Media & Advertising

Trustul german Axel Springer intentioneaza sa lanseze un tabloid european

25.03.2005, 00:00 5

Axel Springer s-a hotarat sa joace in stil mare: grupul si-a anuntat intentia de a lansa in 2006 un cotidian in Europa de Vest, informeaza Le Figaro.


Presedintele Axel Springer, Mathias Doepfner, a declarat pentru Financial Times Deutschland ca editorul german de presa vrea sa creeze in Europa de Vest un nou titlu precum "l'Espagne, l'Italie", "la France" sau "la Scandinavie".


El viseaza chiar la succesul pe care l-a avut in Polonia cotidianul Fankt, scos pe piata in toamna lui 2003, care a ajuns la un tiraj de 500.000 de exemplare.


Axel Springer a inceput deja negocierile cu eventuali parteneri din tarile acestei regiuni. Conducerea sa spera sa beneficieze de experienta gazetarilor autohtoni si de infrastructura. Este intr-adevar mult mai avantajos pentru companie sa exploateze capacitatile deja existente. Doepfner mai adauga doar ca "este un proiect foarte important pe care il vor pregati cu mare atentie."


Infiintata in 1946, Axel Springer este cel mai important editor din Germania si una dintre cele mai mari companii media. Firma, care are sediul central la Berlin, detine mai multe ziare, reviste, precum si retele de distributie digitala de cablu TV. Ea si-a extins activitatea in Europa de Vest (Franta, Spania, Elvetia), dar si in partea de est a Europei (Polonia, Ungaria, Republica Ceha). Are peste 100 de publicatii in afara Germaniei. Detine titluri de participare chiar si in Romania, la Romanian Publishing Group, al doilea mare editor din tara.   


Dupa esecul tentativei de a achizitiona Daily Telegraph din Marea Britanie, editorul german nu mai parea deloc interesat in Europa de Vest. Atunci se retrasese din cursa pe motivul ca pretul cerut era mult prea mare. Axel Springer a decis, in aceste conditii, cresterea investitiilor in partea estica a Europei.


Astfel, succesul adus de Fankt, a fost urmat de parteneriatul cu Forbes si Newsweek pentru doua reviste din Rusia. De asemenea, au lansat cu putin timp in urma la Budapesta, Ungaria, cotidianul Regel. 


Nu se pot neglija nici initiativele din Germania, unde au fost create in 2004 patru reviste (TV Digital, Frau von Heute, AudioVideo Foto-Build si Jolie) si un tabloid, Welt Kompakt.


Reusita s-a datorat, bineinteles, situatiei financiare foarte bune a firmei.


La inceputul lunii martie, conducerea Axel Springer anunta rezultatele record ale acesteia in ciuda conjuncturii defavorabile in acest sector de piata.


"Numarul de 24 de publicatii lansate in ultimii doi ani este neobisnuit de mare. Aceasta serie de succese trebuie sa ne indrume pasii spre alte rezultate remarcabile in viitor", spune presedintele companiei.


Profitul companiei pe 2004, inaintea cheltuielilor financiare, a impozitelor si a amortizarilor, a crescut cu 56% pana la 336 milioane de euro. Cifra de afaceri a urcat de la 2,3 la 2,4 miliarde de euro. In acest context favorabil, grupul cauta sa isi sporeasca activitatea in Europa Occidentala.


In afara acestui proiect, el incearca sa lanseze in Germania o revista ce se adreseaza persoanelor in varsta, desi acest segment de piata nu prezinta un atat de mare interes in randul editorilor de presa.


"Dorinta noastra nu este in mod obligatoriu sa fim primii care editeaza o astfel de revista, ci sa fim primii care au succes in realizarea acestui concept. Tebuie sa avem in vedere faptul ca publicitatea este sceptica in aceasta privinta", precizeaza Mathias Doepfner pentru Financial Times Deutschland.


Presedintele firmei nu a oferit insa prea multe informatii referitoare la implicarea acesteia in activitatea canalului ProsiebenSat 1, dupa ce la inceputul lunii martie, presa germana a semnalat o eventuala achizitie a acestui post de catre Axel Springer. "Avem doua posibilitati. Fie vindem partea noastra de 12%, fie ne crestem participarea pana la 25%", a declarat Doepfner.


Asadar se poate spune ca proiectul lansarii unui ziar popular in Europa de Vest scoate si mai mult in evidenta succesul de care s-a bucurat Axel Springer in ultima perioada, conchide Le Figaro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO