Politică

Chiuariu il critica pe comisarul Leonard Orban

25.07.2008, 19:34 17

Fostul ministru al justitiei, Tudor Chiuariu, a sustinut, miercuri seara, la TVR 2 ca Leonard Orban s-a hazardat intr-o declaratie atunci cand a spus ca Romania ar putea risca aceleasi sanctiuni ca Bulgaria, in conditiile in care CE remarca sistemul eficient de control al fondurilor din Romania. "Domnul comisar Leonard Orban s-a hazardat intr-o declaratie. (...) Nu exista aceasta posibilitate. Romaniei nu i se poate aplica masura de suspendare a fondurilor europene, pentru ca am avut ieri (marti - n. r.) alte doua rapoarte ale Comisiei Europene - raportul Oficiului european de lupta antifrauda (OLAF) si raportul privind protectia intereselor financiare al Comunitatii Europene, care au spus inca o data - cred ca este al treilea sau al patrulea an la rand - ca Romania a pus in practica un sistem eficient de control al fondurilor europene si de protectie a acestora si ca are un serviciu, DLAF, foarte activ", a explicat Tudor Chiuariu, secretar general adjunct al PNL pe probleme de justitie. Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat la Bruxelles ca decizia CE privind fondurile din Bulgaria este un semnal ca CE nu va ezita sa ia masuri similare si in alte state, inclusiv Romania. "Ce s-a intamplat in cazul Bulgariei este un semnal foarte clar ca in niciun fel Comisia nu va ezita sa ia masurile cele mai dure, in conditiile in care se vor constata chestiuni similare in celelalte state membre, inclusiv in Romania", a apreciat Orban.