Mediafax.biz Exclusiv

Marii transportatori rutieri de persoane mizează pe creşteri de peste 10% în acest an

Autor: Iancu Liviu

11.02.2011, 13:41 21

"Sperăm într-o majorare a cifrei de afaceri cu circa 10% în2011, pe fondul reducerii efectelor crizei economice", a declaratagenţiei MEDIAFAX Daniel Micu, administratorul companiei Atlassib,deţinută de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea.

Altassib este liderul pieţei transporturilor rutiere de persoanedin România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 275milioane lei (aproximativ 65 milioane de euro), în creştere cu 2,2%comparativ cu anul precedent.

Tot o creştere de peste 10%, dar bazată pe cu totul alteargumente, aşteaptă şi Dragoş Anastasiu, proprietarul companieiEurolines, numărul doi pe piaţa de profil, cu afaceri de 9,5milioane de euro anul trecut.

"Credem că cifra de afaceri va creşte pe fondul problemeloreconomice din Romania. Şansele multora în ţară, în ceea ce priveştelocul de muncă, sunt destul de puţine, în timp ce multe ţăricentral şi vest-europene au ieşit din criză şi au nevoie deangajaţi. Cei care nu găsesc în România încep din nou să cautealternativă în exterior. Acesta este factorul principal, la care seadaugă faptul că multe firme mici au probleme în gestionareapropriei afaceri", a declarat Anastasiu pentru MEDIAFAX.

Dacă reprezentantul Altassib crede că tarifele se vor menţine lanivelul din 2010 în acest an, proprietarul Eurolines estimează ocreştere de minim 5-10% în acest an, determinată de scumpireacombustibilului.

Cu 35 de rute internaţionale deservite de 200 de autocare,Atlassib nu şi-a propus în acest an noi destinaţii, mizând peextinderea celor existente, prin adaugarea de noi staţii atât înRomânia, cât şi pe teritoriul statelor de tranzit.

Firma deţinută de Dragoş Anastasiu are 12 rute internaţionale şi30 de autocare proprii, la care se adauga cele aproximativ 20 alepartenerilor care opereaza pe cursele şi sub brandul Eurolines.

"Focusul de mută de la cursele pe distanţe lungi, de exempluSpania şi sudul Italiei la cele pe distanţe medii şi scurte.Istanbul, Varna, Sofia, Atena, Chişinău, precum şi oraşe din Serbiaşi Ucraina, sunt analizate din punct de vedere al fluxului decălători, urmând ca în aprilie-mai să decidem ce rute noi vomdeschide", a afirmat Anastasiu.

Dacă pentru Atlassib cele mai profitabile trei rute sunt, înordine, Italia, Germania şi Spania, în topul Eurolines figureazăGermania, Elveţia şi Cehia.

Daniel Micu de la Atlassib speră pentru acest an la ostabilizare a pieţei şi la dispariţia transportatorilor ilegali. Dealtfel, cea mai mare problemă ale companiei este concurenţaneloială, alături de creşterea costurilor şi, în special, apreţului combustibililor.

"Credem, şi încercăm să anticipăm trendul, în creşteri pe rutelescurte, în defavoarea celor lungi. Pe termen scurt preconizăm ocreştere a transportului cu autocarul în general, iar pe termenlung, estimăm că transportul cu autocarul pe destinaţiileîndepărtate va intra pe o pantă descendentă din cauza transportuluiaerian, dar rutele scurte vor rămâne viabile, în special pentrudestinaţiile din Europa de Est", a spus Dragoş Anastasiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24