Mediafax.biz Exclusiv

Dan Minulescu, Macromex: O treime din afacerile noastre va veni din afara ţării

Dan Minulescu, Macromex: O treime din afacerile noastre va veni din afara ţării

Autor: Laurentiu Cotu

10.01.2012, 18:29 311

Macromex colaborează în principal cu clienţi dinBulgaria, Franţa, însă şi cu firme din Suedia sau Finlanda. Anul trecut Macromex a angajat 70 de oameni pe pieţele externe, respectiv aproape 20% din numărul total de angajaţi. Compania are în prezent 372 de salariaţi.

Pe de altă parte, în 2007 Macromex şi-a deschis subsidiara din Cehia, aceasta fiind totodată prima companie înfiinţată de Minulescu în afara ţării. Oficialii companiei nu au oferit mai multe informaţii despre activitatea subsidiarei din Cehia, însă estimează că în acest an peste 30% din cifra de afaceri Macromex va veni din afara ţării.

Macromex a realizat în 2010 o cifră de afaceri de 99 mil. euro, iar pentru anul trecut estimările companiei prevedeau afaceri totale de 96 mil. euro.

Faţă de anul 2010, când EBITDA (profitul operaţional) a fost de 4,1 mil. euro, în 2011 conducerea Macromex estima un profit operaţional de 3,9 mil. euro.

"În condiţiile unui mediu de afaceri pe care l-aş denumi ostil, apetitul nostru de creştere a businessului rămâne în viaţă sau creşte în intensitate. Avem câteva proiecte, de dimensiuni mari, pe care ne-am propus să le realizăm în perioada următoare şi cred că nu vor trece neobservate în peisajul retailului alimentar românesc", a declarat proprietarul Macromex.

Minulescu a mai spus că aceste proiecte au fost analizate în cele mai mici detalii, iar rigoarea analizei a dus la amânarea lor, astfel ca riscurile să fie minime "pentru sănătatea financiară a companiei".

"Unul dintre proiectele propuse pentru acest an estecampaniade lansare a gamei Edenia, prima marcă multicategorie de produse congelate, de calitate superioară, dinţară. Gama cuprinde categoriile de legume, peşte, semipreparate şi specialităţi de carne", a precizat el.

Totodată, compania intenţionează în acest an să crească şi distribuţia, iar parteneriatele cu Unilever (Algida) sau La Lorraine, precum şi produsele noi care urmează să fie lansate pe piaţă vor duce la dezvoltare reţelei proprii.

"Ne-am îndreptat către o structura flexibilă, astfel că în prezent acoperim prin vânzări şi distribuţie circa 92% din potenţialul de vânzare, în categoriile în care activăm. În vânzări am reaşezat zonele în care suntem prezenţi, punând focus pe cele cu potenţial de creştere şi reducând resursele pe cele stagnante", spune Minulescu.

Pe de altă parte, în acest an Macromex şi-a propus demararea construcţiei unei platforme de distribuţie multitemperatură în Câmpia Turzii, judeţul Cluj. Depozitul va fi complet automatizat, va avea o capacitate de depozitare de peste 20.000 de paleţi şi va fi utilizat un nou concept de refrigerare, menit să distribuie temperatura în mod uniform, cu un consum de energie mai mic.

Reprezentanţii companiei nu au oferit informaţii despre valoarea investiţiei, însă au spus că viitorul centru regional de distribuţie Macromex din Câmpia Turzii va acoperi o rază de 350 km şi va deservi şi fabrica LaLorrainedin localitate.

"Piaţa din România rămâne în continuare dificilă. Concurenţa acerbă între retaileri, reducerea puterii de consum, un spirit pesimist, toate contribuie la o evoluţie negativă a pieţei".

Cine este Dan Minulescu

Dan Minulescu a intrat în afaceri în anul 1992. În primii doi ani, businessul Macromex era foarte simplu, ca majoritatea afacerilor de la începutul anilor '90, "luam un camion de pui congelaţi din Constanţa, veneam cu el în Bucureşti şi distribuiam marfa la 20 de magazine" îşi aminteşte el.

Investiţia iniţială a fost de doar 2.000 de dolari, bani împrumutaţi de la prieteni, în condiţiile în care, maşinile de transport al mărfurilor erau închiriate.

În anul 1995, Macromex a deschis primele puncte de lucru dinţară, apoi a continuat să se dezvolte mizând pe acelaşi segment, care poate fi considerat şi acum o nişă de piaţă: distribuţia de frig (la temperaturi negative).

Din anul 2007 compania a mers în două direcţii pentru a-şi dezvolta afacerile dincolo de graniţele României: a demarat livrările către clienţi de pe alte pieţe şi a înfiinţat prima subsidiară în afara ţării, în Cehia.

Dan Minulescu a încheiat şi tranzacţii cu două companii mari, cu activităţi la nivel internaţional. Prima a fost realizată în 2001, când Macromex şi-a vândut divizia de vânzări de preparate din carne către Campofrio, care era din 1998 cel mai mare furnizor al său.

În luna decembrie 2005, compania anunţa o altă tranzacţie, vânzarea diviziei Macromex Convenience (specializată pe distribuţia în benzinării) către compania germană Lekkerland. Valoarea tranzacţiei a fost de 6 mil. euro, potrivit unor surse din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO