Mediafax.biz Exclusiv

Dobrescu, Air France KLM: Integrarea Tarom în SkyTeam a fost o şcoală bună. Am învăţat multe

Dobrescu, Air France KLM: Integrarea Tarom în SkyTeam a fost o şcoală bună. Am învăţat multe
06.05.2011, 14:43 191

TAROM operează doar curse point-to-point, însă acumare vizibilitate pe tot globul datorită alianţei din care faceparte. Iar oficialii de la Paris au fost cei mai mari susţinătoriîncă dinainte de primirea veştii, după cum povesteşte Dobrescu:"România este una dintre puţinele ţări care au fost vizitate depreşedintele Air France-KLM Jean Ciryl Spinetta. TAROM e una dintrepuţinele companii căreia i-a acordat personalatenţie".

Din punct de vedere comercial, AFKLM nu şi-a doritpână acum să zboare în alte oraşe din România în afară deBucureşti, pentru că, fiind în negociere cu TAROM, de la bunînceput au gândit o prezenţă în teritoriul României prinintermediul companiei de stat. La rândul lui, operatorulfranco-olandez le dă pasagerilor din România oportunitatea de azbura către destinaţii mai îndepărtate decât huburile din Paris şiAmsterdam. Spre exemplu, zborurile code-share către Detroit,Washington sau New York sunt operate în parteneriat cuTAROM.

Un alt avantaj despre care vorbeşte Dobrescu estereţeaua proprie de vânzări: "Punându-ne numărul de zbor alături decel al TAROM, se presupune că asta va aduce un număr de pasageri înplus pentru compania românească, rezervaţi din reţeaua AFKLM".Aranjamentele code-share funcţionează de mai puţin de o lună, iarrezultatele sunt aşteptate de ambele părţi. Mai ales că operatorulaerian român a raportat pierderi de 55 de milioane de euro pentrufiecare dintre ultimii doi ani (la o cifră de afaceri de 193 demilioane de euro anul trecut).

"Credeţi că pierderile companiilor care operează pedestinaţii point-to-point sunt mai mici decât ale TAROM? Vă asigurcă nu. Dar ai aceste vapoare pe calea aerului care se umplu cupasageri în Paris şi Amsterdam şi care pleacă pe destinaţiilelungi. Acolo se fac banii." Practic, prin acest parteneriat, TAROMduce pasagerii până în huburile de la Paris şi Amsterdam, iar apoiprimeşte o cotă-parte din zborurile către alte destinaţii, deobicei de lung curier. Anul trecut Air France - KLM a raportat ocreştere a numărului de pasageri de 6% pe ambele segmente, ajungândla un interval de 300-500.000 de pasageri transportaţi, potrivitcalculelor BUSINESS Magazin. Peste 80% dintre pasagerii care seîmbarcă în România călătoresc mai departe de Amsterdam, iar încazul Parisului procentul este de 60%. Anterior, în Air France aveao medie de 50%, iar în Amsterdam către 75%. Primele semnemăsurabile vor putea fi văzute însă abia spre jumătatea anului.Cota de piaţă pentru 2010 a AFKLM în România a fost de 16%, încreştere faţă de anul precedent, pentru că "şi condiţiile de piaţăau fost mai prielnice", iar cifra de afaceri a urcat cu5%.

Pentru 2011, Dobrescu avea în minte o creştere tot de5% din cauza unor constrângeri legate de capacitate. Având însă ungrad de încărcare de 80-85%, oficialii de la centru au alocat ocapacitate mai mare. Astfel, prognoza de creştere merge acum către10%. Până va putea raporta la centru cât business a adus TAROMpentru SkyTeam în general şi pentru AFKLM în special, AlexandruDobrescu este mulţumit că a făcut parte din acest proiect:"Integrarea TAROM în SkyTeam a fost o şcoală bună. Am fost din noula şcoală. Am învăţat multe, iar interesul meu a fost să învăţlucruri noi. Aria de expertiză a unui director de ţară poate să fielimitată, dar faptul că mi s-a oferit posibilitatea de a participaîn acest proiect a fost ca o recompensă".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO