Info

(P) ”O şansă pentru familia ta”, model unic de antreprenoriat social în zona rurală, ajunge la o investiţie de 3 milioane de euro

(P) ”O şansă pentru familia ta”, model unic de...

Autor: Publicitate

13.10.2016, 15:01 592

Proiectul socio-economic ”O şansă pentru familia ta”, iniţiat în 2012,  intră în a doua etapă de dezvoltare, cu o investiţie suplimentară de aproximativ 1 milion de euro. Beneficiarii acestui nou model de business sustenabil pentru dezvoltarea rurală vor fi gospodarii din Zimnicea.

Proiectul va fi suţinut în continuare de fondul internaţional Ecosysteme al companiei Danone, Danone România, Open Fields, organizaţie nonguvernamentală, şi Polaris, un partener local. Investiţia totală în cele două etape ale proiectului este de aproximativ 3 milioane de euro.

”O şansă pentru familia ta” are scopul de a susţine dezvoltarea comunităţilor din zonele defavorizate, dar şi de a creşte producţia de lapte de calitate superioară în România. Prima etapă a proiectului, implementată în perioada 2012-2015, a înregistrat rezultate notabile:

-       Peste 370 de văcuţe de rasă superioară au ajuns la gospodarii din program, pe principiul ”Dar din Dar” – vaci de rasă au fost donate gospodarilor care, la rândul lor, au oferit cadou mai departe prima viţeluşă născută

-       Comunităţile de gospodari au fost dotate cu staţii mobile de muls, tancuri de răcire şi stocare pentru lapte. În Zimnicea, în prezent sunt 22 de staţii mobile de muls folosite de cele 58 familii participante în program, cu un efectiv total de 1.300 de vaci

-       Peste 11.000 de doze de inseminare artificială, de calitate superioară, au fost distribuite cu scopul de a îmbunătăţi materialul genetic

-       Peste 600 de localnici au participat la traininguri de instruire cu privire la: igiena, nutriţia, îngrijirea, mulsul vacilor, managementul economic al fermelor, atragere de fonduri suplimentare, controlul costurilor şi profitului

-       Peste 8.000 de beneficiari direcţi şi indirecţi, la nivelul comunităţii.

Cea de-a doua etapă a programului, desfăşurată în Zimnicea, presupune consolidarea asociaţiei de gospodari pentru creşterea sustenabilă a autonomiei acesteia, dotarea cu două maşini agricole (una de balotat şi alta de recoltat şi tocat) ce permit asigurarea nutreţurilor pentru perioada de iarnă, precum şi dotarea cu 7 noi staţii mobile de muls.

Laptele este ingredientul de bază în iaurturile noastre şi avem nevoie de calitate superioară pentru a duce mai departe consumatorilor cele mai bune produse. Este o legătură naturală între această realitate şi nevoia de a investi pentru a susţine dezvoltarea producţiei şi a calităţii laptelui în România, ceea ce facem de peste 10 ani în România. Fabrica din Bucureşti procesează anual cca 55 de milioane de litri de lapte proaspăt, majoritatea achiziţionat din România. Ne dorim ca proiectul ”O şansă pentru familia ta” să devină un model de urmat şi pentru alte comunităţi din zonele rurale. Acest proiect a dovedit că şi comunităţile mici, dacă sunt susţinute şi ajutate, pot produce lapte de calitate superioară şi pot dezvolta un model eficient de business local, ca sursă familială de venituri.

Impactul proiectului la nivel social este considerabil, aproximativ 100 de fermieri au înregistrat creşteri ale veniturilor cu peste 55%.” declară Eduard Jerca, Manager Achiziţii Lapte, Danone România.

Preocuparea Danone de a susţine producţia locală de lapte se concretizează şi în alte programe, dedicate fermelor româneşti, în care investeşte de peste 10 ani. Prin astfel de programe Danone acordă susţinere fermierilor pentru dezvoltarea şi modernizarea afacerilor lor, de la plata în avans până la achiziţia de văcuţe de rasă şi a numeroase echipamente de muls şi stocare a laptelui.

 

Danone România

Danone România este lider de piaţă pe segmentul iaurturi, înregistrând în anul 2015 o cifră de afaceri de 484 milioane lei. Compania are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din Bucureşti a produs local primele iaurturi în 1999.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, ape minerale îmbuteliate, alimentaţie pentru bebeluşi şi alimentaţie medicală avansată. Compania Danone urmează de peste 40 de ani un model dual care combină dimensiunea de succes în business cu cea de progres social.

 

Despre Fondul Danone Ecosysteme

Fondul Danone Ecosysteme a fost creat în 2009, moment în care criza financiară şi creşterea şomajului influenţau tot mai mult societăţi din întreaga lume. Fondul de 100 milioane de euro îşi propunea să susţină iniţiative locale cu impact pozitiv din perspectivă socială, de mediu sau de business. Până în prezent fondul a susţinut numeroase proiecte în 28 de ţări.

 

Despre Open Fields (fosta Heifer România)

Fundaţia nonguvernamentală Open Fields oferă asistenţă comunităţilor nevoiaşe şi grupurilor dezavantajate, pentru a le îmbunătăţi standardele de viaţă, veniturile şi alimentaţia.

Open Fields promovează dezvoltarea comunitară durabilă prin distribuirea de animale, instruiri şi asistenţă tehnică pentru a ajuta comunităţile să dobândească siguranţă în ceea ce priveşte hrana, veniturile şi protecţia mediului înconjurător.

Organizaţia dezvoltă proiecte cu animale, microcredite şi însămânţări artificiale pe întreg teritoriul României, Moldovei şi Bulgariei. Diversitatea proiectelor include beneficiari de diferite etnii şi culturi, împreună cu o mare varietate de animale.Open Fields a dezvoltat până în prezent 62 de proiecte în 3 ţări.

 

Despre Polaris Group

Polaris Group s-a înfiinţat în anul 1998 şi oferă servicii de instalare şi service pentru animale, depozitare lapte, răcire tancuri, fiind reprezentant autorizat DeLaval, Mueller, Serap. Este partener Danone din anul 2012 în cadrul proiectului „O şansă pentru familia ta”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24