Mediafax.biz Exclusiv

Funcţionarul public trebuie să trateze contribuabilul ca pe un client, cum se întâmplă în mediul privat, spune preşedintele Consiliului Fiscal

Autor: Adelina Mihai

20.03.2012, 14:18 120

Selecţia, recrutarea şi evaluarea performanţei angajaţilor, dar şi remunerarea în funcţie de rezultate sunt procese de HR care nu s-au aplicat niciodată la stat, spune Dumitru,el amintind căsunt birouri în administraţia locală sau centrală în care din 10 angajaţi numai 1-2 lucrează.

În schimb, există zone - cum este sistemul sanitar - în care există deficit de personal, pentru că medicii pleacă din ţară.

"Funcţionarul public trebuie să înţeleagă că este plătit din banii contribuabilului. Atâta timp cât nu îl va trata pe contribuabil ca pe un client, cum se întâmplă în mediul privat, şi nu va încerca să îl îndrume cum să facă un lucru bine şi să nu-i caute nod în papură şi să îl amendeze, situaţia nu se va rezolva în sectorul public", spune Ionuţ Dumitru.

În opinia lui soluţia nu este să închizi o administraţie fiscală ca să formezi o coadă mai mare la ghişeele de la altă administraţie fiscală, ci să oferi o alternativă contribuabilului, cum e plata online.

"Iar angajaţii trebuie răsplătiţi după performanţe", subliniază preşedintele Consiliului Fiscal.

El adaugă că au fost situaţii în care şefii administraţiilor fiscale au acordat stimulente de sute de milioane de euro după criterii "numai de ei ştiute", însă această situaţie s-a mai remediat în ultimii ani.

În 2012 majorări ale bugetelor de cheltuieli cu personalul vor fi înregistrate în opt ministere. Cu excepţia creşterilor de cheltuieli cu personalul de la Ministerul Afacerilor Europene, celelalte ministere vor avea indexări ale acestor bugete de sub 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO