Media & Advertising

Internetul "musca" din tirajele ziarelor americane

20.05.2005, 12:10 8

Tirajele marilor cotidiene americane continua sa scada.

Conform estimarilor facute de biroul de audit Audit Bureau of Circulations, circulatia medie a cotidienelor americane s-a diminuat cu inca 1,9% in ultimele sase luni, in pofida recentei cresteri economice puternice si a numarului remarcabil de evenimente din ultima perioada, scrie cotidianul francez Le Figaro.

USA Today ramane totusi pe primul loc in randul cotidienelor americane cu un tiraj mediu in aceasta perioada de 2,28 milioane de exemplare pe zi. The Wall Street Journal, in scadere cu 0,8%, pana la 2,07 milioane de exemplare vandute zilnic, se situeaza pe locul al doilea.

Circulatia renumitului cotidian New York Times se afla in schimb in crestere cu 0,24%. Totusi, deoarece ziarul inregistreaza abia jumatate din vanzarile The Wall Street Journal, el ocupa numai locul al treilea printre cotidienele americane. Mai mult, pentru Los Angeles Times, Chicago Tribune sau San Francisco Chronicle, scaderea vanzarilor este semnificativa din moment ce ea este mai mare de 6%.

In 1964, patru cetateni americani din cinci citeau zilnic ziarul. Astazi, se pare ca numai unul din doi americani mai pastreaza aceasta "traditie". Tirajele cotidienelor au atins apogeul in anul 1984. Dupa aceea, insa, a fost inregistrata o scadere de 13%.

Concurenta in domeniul media a stat si atunci la baza acestui fenomen. Dezvoltarea televiziunii prin cablu a condus la pierderea unui numar important de cititori ai cotidienelor.

Acestui factor determinant i s-a mai adaugat de curand si dezvoltarea accesului la Internet, care ocupa din ce in ce mai mult timpul cititorilor odinioara fideli foii de hartie imprimate.

Pe de alta parte, atragerea tinerilor, care nici macar nu au avut ocazia sa descopere placerea de a rasfoi paginile unui ziar, a devenit o misiune dificila pentru cotidienele americane.

Rupert Murdoch, presedintele gigantului media Newscorp, care detine 175 de ziare in toata lumea, a tras semnalul de alarma luna trecuta in cadrul unei intalniri cu reprezentantii Asociatiei Americane a Editorilor de Ziare (American Society of Newspaper Editors). El a subliniat faptul ca 44% dintre cetatenii americani, cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, acceseaza un site pe Internet pentru a se informa. Doar 19% dintre ei citesc efectiv ziarul in acest sens. Sondajele arata ca 39% din categoria de varsta mai sus mentionata, de care depinde de fapt viitorul presei, apreciaza ca vor utiliza expres Internetul pentru informare, in timp ce doar 8% spun ca vor ramane fideli publicatiilor.

"Nici tinerii, nici parintii lor nu mai citesc ziarul astazi, dar nu pentru nu sunt interesati sa fie la curent cu noutatile. De fapt, ei prefera schimbarea si un acces mai rapid la informatie", remarca Murdoch.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO