Media & Advertising

Initiative România: Piaţa locală de media a ajuns la venituri de 642 mil.euro în 2022, în creştere cu 7%; jumătate din sumă reprezintă publicitatea TV

Alexandra Olteanu, managing director, Initiative România

Alexandra Olteanu, managing director, Initiative România

Autor: Roxana Rosu

15.12.2022, 13:59 270

♦ „Pentru 2023, estimăm o uşoară creştere, în intervalul 1%-4%“.

Veniturile din publicitate ale pieţei media din România sunt estimate în acest an la 642 milioane de euro, în creştere cu 7%, valoare care include 350 milioane de euro pe segmentul TV-ului (similar 2021), 32 milioane de euro din outdoor, 32 milioane de euro din radio (+10%) şi 5,6 milioane de euro din Print, potrivit Initiative România.

Digitalul a crescut cu 20%, mai ales datorită campaniilor search, video şi în social media.

„În contextul unui an marcat de război, inflaţie, instabilitate politică şi un sentiment de incertitudine definit prin noul cuvânt al anului, „permacriză”, piaţa de media s-a dovedit a fi stabilă şi predictibilă, în linie cu tendinţele deja prefigurate, inclusiv tranziţia de la media tradiţională la digital. Pentru 2023, estimăm o uşoară creştere, în intervalul 1%-4%, determinată mai ales de evoluţia digitalului, dar la care vor contribui şi radio şi OOH, şi ne aşteptăm ca TV-ul să atingă o valoare similară cu cea din 2022 şi ca printul să continue să scadă”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

Pe zona TV, după doi ani de pandemie COVID care au remodelat şi influenţat comportamentul consumatorilor în funcţie de diferitele niveluri de restricţii, anul 2022 a fost marcat de o revenire la tendinţele anterioare de scădere a audienţei, inclusiv cu minime istorice în această toamnă.

La finalul anului, cifrele de audienţă arată o scădere de 10% pentru Total TV Viewing pe targetul comercial urban 18-54, mai abruptă decât cea din 2021 (-8%).

Totuşi, în ciuda evoluţiei macroeconomice incerte, cererea de publicitate TV nu a fost afectată, ceea ce a ajutat ca piaţa TV să rămână stabilă şi constantă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO