Prima pagina

Dl. Joe: dupa napolitane si comert, auto

07.10.2004, 00:00 30

Florentin Banu, omul de afaceri care a dezvoltat marca de napolitane Joe si reteaua de supermarketuri Artima, isi extinde afacerile si in domeniul auto.
"Este vorba de un joint-venture cu o firma din Germania. Anul trecut am infiintat firma Banuinvest, iar fabrica de componente auto este o investitie facuta de Banuinvest", a precizat Banu, care nu a dorit sa precizeze valoarea investitiei.
Alaturi de fabrica de componente auto, Banuinvest are in derulare si o investitie intr-un centru sportiv localizat in Timisoara, care cuprinde un teren de tenis, un teren de fotbal si un centru de aerobic si de fitness.
"Banuinvest va actiona ca un fond de investitii, fiind interesat in implicarea in startup-uri in domeniul auto, productie sau imobiliare", adauga Banu.
Cea mai importanta investitie derulata in prezent de omul de afaceri este reteaua de supermarketuri Artima.
"In luna iunie am reusit sa depasim pragul de rentabilitate si am trecut pe profit. Este chiar mai devreme decat anticipam. Daca potrivit planului de afaceri ne asteptam ca anul acesta sa il incheiem pe , pana la urma vom reusi sa avem si ceva profit", spune Banu.
In prezent reteaua de supermarketuri Artima include 12 magazine, insa pana la sfarsitul anului vor mai fi deschise inca doua.
"Artima va realiza pe ansamblul acestui an o cifra de afaceri de 28 de milioane de euro, reteaua ajungand astfel la maturitate din punctul de vedere al extinderii", adauga Banu. Anul trecut, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor, Artima a realizat o cifra de afaceri de 16,4 milioane euro si o pierdere de aproape 0,7 milioane euro.
Inca de la inceputul dezvoltarii retelei de supermarketuri, in anul 2001, Banu a declarat ca nu exclude vanzarea retelei catre un investitor strategic, asa cum s-a intamplat cu prima afacere dezvoltata pe piata romaneasca, marca de napolitane Joe.
In anul 1994 Florentin Banu, alaturi de fratele sau a infiintat impreuna cu alti doi parteneri firma de dulciuri Joe International Business Company. Compania Joe a crescut an de an ajungand la nivelul anului 2000 la o cifra de afaceri de 12 milioane Euro si o cota de 65% din piata de napolitane din Romania cu vanzari anuale de 12.000 tone
La sfarsitul anului 2000, grupul Nestle a cumparat actiunile detinute de Banu la Joe IBC, valoarea tranzactiei nefiind facuta publica insa fiind estimata la mai multe milioane de dolari. Banu a investit, alaturi de fratele sau, banii obtinuti din vanzarea Joe in deschiderea retelei de supermarketuri Artima, avand ca tinta construirea de supermarketuri in orasele mijlocii din Transilvania.
Artima nu este singura retea de supermarketuri dezvoltata de un investitor roman. Grupul GFS detine cinci supermarketuri in Sibiu, Suceava, Targu Mures, Iasi si Constanta, care vor realiza anul acesta, potrivit oficialilor, o cifra de afaceri de 1.200 de miliarde de lei. La Fourmi este la randul sau o retea locala de supermarketuri, prezenta in Bucuresti si care a fost dezvoltata de catre investitori libanezi.
Supermarketul este cea mai dezvoltata forma de comert de pe piata romaneasca pe langa jucatorii locali fiind implicati cu investitii si grupuri internationale. Concernul german Rewe detine reteaua de supermarketuri Billa si XXL Mega Discount!, grupul Delhaize a cumparat in anul 2000 supermarketurile Mega Image, iar Intermarche detine un magazin la Ploiesti.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO