Info

Beneficiile extra-salariale, soluţia de durată pentru motivarea şi retenţia angajaţilor. Sodexo propune o gamă completă de beneficii pentru companiile care pun starea de bine şi sănătatea angajaţilor pe primul loc

ADVERTORIAL

Beneficiile extra-salariale, soluţia de durată pentru...

Autor: Publicitate

01.08.2022, 08:00 23100

Valoarea capitalului uman este esenţială în dezvoltarea sustenabilă a oricărui business, fie că este vorba despre corporaţii sau afaceri de dimensiuni mici şi medii şi indiferent dacă propria cultură organizaţională este deja stabilă şi suficient de puternică, ori în plin proces de formare.

Profesionalismul companiilor se reflectă în modul în care îşi deservesc clienţii, în componentele de responsabilitate socială, dar mai ales în beneficiile oferite angajaţilor de liderii acestora. Retenţia şi motivarea talentelor sunt preocupări de bază, îmbunătăţite proactiv şi transparent prin investirea în facilităţi şi beneficii oferite echipei, resursa principală a business-urilor sustenabile.

Beneficiile pentru angajaţi, accesibile indiferent de mărimea companiei

Sodexo, lider de piaţă în domeniul beneficiilor extra-salariale şi al serviciilor menite a îmbunătăţi calitatea vieţii angajaţilor, vine în ajutorul IMM-urilor cu noile pachete inovatoare lansate, deja puse la dispoziţia angajatorilor – Gusto Plus de Sănătate şi Gusto Plus de Echilibru. Cele două pachete completează gama de produse consacrate Sodexo şi pun în plan principal starea de bine a angajaţilor, având costuri avantajoase pentru companie, indiferent de dimensiunea acesteia.

Gusto Plus de Sănătate şi Gusto Plus de Echilibru reamintesc de importanţa consultaţiilor regulate la medic şi a nutriţiei adecvate, a managementului stresului şi a unui stil de viaţă echilibrat. Noile pachete încurajează un stil de viaţă sănătos, crescând calitatea vieţii angajaţilor, prin evidenţierea necesităţii unui echilibru între viaţa personală şi cea profesională.

Astfel, pachetele includ servicii de telemedicină disponibile 24/7, consiliere de nutriţie şi de management al stresului, dar şi programe de terapie personalizate. Accesul serviciilor este facil prin platforme digitale, eliminând stresul de a realiza programări care includ adesea procese birocratice complicate. Şi familiile angajaţilor care primesc aceste pachete (rudele de gradul întâi) au access la servicii gratuit, iar accesul nu este limitat de un număr fix de consultaţii.

Cum sunt afectaţi angajaţii de contextul global actual şi cum pot interveni angajatorii?

Schimbările rapide şi neprevăzute la nivel global, de ordin economic, social şi politic, afectează inevitabil şi mediul de muncă, fie că ne referim la incertitudine, număr crescut de responsabilităţi, necesitatea adaptării la diverse condiţii, dar şi la probleme de sănătate fizică şi mentală.

Toţi aceşti factori afectează drastic productivitatea angajaţilor, dar şi nivelul acestora de motivaţie şi, implicit, dorinţa de a rămâne la locul de muncă. 87% dintre specialiştii în HR consideră retenţia angajaţilor o prioritate de nivel ridicat pentru următorii 5 ani. Anilor precedenţi le-a fost adăugat contextul pandemic şi cel al războiului, care au provocat sau intensificat stări de burnout, presiune în plus şi au prioritizat munca în defavoarea familiei, conform unui studiu realizat de McKinsey în 2022.

Cu ajutorul Sodexo, pe lângă beneficiul de bază, o masă caldă zilnică, angajatorii le pot oferi angajaţilor posibilitatea de a reprioritiza elementele de bază din vieţile lor: sănătatea, starea de bine, grija şi siguranţa, dar şi de a găsi un echilibru între diferitele părţi din vieţile lor, cum ar fi jobul şi viaţa personală şi de familie.

Beneficiile personalizate, soluţia de cursă lungă

Pe termen lung, beneficiile personalizate oferite angajaţilor, alături de un mediu de lucru plăcut, însemnătatea muncii, şi sentimentul de apartenenţă, duc la o satisfacţie sporită la job, mai puţine zile de concediu medical, productivitate mai mare şi retenţie crescută. În mod deosebit, retenţia este o provocare pentru angajatori, cu atât mai mult pentru business-uri la început de drum sau de afaceri de dimensiuni mici şi medii.

Astfel, studiile prezic că de fiecare dată când o afacere înlocuieşte un angajat, suma totală cheltuită se ridică, în medie, cu între 6 şi 9 salarii ale respectivului angajat. Aceste costuri pot fi evitate prin implementarea timpurie a soluţiilor eficiente şi sustenabile, dedicate în mod autentic stării de bine a angajaţilor, aliniate cu valorile companiei.

Pe lângă costurile ridicate, pierderea angajaţilor duce şi la scăderea productivităţii în rândul colegilor, din simplul motiv că aceştia vor fi copleşiţi de noul volum de muncă.

Beneficiile holistice oferite angajaţilor adresează probleme de sănătate pe care pachetele de bază nu le includ şi oferă angajaţilor siguranţa că sunt ascultaţi şi valorificaţi în cadrul companiei. Sodexo pune la dispozitie cea mai bună ofertă personalizată pentru angajaţi: unul dintre cele două pachete noi: Gusto Plus de Sănătate sau Gusto Plus de Echilibru poate fi adăugat cardului simplu de masă, completând oferta deja existentă în funcţie de nevoile fiecărei companii. Plus de Sănătate oferă 22 de specialităţi medicale, iar Plus de Echilibru, 26 de specialităţi, disponibile 24/7, prin telefon, aplicaţie mobilă sau portal web, interpretarea analizelor de laborator, consultanţă nutriţională şi monitorizarea comportamentului alimentar.

Beneficiile complete ale celor două noi pachete pot fi consultate aici, iar gama completă de produse Sodexo poate fi studiată aici.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO