Mediafax.biz Exclusiv

Vicepreşedinte IBM: Continuăm investiţiile în România

Vicepreşedinte IBM: Continuăm investiţiile în România

Autor: Adrian Seceleanu

25.09.2011, 19:01 182

"Nu pot face estimări, dar pot să subliniez că IBM direcţionează o mare parte din investiţii către pieţe precum cele din Europa de Est: în ţări ca România, Polonia, Turcia, Rusia - aproximativ 20 de ţări în total. Dacă ne uităm la businessul generat de investiţiile pe aceste pieţe - nu doar în software, dar şi în alte divizii precum cele de hardware sau servicii -, rezultatele sunt foarte încurajatoare.

Nu văd niciun motiv pentru care această tendinţă să se schimbe", a spus oficialul IBM. "Pentru întreaga companie, creşterea generată pe aceste pieţe - cum sunt România şi alte ţări din estul Europei, dar şi din Asia şi alte regiuni - este de aproape două ori mai mare decât cea înregistrată în celelalte zone." Soluţiile software au un rol central în strategia IBM, spune Duncan Buell, în condiţiile în care acestea pot rezolva probleme "presante" în acest moment la nivel global."Lumea traversează o perioadă interesantă, în care fiecare ţară are de înfruntat o serie de provocări, multe dintre ele legate de infrastructură. În plus, şi companiile au de înfruntat diferite provocări legate de sistemele IT, fie că este vorba de sisteme mai vechi, fie că este vorba de integrarea sistemelor în cazul unor fuziuni şi achiziţii."

Contextul economic dificil, la care se adaugă şi schimbările din comportamentul cetăţenilor/consumatorilor şi firmelor obligă mediul de business şi cel public să se uite spre tehnologie pentru a găsi rezolvări la problemele pe care le au, adaugă oficialul IBM. "Este clar că avem de-a face cu un context economic dificil la nivel global atât în pieţele cu potenţial de creştere, cât şi pe pieţele mature din Europa sau SUA. Guvernele se află sub o presiune uriaşă de a-şi echilibra cheltuielile. Dar în această perioadă companiile nu caută doar metode de a- şi reduce cheltuielile, ci şi căi de a schimba felul în care fac business. Iar guvernele de asemenea - aflate sub o presiune enormă de a aduce cheltuielile spre nivelul veniturilor - realizează că pentru a face asta trebuie să se uite la serviciile pe care le oferă cetăţenilor. Este o oportunitate foarte bună pentru tehnologie."

Oficialul IBM a adus în discuţie în acest context un contract câştigat de IBM în România cu Ministerul Turismului, prin care compania va livra un program electronic destinat evidenţierii numărului de turişti cazaţi în hotelurile şi pensiunile din ţară, şi combaterii evaziunii fiscale. "Un bun exemplu este în România felul în care am lucrat cu Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale prin folosirea tehnologiei pentru a îmbunătăţi cantitatea şi acurateţea datelor despre rata de ocupare a hotelurilor, şi care ar putea avea impact în creşterea taxelor colectate. Este tehnologie aplicată în situaţii reale."

Divizia de soft a IBM România a mai câştigat contracte şi cu Raiffeisen Bank, care a implementat o soluţie pentru eficientizarea activităţii, sau Heidi Chocholat, care foloseşte o soluţie IBM Cognos pentru o mai bună analiză şi înţelegere a tendinţelor financiare şi ale modelelor de cumpărare ale clienţilor.

Compania americană şi-a mărit constant businessul în ultimii ani în România. Conform datelor de la Ministerul Finanţelor, care reflectă doar parţial afacerile din România ale IBM, veniturile diviziei locale au fost în 2010 de 54 mil. euro, mai mari decât în anii precedenţi. Compania are în România şi două centre de servicii, având în total peste 1.500 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24