Media & Advertising

Miller: cand nici sexul nu mai ajuta

11.07.2003, 00:00 11



In ciuda noii campanii publicitare, Miller nu pare sa mai treaca testul cifrelor. Spotul controversat cu pronuntate accente senzuale care aduce in prim plan doua tinere extrem de atragatoare care se iau la bataie si incep sa-si rupa hainele de pe ele, nu a reusit sa convinga publicul, iar vanzarile Miller Lite au scazut cu 2,5% anul acesta. #leadend#



Problema sta in extensiile marcii, care acum cuprinde o multime de produse cu diverse arome: Miller High Life, Miller Genuine Draft , Miller Reserve, Miller Reserve Light, Miller Reserve Amber Ale.



Cat priveste pozitionarea marcilor pe piata americana a berii, pare sa se accentueze preferinta pentru berea light: cea mai vanduta bere din America nu este Budweiser, ci Bud Light, care a devansat varianta cu calorii in topul de consum al americanilor din 2001. In ceea ce priveste suprematia, Bud Light conduce de departe pe segmentul de piata al berii light, cu vanzari net superioare urmatoarelor branduri de bere light: Coors Light si Miller Lite. Iar Coors Light isi mareste avantajul in fiecare an, ajungand acum la o cota de piata de 7%. Miller pare sa aiba o singura solutie pentru a resuscita vanzarile, si anume relansarea marcii Miller Lite. Insa, din cand in cand, tentativele Miller de a readuce in prim plan Miller Lite esueaza lamentabil.



Sloganul "Miller Time" este unul care inspira actiune, si nu are sens fara a fi sustinut de o reclama care sa se concentreze pe actiune. Ultima incercare de acest gen, seria "Catfight" parea o idee noua si promitatoare. Insa, cand e vorba de o marca prezenta pe piata de foarte mult timp, ca Miller (148 de ani) si care cheltuie atatia bani pe publicitate cum face Miller, care a avut anul trecut un buget de advertising de 459 milioane dolari, este nerealista speranta ca o idee noua sa revigoreze total brandul, argumenteaza editia electronica a AdAge. Miller pare sa fie acum in pozitia in care poate repeta istoria declinului Schlitz care, dupa ce Schlitz Light era a doua bere de pe piata, a decazut tocmai datorita unor neinspirate extensii ale gamei arata AdAge.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO