Media & Advertising

AdMarket 2004

02.07.2004, 00:00 15



Ca si anul trecut, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) a contractat firma de cercetare D&D Research pentru realizarea studiului AdMarket 2004, care si-a propus sa prezinte modul in care advertiserii percep agentiile de publicitate.



Conform AdMarket 2004, in opinia clientilor, Cea mai creativa agentie din Romania este Leo Burnett (21,3%), urmata de Next Cap (17,8%) si Headvertising (16,9%). Ceea ce inseamna ca din agentiile clasate pe primele trei locuri in 2003 (Tempo, McCann si D'Arcy) nici una nu a reusit sa-si pastreze pozitia. Iar Leo Burnett si Headvertising, care anul trecut erau pe locurile patru, respectiv cinci, au urcat pe locul intai, respectiv trei. Fara indoiala, cea mai mare crestere la acest capitol a inregistrat-o NextCap, care anul trecut era considerata de un singur client drept Cea mai creativa agentie.



Ca si anul trecut, Leo Burnett este privita de catre clienti ca fiind agentia cea mai orientata spre strategie (17,6%), clasament in care, in 2004, este urmata de McCann Erickson (15,8%) si NextCap (12,1%)



McCann Erickson si-a pastrat titlul de Cea mai dorita agentie, si, tot ca si anul trecut, Tempo Advertising s-a situat pe locul trei. Singura schimbare in podiumul clasamentului este locul doi pe care s-a clasat Leo Burnett in locul defunctei D'Arcy.



Parerile clientilor privind cea mai buna campanie in 2004 au fost mai segmentate si cu un an in urma, cele mai multe "voturi" intrunind "Alte campanii" - 17,2%, spre deosebire de 2003 cand procentul a fost de 7,5%. "Unirea" este campania care s-a bucurat de aprecierea celor mai multi dintre respondenti - 15,9%, ea fiind urmata de Orange cu 11,2% si de Connex si Elite, ambele cu cate 8,6%.



La capitolul Awareness, McCann Erickson si-a mentinut dominatia, doar ca spre deosebire de 2003, s-a clasat numai de doua ori pe primele locuri din cele trei clasamente realizat la acesta categorie. Astfel McCann este, in opinia clientilor pe primul loc atat la Top of Mind (cu 13,4%), cat si la Unpromted recall (cu 62,5%). La Top of Mind, McCann e urmata de Tempo (11,1%) si Ogilvy (8,8%), iar la Unprromted recall pe locurile doi si trei s-au clasat Leo Burnett (48,3%) si Tempo 46,7%.



La Prompted Awareness, locul intai a revenit agentiei Graffiti BBDO (92%) urmata indeaproape de Saatchi (91,6%) si Leo Burnett (90,4%).



Studiul a fost realizat de D&D Research in perioada 1 aprilie - 28 mai, cand au fost efectuate 261 de interviuri, cu 80% mai mult decat in 2003, cu persoane relevante in ceea ce priveste relatia advertiserilor cu agentiile de publicitate (general manageri, marketing manageri, brand manageri, PR manageri), din 201 de companii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO