Mediafax.biz Exclusiv

Edy Spedition: PIB-ul ar trebui să urce cu 7% pentru a utiliza întreaga capacitate de transport

Edy Spedition: PIB-ul ar trebui să urce cu 7% pentru a utiliza întreaga capacitate de transport

Autor: Bogdan Alecu

08.11.2011, 19:37 232

"Cifra de afaceri a grupului creşte în special datorită creşterii tarifelor, care au fost împinse în sus de preţul motorinei. Ne aşteptăm la o profitabi litate mai bună în 2011 datorată în principal reducerilor de costuri şi implementării unei politici comerciale mai clare", a spus Mircea Ţiplea, CEO edy Group.

Anul trecut edy Internaţional Spedition a înregistrat o cifră de afaceri de 65 mil. €, în creştere cu 26% faţă de anul anterior.

Grupul edy este alcătuit din patru companii - edy International Spedition (transport), edy Logistic (logistică şi distribuţie), Diesel One (soluţii carduri şi distribuţie motorină) şi Autocamion Service (serviceauto). Grupul este deţinut de doi acţionari - edy Holding (Alin Popa), 82,5% şi fondul de investiţii Westerham Holding, care deţine 17,5%. La nivelul pieţei locale de transport sunt peste 32.800 de licenţe de transport rutier de mărfuri, valoare aferentă numărului de firme de transport care deţin aproape 114.300 de camioane în august, în creştere cu 15% faţă de perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, jucătorii din piaţă nu se aşteaptă la o creştere puternică a cererii de transport.

"În România există capacitate de transport care să facă faţă unei creşteri a cererii de minimum 35%. Pentru ca o astfel de majorare a cererii de transport să existe ar fi nevoie de o creştere a PIB de aproximativ 7%.Până atunci doar o scădere a capacităţilor de transport poate îmbunătăţi lucrurile", a spus Ţiplea.

Cei mai mari clienţi ai edy Internaţional Spedition sunt Draxlmaier, SABMiller, Ikea, Takata, Leoni, Philips, Saint-Gobain şi Coca-Cola. "Structura clienţilor nu s-a schimbat semnificativ faţă de 2010. Ramura cu expunerea cea mai mare pentru noi este automotive, urmată de bunuri de consum.Schimbările în 2011 au fost date de sezonalitatea mult mai accentuată a cererii de transport."

Principalii concurenţi ai edy Internaţional Spedition sunt Dumagas, afacere fondată de Mihai Dugăeşescu, Dunca Expediţii, deţinută de Romeo Dan Duncă şi Lazăr Internaţional Company a lui Ion Lazăr.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO