Prima pagina

Atacul promotiilor la Euro 2008

Atacul promotiilor la Euro 2008
06.06.2008, 15:34 13

Daca pana in 2004, anul organizarii precedentei editii a Euro, campaniile de marketing erau desfasurate cu preponderenta la nivel european de multinationalele cu bugete de publicitate de milioane de euro, pe plan local promotiile fiind limitate, actuala editie a adus o avalansa de oferte bazate pe una dintre cele mai importante competitii sportive din lume.

Retailerii au dat startul

Primii care au actionat in sensul capitalizarii pe seama Euro 2008 au fost retailerii de electronice si electrocasnice Altex, Domo si Flamingo, care ofera fie un discount substantial, fie achitarea integrala a pretului unor produse, totul insa in functie de rezultatele echipei nationale. Acestia incearca sa impinga vanzarile de televizoare LCD, plasme sau chiar clasice prin relationarea cu Euro 2008, potrivit retailerilor impulsul consumatorilor de a inlocui aceste aparate in perioada urmatoare fiind mult mai mare. Explicatia se bazeaza pe tendinta de a aduce in prezent o cheltuiala din perioada urmatoare pentru a putea satisface o necesitate imediata.

Campaniile nu sunt insa lipsite de riscuri, fiecare retailer trebuind sa returneze clientilor o parte din bani in functie de rezultatele din Campionatul European.

Astfel, daca echipa nationala de fotbal a Romaniei va castiga finala Euro 2008, retailerii de electrocasnice va trebui sa returneze fiecare, in functie de volumele de vanzari estimate, intre 1 si 3 milioane de euro. Ofertele au fost realizate insa si in functie de performantele selectionatei nationalei si de probabilitati, lotul Romaniei reusind o singura data sa treaca de etapa grupelor, in anul 2000. Si anul acesta va fi cu atat mai dificil in conditiile in care se va lupta cu trei dintre puterile fotbalistice ale Europei.

Cum riscul pare mic si poate fi acoperit, cresterea intregii piete de televizoare este pusa pe seama competitiei sportive, avansul vanzarilor in termeni de volum fiind estimat la 30% in cele doua luni de dinaintea competitiei sportive. Piata televizoarelor LCD si plasma a fost estimata la 300.000 de unitati in 2008 si la o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro.

Astfel, Flanco a promis pentru achizitia unui televizor LCD, plasma sau proiector din magazinele retelei returnarea banilor in cazul in care este castigat trofeul Euro 2008. Campania se desfasoara pana la data de 17 iunie, iar retailerul estimeaza vanzari de 5.000 de unitati. In functie de estimare, la un pret mediu de 2.200 de lei (600 de euro) valoarea celor 5.000 de unitati se apropie de 3 milioane de euro, iar reprezentantii Flamingo au declarat ca suma ce ar trebui returnata clientilor a fost deja asigurata la o companie specializata.

Domo Retail, al doilea jucator din piata electrocasnicelor, deruleaza in perioada 18 aprilie - 21 iunie o promotie asemanatoare, pentru care include insa si televizoarele clasice, cu tub catodic.

Domo ofera returnarea banilor pentru aparatura cumparata chiar si in cazul in care lotul national nu castiga trofeul competitiei de fotbal si ajunge doar in faza semifinalelor competitiei.

Liderul pietei de profil, Altex, promoveaza de pe 17 aprilie pana la 9 iunie o campanie mult mai calculata, oferind clientilor returnarea unui procent din pretul de achizitie a unui televizor LCD sau plasma in functie de performantele echipei nationale. Astfel, pentru trecerea de grupele de calificare discountul este de 15%, pentru sferturile competitiei de 25%, iar pentru semifinale ajunge la 45%.

Altex ofera aceste conditii doar pentru televizoarele LCD si plasma de minimum 34 de inci (94 cm), o piata mult mai mica, care limiteaza considerabil riscurile retailerului, avand in vedere ca preturile pentru astfel de produse sunt de cel putin 2.600 -3.000 de lei.

Doar sponsorii oficiali

Retailerii de electronice si electrocasnice nu sunt singurii care beneficiaza de valul de consum adus de Euro 2008. Importatorii auto au inclus in cadrul gamei de oferte reduceri si premii precum bilete la EURO 2008.

Hyundai Auto Romania a desfasurat in perioada 12 februarie - 15 mai o campanie prin care dintre toti cumparatorii unui model Hyundai 50 au putut castiga un bilet la meciurile Romaniei in grupa de calificare din turneul ce se desfasoara in Austria si Elvetia. Pe langa aceasta promotie, Hyundai a initiat si un concurs de sloganuri de sustinere a echipei nationale, castigatorul urmand sa fie premiat cu doua bilete la meciul de deschidere a campionatului, pe 7 iunie.

Intr-o maniera asemanatoare, Kia Motors, importatorul local al marcii Kia, a desfasurat un concurs in urma caruia a oferit doua bilete la meciul de fotbal Portugalia - Turcia ce se va desfasura pe 7 iunie la Geneva. Hyundai si Kia sunt sponsori oficiali ai Euro 2008.

Si bancherii intra in joc

Si institutiile bancare au intrat pe terenul de joc al nationalei de fotbal, BCR, cea mai mare institutie bancara de pe piata locala, fiind una dintre bancile care au lansat un produs de economisire in lei a carui dobanda depinde de rezultatele selectionatei la Euro.
Dobanda potentiala maxima pentru depozitul "Suporter Euro 2008" este de 14,14%, in functie de rezultatele echipei nationale. Dobanda de 14,14% a depozitului BCR este formata dintr-o baza fixa de 9,14%, platibila, potrivit reprezentantilor bancii, la scadenta depozitului, si un bonus potential de dobanda de pana la 5%. Daca echipa Romaniei va trece de faza grupelor in cadrul competitiei europene, dobanda bonificata poate creste cu 3%, iar daca echipa se califica in faza semifinalelor, bonificatia creste cu 5%.

Produsul de economisire al BCR a fost lansat dupa ce si UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank sau ING au construit diferite instrumente legate de competitia sportiva.

UniCredit Tiriac Bank ofera pentru posesorii de carduri de debit sau credit MasterCard UEFA EURO 2008 posibilitatea participarii la unul dintre meciurile programate in campionat. Potrivit regulamentului institutiei financiare, fiecare posesor al unui card care a efectuat o tranzactie de minimum 100 de lei poate castiga unul dintre cele doua pachete VIP (include doua bilete la semifinala de la Viena), iar pentru fiecare tranzactie de minimum 50 de lei se adauga o sansa pentru alte sase bilete.

Campania este completata de alte premii, consumatorul posesor al unui astfel de card care realizeaza tranzactii in sumele minime fixate de catre banca, primind sume de bani pentru golurile inscrise de catre echipele participante.

La fel, Raiffeisen Bank a conceput un card de cumparaturi editie limitata, cu ocazia UEFA EURO 2008, premiile pentru utilizatori fiind doua bilete la un meci al Romaniei, acordate saptamanal pana la incheierea promotiei, patru bilete pentru sferturile de finala plus diferite sume de bani, in timp de ING Bank pune la bataie 38 de bilete, conditia de participare fiind obtinerea unui card MasterCard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO