♦ Compania Sabon Holdings, care operează brandul în România, a avut afaceri de aproape 42 mil. lei anul trecut, cu 6,6% mai mari decât în 2021 ♦ Brandul originar din Israel a intrat pe piaţa locală în 2005.
Brandul de produse cosmetice şi de îngrijire Sabon a deschis recent un magazin de tip pop-up în Craiova şi continuă expansiunea la Cluj, cu un spaţiu permanent, reţeaua actuală apropiindu-se de 20 de unităţi după 18 ani de prezenţă locală.
„Astăzi avem 19 magazine, majoritatea sunt amplasate în oraşele mari ale ţării, precum Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Bucureşti, bineînţeles. Recent, am deschis şi în Craiova un pop-up, primul pop-up din reţeaua de magazine Sabon. Intenţia noastră este să ne extindem pe întreg teritoriul ţării. Loc de expansiune există în continuare“, spune Elena Stamati, marketing coordinator în cadrul Sabon România.
Povestea Sabon a început să se scrie în 1997, atunci când doi prieteni din copilărie au descoperit o reţetă tradiţională, australiană, pentru producţia de săpunuri. E vorba de o reţetă veche de peste 70 de ani. Apoi au deschis primul magazin în Tel Aviv. În România, brandul a apărut mai târziu, în 2005, fiind inaugurate unităţi în Constanţa şi în Bucureşti.
„Strategia brandului este să avem magazine în malluri. Nu ne oprim aici, urmează să deschidem al doilea magazin în Cluj, este o piaţă interesantă acolo. Sunt mai multe malluri în oraş, iar la cererea clienţilor mai inaugurăm un spaţiu. Avem deja şi alte oraşe din provincie – pe lângă Bucureşti - în care suntem prezenţi în două locuri diferite, Clujul nu va fi primul.“
La nivel internaţional, brandul are astăzi peste 180 de magazine ce sunt deschise atât în Europa, cât şi în America şi Asia. Mai mult, reţeaua este în continuă expansiune.
„În România, ne uităm în primul rând la oraşele mari, acolo unde există putere de cumpărare pe măsură, dar luăm în calcul şi urbele mai mici. Încercăm să analizăm centrele comerciale prezente în acele localităţi, dar şi interesul clientului faţă de produsele noastre, vrem să vedem dacă există cerere acolo sau nu.“
Elena Stamati adaugă că în România, planul este ca brandul să meargă şi către platformele multibrand, platformele marketplace. „Vom face însă o selecţie atentă în funcţie de portofoliul de branduri, căutăm să ne alăturăm unor mărci premium. Suntem deja prezenţi online cu propriul magazin pe care îl avem aproape de la începuturi.“
Businessul Sabon a pornit la drum cu un produs emblematic - săpunul, însă compania a tot dezvoltat categoria de îngrijire - a corpului, a tenului, a părului.
„Avem în portofoliu şi produse pentru bărbaţi, chiar dacă peste 70% dintre clienţii noştri sunt femei. Bărbaţii sunt acum mult mai atenţi la detalii, la ingrediente, mult mai educaţi în sensul acesta.“ Dacă înainte foloseau un singur produs şi pentru păr, şi pentru corp, acum caută articole diferite pentru îngrijirea părului, pentru îngrijirea tenului, a pielii corpului. „În general, vorbim de o maturizare a consumatorului local. Şi femeile sunt atente la detalii, la eticheta produsului, la modul în care este ambalat. Clientul fidel Sabon este un client foarte activ, urmăreşte site-ul, merge în magazine. El ştie când ar trebui să apară colecţiile noi, le aşteaptă, ne scrie pe reţelele sociale, chiar sună la colegii mei din departamentul de suport.“
Executivul Sabon a remarcat în ultimii ani faptul că îngrijirea nu mai este doar despre haine, despre machiaj şi despre parfum. Este şi despre îngrijirea pielii, a corpului în general. „Vedem acest trend mai ales în rândul generaţiilor tinere. În pandemie, pentru că am fost forţati să stăm în spaţiul nostru personal, clienţii s-au orientat către a-şi crea un colţ frumos la ei acasă şi a se relaxa. Iar produsele noastre i-au ajutat în sensul acesta, fapt ce s-a reflectat şi în vânzările pe care le-am avut în perioada pandemiei. După ridicarea restricţiilor, oamenii erau dornici de o experienţă senzorială, voiau să vină în magazinele noastre să testeze produsele.“
Compania Sabon Holdings, care operează brandul în România, a avut afaceri de aproape 42 mil. lei anul trecut, cu 6,6% mai mari decât în 2021.
În contextul economic actual, marcat de inflaţie ridicată, clientul rămâne fidel brandului pe care îl foloseşte pentru că îi cunoaşte produsele, cunoaşte ingredientele, doar că este mult mai atent atunci când vine vorba de bugetul alocat şi de modul în care îşi cheltuie banii.
„Din 2005, din momentul în care brandul s-a lansat pe piaţa din România, am crescut numărul de categorii de produse din portofoliu, numărul de arome, dar şi de colecţii. În 2022, am extins categoria de îngrijire a tenului, o categorie certificată organic. Ne orientăm către formule mult mai naturale, iar ca urmare a acestui fapt, am văzut o reacţie pozitivă din partea clienţilor, fapt ce s-a regăsit şi în vânzări.“
Sabon are peste 400 de produse unice în portofoliu şi peste zece arome. Pe lângă aceasta, de 3-5 ori pe an lansează colecţii în ediţie limitată, ceea ce înseamnă că acestea stau în magazine o lună, maximum două luni, apoi dispar.
„Acestea sunt adiacente colecţiilor permanente pe care le avem de mai bine de 20 de ani. În topul celor mai bine vândute produse, pe lângă săpun, avem uleiul de duş, exfoliantul de corp şi produsele de hidratare“, conchide executivul.
Sabon România este unul dintre partenerii programului de cashback automat Mastercard Premium Collection.
Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 100 de parteneri. TEILOR, Nike, Sabon, Douglas, Beautik, Lensa, La Hambar, Marmorosch și Casa Timis sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco.
Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, trebuie doar să își înscrie cardul în programul Mastercard Premium Collection și să achite produsele sau serviciile de la partenerii Mastercard, cu cardul Premium înrolat. Ulterior, aceștia vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.
Nu este necesară rezervarea prealabilă a ofertelor sau specificarea tipului de card folosit pentru plată. Un deținător de card poate înscrie oricâte carduri de debit sau de credit eligibile în programul Mastercard Premium Collection pentru a beneficia de cashback atunci când plătește cu orice card înrolat cu succes.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE