♦ „Pentru 2023, estimăm o uşoară creştere, în intervalul 1%-4%“.
Digitalul a crescut cu 20%, mai ales datorită campaniilor search, video şi în social media.
„În contextul unui an marcat de război, inflaţie, instabilitate politică şi un sentiment de incertitudine definit prin noul cuvânt al anului, „permacriză”, piaţa de media s-a dovedit a fi stabilă şi predictibilă, în linie cu tendinţele deja prefigurate, inclusiv tranziţia de la media tradiţională la digital. Pentru 2023, estimăm o uşoară creştere, în intervalul 1%-4%, determinată mai ales de evoluţia digitalului, dar la care vor contribui şi radio şi OOH, şi ne aşteptăm ca TV-ul să atingă o valoare similară cu cea din 2022 şi ca printul să continue să scadă”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.
Pe zona TV, după doi ani de pandemie COVID care au remodelat şi influenţat comportamentul consumatorilor în funcţie de diferitele niveluri de restricţii, anul 2022 a fost marcat de o revenire la tendinţele anterioare de scădere a audienţei, inclusiv cu minime istorice în această toamnă.
La finalul anului, cifrele de audienţă arată o scădere de 10% pentru Total TV Viewing pe targetul comercial urban 18-54, mai abruptă decât cea din 2021 (-8%).
Totuşi, în ciuda evoluţiei macroeconomice incerte, cererea de publicitate TV nu a fost afectată, ceea ce a ajutat ca piaţa TV să rămână stabilă şi constantă.