine dez­vol­tate în dome­niul acesta (al mân­cării sănătoase - n.red.). În­văţăm din ex­perienţă, dar şi din ce fac alţii.“

Pentru 2024, planurile sunt deja gata, fie că e vorba de pro­du­sele ce trebuie îmbunătăţite, fie de res­tau­rantele ce urmează a fi adăugate reţelei.

„Anul acesta este unul de creştere, de expansiune. Este şi Bucureştiul vizat de această extindere, dar mai mult ne uităm în ţară. Este momentul să punem piciorul şi în alte oraşe“, spune antreprenoarea care a fost prezentă în cadrul emisiunii In the Spotlight, un proiect ZF powered by Mastercard. Ea adaugă că sunt pe masă atât dezvoltarea directă, cât şi cea în franciză, ambele modele având avantajele şi particularităţile sale.

„În oraşele mai îndepărtate, ne ajută un partener local, deci luăm în calcul această opţiune. E cumva şi parcursul natural al businessului, după ce am dezvoltat aceste trei restaurante în Bucureşti. Suntem încrezători că putem creşte mai departe.“


Restaurantul Avocadoo, activ pe segmentul de mâncare sănătoasă, este unul dintre partenerii programului de cashback Mastercard Premium Collection.


Avocadoo are două restaurante în mall şi unul amplasat într-un spaţiu stradal, iar Sabrina Marinescu afirmă că este potrivit acest mix.

„Avocadoo a împlinit cinci ani de când există în lumea reală, dar în imaginaţia mea are mult mai mult, undeva la zece ani. Înainte de a deschide prima unitate, doi ani am căutat spaţii. Toată lumea mi-a spus atunci că primul local va dicta foarte mult direcţia businessului. Oricât ţi-ai imagina tu lucrurile, în momentul în care ai o primă unitate, va trebui să te adaptezi şi să te mulezi pe realitate. Aşa a fost şi cazul nostru.“

Primul restaurant Avocadoo a fost cel din mallul Băneasa Shopping City, dar antreprenoarea spune că nu s-a gândit că se va întâmpla aşa, că va merge iniţial într-un centru comercial.

„Întâmplarea a făcut ca primul spaţiu potrivit pe care l-am găsit, după doi ani de căutări, să fie în Mall Băneasa. Asta înseamnă că ne-am alăturat unor branduri foarte mari din domeniul fast-food. Astfel, identitatea noastră a fost cumva asociată cu acest acest concept de fast-food, lucru care m-a speriat puţin la început pentru că acest tip de serviciu e asociat cu junk-food. Iar singurul lucru pe care-l avem în comun cu aceşti jucători este faptul că şi noi livrăm mâncarea rapid.“

Uitându-se în urmă, cofondatoarea lanţului de restaurante spune că temerile ei iniţiale au fost nefondate, încă de la deschidere primul local Avocadoo beneficiind de coadă. Într-un an, restaurantul a ajuns pe break-even.

„Mă bucur că am deschis când am făcut-o şi nu când mi-a venit iniţial ideea. Atunci piaţa poate nu era pregătită şi atunci poate am fi crescut mai încet. Plus că nu aş fi fost eu pregătită. Eram la începutul carierei mele antreprenoriale şi, deşi visele şi ambiţiile erau aceleaşi, experienţa nu era.“

În industria HoReCa, potrivit statisticilor, în primul an de funcţionare, şapte din zece restaurante trag obloanele, sectorul fiind unul cu o rotaţie foarte mare.

„Am simţit asta lângă noi, am văzut restaurante închizându-se şi deschizându-se în stânga şi în dreapta. Şi e vorba de oameni ca şi mine, care au muncit şi care au făcut ce au ştiut mai bine, dar totuşi nu a fost să fie.“ Ţine şi de noroc, dar şi de o serie de alţi factori, de la munca depusă, la echipă. În cele trei localuri, Avocadoo are circa 60 de salariaţi.

„E foarte greu să funcţionăm dacă ne lipsesc doi oameni, spre exemplu. Toată lumea are un rol foarte important şi fiecare om face ca această mică operaţiune să funcţioneze.“

Avocadoo are un meniu fix, cu care grupul a pornit la drum şi care nu se schimbă, dar are şi unul sezonier, pentru oamenii care mănâncă des în localurile companiei.

„Avem mulţi oameni care mănâncă zilnic de la noi, iar pentru ei am implementat un meniu care se schimbă o dată la şase luni. Până acum, l-am făcut tot noi acest meniu, dar recent am început o colaborare cu un bucătar foarte talentat din Copenhaga, care a făcut training-ul la restaurant-ul NOMA şi care apoi a lucrat în nişte localuri de renume din capitala Danemarcei.“

Acest bucătar a venit deja de patru ori în România, iar ultimul meniu conceput împreună cu el este o odă adusă simplităţii şi legumelor. E un meniu vegetarian.

„El nu a mai lucrat niciodată cu un restaurant de tip QSR (quick service restaurant - n.red.), ci a colaborat cu localuri mici, de fine dining, unde contează platingul. Noi avem zona asta de fast-food, care e o parte foarte puternică din identitatea noastră, dar în paralel avem şi restaurantul stradal, unde oamenii vin să mănânce, să stea la masă, să vorbească, să lucreze. Astfel, avem o identitate mixtă.“

Meniul sezonier este de fiecare dată primit cu mult entuziasm, astfel că în primele zile el reprezintă chiar şi jumătate din vânzări, din comenzi. În momentul în care lucrurile se stabilizează, contribuţia scade la 20-25%.

„Totuşi, am remarcat că odată cu această colaborare a crescut interesul pentru meniul sezonier.“

Într-o zi normală, în toate localurile Avocadoo, sunt servite circa 1.000 de porţii de mâncare.


Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 70 de parteneri dintr-o gamă variată de domenii. TEILOR, Nike, Sabon, FREYWILLE, Max Mara, Mamizza și M60, Le Bistrot Français, La Finca by Alioli și Zăganu sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco. Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, au de parcurs următorii pași:

După îndeplinirea acestor pași, deținătorii de carduri Premium vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mastercard