Media & Advertising

Internetul i-a cucerit si pe cei din FMCG

10.03.2006, 00:00 6

Sectorul bunurilor de larg consum (FMCG) din Franta incepe sa se concentreze asupra Internetului, ce a atras peste 300 de noi advertiseri anul trecut, inregistrand o crestere de 74%, relateaza Le Figaro.

Astfel, Internetul nu monopolizeaza numai atentia grupurilor media traditionale in cautare de noi cai de dezvoltare. Marcile au fost primele ce au inteles avantajele acestui nou mijloc de informare, ce reprezinta aat un formidabil suport pentru continuturile si creatiile publicitare, cat si un instrument de marketing si canal de vanzari. In 2005, Internetul a depasit de altfel pragul simbolic de un miliard de euro in ceea ce priveste incasarile brute (sumele nete pot fi la 40-50% din sumele brute), impunandu-se drept campion in Franta.

Conform unui studiu publicat recent de reprezentanta franceza a Interactive Advertising si TNS Media Intelligence, investitiile pe web au reprezentat 1,13 miliarde de euro brut in 2005, fata de 652,4 milioane de euro in 2004, reprezentand o crestere de 74%.

In acelasi timp, piata publicitara a principalelor mijloace de informare nu a avansat decat cu 5,9% (pana la 19,1 mld. euro sume brute), inregistrandu-se pentru prima data un progres greoi al televiziunii, considerat "canalul rege" din punctul de vedere al numarului de advertiseri. Astfel, Internetul are o crestere a cotei sale de piata pana la 5,9%, comparativ cu 3,6% in 2004. Acest mijloc reuseste astfel aproape sa-si dubleze numarul de advertiseri activi in cativa ani. Aproape 1.400 dintre advertiseri l-au preferat in 2005, reprezentand o crestere anuala de 30%. "Este o dovada in plus cu privire la rolul din ce in ce mai important al acestui mijloc in ceea ce priveste strategiile de comunicare ale advertiserilor", subliniaza Jerome de Labriffe, presedintele IAB France. Noii advertiseri si-au orientat in medie 4% din investitiile publicitare globale catre Internet, ceea ce reprezinta un buget de 2,7 mil. euro pentru primul dintre acestia (Odysia Voyages din cadrul grupului Travelocity).

Clasamentul primilor zece noi advertiseri ai anului indica faptul ca Internetul si-a diversificat in acelasi timp portofoliul de clienti, atragand marci ca NRJ Mobile, Logitech, Sagem, dar si H&M, Sephora, Mars sau McCain. "Sectoarele de larg consum includ in sfarsit Internetul in planurile lor media", remarca presedintele IAB. "Acestea ocupa un loc din ce in ce mai mare pe aceasta piata. Acest angajament reprezinta un semnal fundamental, larg consumul reprezentand principala putere financiara din punctul de vedere al investitiilor publicitare". Subsectorul articolelor de toaleta-frumusete reprezinta 50% din investitii, urmat de sectorul produselor alimentare (26%), al bauturilor (20%) si divertismentului (4%). Conform datelor IAB si TNS MI, sectorul bunurilor de larg consum a generat 65,6 milioane de euro brut, in 2005, ceea ce reprezinta un buget care aproape s-a triplat in decurs de un an, un numar de 66 de noi advertiseri din acest sector facandu-si aparitia pe piata. Cat priveste bugetele destinate televiziunii, radioului sau presei nationale, sumele investite pe segmentul de Internet pot parea inca destul de slabe. Totusi, nici o marca nu mai indrazneste sa-si cladeasca o campanie fara web. Numai in ianuarie, Internetul a inregistrat o crestere de 60% a investitiilor publicitare. Tendinta de crestere va continua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO