Prima pagina

Miss Miller: o americana blonda in Romania

30.05.2003, 00:00 132

Liderul pietei mondiale de bere - grupul international SABMiller va lansa astazi in Romania una din cele mai vandute marci de bere la nivel mondial, Miller.
Berea, a doua ca vanzari in Statele Unite dupa Bud, este destinata romanilor cu bani, pretul la consumatorul final fiind de 80.000 - 100.000 de lei/sticla.
Miller este insa o bere superpremium, segment pe care exista deja doua marci produse in Romania: Carlsberg si Gosser. Acestea sunt prezente pe piata fara taxe vamale, deci la preturi mult mai reduse, in jurul nivelului de 25.000 de lei/sticla.#leadend#
De asemenea, in portofoilul SABMiller in Romania exista deja o marca superpremium internationala puternica - Pilsner Urquell, care este importata de la fabricile grupului din Cehia tot fara taxe vamale.
Care sunt, atunci, sansele Miller de a reusi pe piata romaneasca, tinand cont si de vanzarile slabe inregistrate de alte marci internationale importate: Heineken, Corona, Grolsch.
"Studiile de piata ne-au aratat ca in Romania exista o cerere reala pentru marci americane de bere. Este un segment in crestere si, in plus, planurile noastre pe termen lung au in vedere si inceperea productiei de Miller in Romania", a declarat pentru Ziarul Financiar Angus Rowe, director de marketing al diviziei romanesti a SABMiller - Compania de Bere Romania (CBR).
CBR este al doilea jucator de pe piata romaneasca de bere, detinand o cota de 15% in special datorita vanzarilor de Ursus si Timisoreana.
Compania nu este singurul grup international care a inceput sa mizeze din ce in ce mai mult pe romanii cu bani.
Astfel, desi toti jucatorii spun ca piata este supraaglomerata, anul acesta au fost lansate in Romania inca doua marci internationale.
Interbrew, al treilea producator european de bere, a lansat pe piata Beck's iar SABMiller adus tot o marca germana, Holsten. Cel mai probabil, Heineken va incepe sa produca anul acesta Amstel, odata cu preluarea companiei austriece Brau Union, actualul lider al pietei romanesti.
"Lansarea unei marci noi superpremium va mari ponderea segmentelor de bere de calitate superioara pe piata romaneasca, ceea ce nu poate decat sa creeze avantaje pentru toti competitorii", a comentat managerul uneia din companiile internationale concurente cu SABMiller pe piata romaneasca.
Piata romaneasca de bere este estimata la 550 de milioane de dolari. Cantitativ, vanzarile anului trecut s-au cifrat la 11,47 milioane de hectolitri, in crestere usoara fata de 2001, dar mai mici comparativ cu 2000.
Cei mai mari jucatori sunt Brau Union Romania (33,6% din piata in 2002), SABMiller (15,1%), Interbrew (12,5%) si Tuborg Romania (6,3%). Anul acesta, Brau Union va fi preluata de Heineken la nivel mondial, miscare ce va avea un impact puternic si in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO