Mediafax.biz Exclusiv

Retailerii au investit o jumătate de miliard de euro în noi magazine

Retailerii au investit o jumătate de miliard de euro în noi magazine

Retailerii au investit o jumătate de miliard de euro în noi magazine

Autor: Cristina Rosca

22.12.2011, 18:10 261

De departe cel mai mare investitor din acest an este reţeaua germană de hipermarketuri cu politică de discount Kaufland, care a investit peste 100 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, în deschiderea a 12 noi magazine.

Kaufland, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală cu afaceri de 1,1 mld. euro anul trecut, a ajuns la o reţea de 70 de magazine, fiind de departe cel mai extins lanţ de hipermarketuri, de aproape trei ori mai extins decât Carrefour şi Real şi de zece ori faţă de Cora sau Auchan. Magazinele germanilor sunt totuşi diferite de cele ale competitorilor deoarece au suprafeţe mai mici şi politică de discount.

De asemenea, francezii de la Carrefour urcă pe podiumul investitorilor, în acest an scoţând din buzunare între 45 şi 60 mil. euro.

Retailerul, prezent pe segmentele hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate, a reluat în acest an expansiunea după doi ani de prudenţă. Retailerul a deschis în total 18 unităţi - două hipermarketuri, 13 supermarketuri şi trei magazine de proximitate - în care a investit între 45 şi 60 mil. euro potrivit estimărilor ZF.

Tot în acest an compania a intrat pe segmentul magazinelor de proximitate cu brandul Carrefour Express printr-un parteneriat cu românii de la Angst.

Până în prezent au fost rebranduite trei magazine Angst în Carrefour Express, iar până la finalul anului viitor toată reţeaua va fi redenumită.

Podiumul investitorilor este completat de Lidl, care a intrat în acest an pe piaţă prin preluarea reţelei Plus Discount. Germanii au deschis de asemenea 22 de magazine de la zero, devenind cel mai extins lanţ de magazine din retailul alimentar din România cu 129 de unităţi.

Într-un an în care consumul a continuat să scadă toate reţelele prezente pe piaţă, mai puţin Real şi G'market, au deschis magazine şi mai mult, anunţă noi inaugurări anul viitor. La polul opus, G'market a ieşit de pe piaţă în 2011, iar Real a închis un magazin.

O veste proastă: Real închide primul magazin

Lanţul german de hipermarketuri Real a anunţat recent că va închide prima unitate de pe piaţa locală, magazinul din comuna Ghiroda, judeţul Timiş. Germanii mai au alte două magazine în acest judeţ, laTimişoara. Aceasta este cea de-a doua veste proastă venită din retailul modern în acest an după ce turcii de la G'market au ieşit de pe piaţă.

"Decizia de a închide magazinul din comuna Ghiroda este datorată situării magazinului într-o zonă ale cărei planuri iniţiale de dezvoltare nu s-au materializat", au spus reprezentanţii Real.

Compania Real, care deţine o reţea de 25 de magazine - cu cel care urmează a fi închis în martie 2012 -, nu a deschis niciun magazin în acest an. Reprezentanţii lanţului de hipermarketuri anunţă reluarea expansiunii în 2012 cu un magazin în Capitală.

Real a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 781 mil. euro, în creştere cu 2,5% faţă de 2009. În 2010 germanii au avut pe piaţa locală pierderi de 21,6 mil. euro, de aproape trei ori mai mici decât în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO