Media & Advertising

Tempo trece la un alt model de business

21.04.2006, 00:00 11

La zece ani de la infiintare, agentia Tempo Advertising trece la un alt model de business, care presupune in primul rand crearea de noi unitati de profit si atragerea de parteneri in cadrul acestora.

Fondatorul si presedintele Tempo Advertising, Dragos Grigoriu, spune ca s-a intors in agentie dupa o lunga perioada de timp in care a lasat compania pe alte maini, hotarat fiind acum sa recreeze valorile de la care aceasta a pornit la drum. In acest sens, in urma cu zece luni, a pornit un proces de consolidare care inseamna, printre altele, transformarea unor zone de servicii mai pregnante, organizate pana acum in departamente, in "business unit"-uri, unitati de profit separate. Este vorba despre activitatile de PR, media, BTL si productie.

"Piata imi cere specializare, iar asta inseamna ca eu vreau sa prind si licitatiile de media, unde acum ca agentie nu le prind pe toate. Poate unii stiu ca avem si competente de media, dar avem si un intreg aparat de pus in miscare in acest domeniu si atunci mi se pare mult mai usor de pliat pe oferte cu o echipa specializata. La fel cu PR-ul, BTL-ul. La productie incercam sa gasim o solutie care sa aduca valoare adaugata", mai spune Grigoriu.

Infiintarea de noi unitati de profit nu este singura noutate cu care Tempo vine in urmatoarele luni. Atragerea de parteneri - atat din interiorul agentiei, cat si din afara acesteia - pentru aceste business unit-uri este un alt punct pe agenda de lucru a lui Dragos Grigoriu, care, de la jumatatea anului trecut, este unicul actionar al Tempo. Acestor parteneri, presedintele Tempo le va ceda din actiuni, insa deocamdata nu mentioneaza despre ce procente este vorba.

"Este ceva in avanpremiera, ceva ce vreau sa fac intr-un moment in care e confortabil pentru toata lumea. Compania are o valoare mare, la care au contribuit multi oameni de-a lungul existentei ei. In acelasi timp, oamenii trebuie sa stie ce obligatii si ce drepturi au in calitate de actionar. Un profit sharing au primit majoritatea si intotdeauna, insa statutul de actionar, de partener este diferit", marturiseste fondatorul celei mai mari agentii independente de publicitate de la noi.

In ceea ce priveste posibilitatea de a vinde actiuni Tempo catre vreo retea de publicitate, Dragos Grigoriu precizeaza ca prioritatea sa nu este sa vanda, desi oferte in acest sens a primit inca din a doua zi de activitate a agentiei. In acest moment insa, el urmareste sa aiba o companie puternica si cu un brand solid.

De altfel, compania a inregistrat, anul trecut, rezultate financiare superioare fata de 2004, iar estimarile pentru acest an sunt optimiste.

Cifra de afaceri pe 2005 a agentiei este de 9,62 mil. euro, in crestere cu aproximativ 15% fata de 2004, iar profitul net de 445.000 de euro, de aproape 114% ori mai mare (in conditiile in care piata romaneasca de publicitate a crescut, in valori nete, cu aproximativ 20% in 2005). In ceea ce priveste estimarile pentru acest an, Dragos Grigoriu se asteapta la o cifra de afaceri de 11 mil. euro si un profit net de 700.000 de euro. De asemenea, dupa cum spune presedintele Tempo, agentia a avut o balanta pozitiva anul trecut referitoare la conturile nou castigate si clientii cu care si-a incheiat colaborarea. Cat despre valoarea, la aceasta ora, a companiei, patronul sau se limiteaza la a spune ca este "exact suma pe care o va avea in buzunar cel care o sa ma cumpere". E mare, e mica? Cu siguranta mai mare decat in ultimii doi ani, asigura Grigoriu. "Fiecare oferta se judeca in felul ei. Poate ca 10 milioane azi sunt mai bune decat 20 peste doi ani. Poate. Eu trebuie sa judec in raport cu un anumit context, iar azi suntem intr-o constructie", precizeaza fondatorul Tempo.

Constructia a inceput cu momentul Cannes 2005, unde Tempo a dus cea mai mare delegatie de romani (25 de persoane) la festivalul international de publicitate, pentru a-si "potrivi ceasurile" cu ora internationala, dupa care s-a pornit consolidarea departamentului de PR. Anul acesta, in echipa Tempo a intrat Irina Ilie, pe postul de Client Service Director. Cea mai recenta achizitie este Darlan Moraes Jr. care a plecat de la Mercury Promotions pentru a conduce departamentul de creatie al Tempo. Pana la Darlan insa, Dragos Grigoriu a cautat ceva vreme un creativ si a ajuns, pana la urma, pana in Argentina, unde a intervievat mai multi directori de creatie.

In ceea ce priveste participarea agentiei la concursuri de creatie, aceasta nu este deocamdata o prioritate, astfel ca nu vom vedea lucrarile Tempo in luna mai la festivalul Ad''Or. "La Ad''Or nu mergem anul acesta, pentru ca nu vreau sa inventez clienti pentru care sa facem o reclama pe care s-o dau intr-un ziar al unui prieten ca sa iau 4 puncte si, adunate cu o nominalizare de la o incercare de la nu stiu ce client semiexistent, sa mai adun un punct. Urasc aceasta matematica a creativitatii pe care am gasit-o pe piata, pentru ca cei care o fac au exact cinismul celui care te lasa la greu", conchide Dragos Grigoriu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO