Prima pagina

Tastatura se lupta cu sacosa

07.05.2001, 00:00 30



Chiar daca accesul romanilor la Internet si la platile electronice este mai mult decat modest, doua dintre magazinele virtuale care au aparut in ultimele opt luni au avut o dezvoltare puternica a vanzarilor, atingand, conform managerilor acestora, patru miliarde de lei pe primul trimestru.

Infiintate in toamna si iarna anului trecut, rate.ro si emania.ro, principalele doua magazine online care practica vanzari cu amanuntul de bunuri de uz casnic si calculatoare, au incasat in primele trei luni ale anului 2,7 miliarde de lei si, respectiv, 1,225 miliarde de lei.

Acest volum al vanzarilor a constituit o surpriza pentru managerii celor doua site-uri de comert electronic.

"Veniturile au fost de trei ori mai mari fata de cele prognozate si daca se exclud cheltuielile publicitare, care sunt asociate cu lansarea site-ului, compania rate.ro este deja profitabila", a declarat pentru Ziarul Financiar Silviu Sarbu, presedintele companiei Fix Computers care opereaza magazinul virtual.

Sarbu apreciaza ca veniturile realizate de rate.ro vor creste in 2001 la 800.000 $, previziunile anterioare ridicandu-se la numai 400.000 $. Cu totul neobisnuit fata de evolutia clasica a comertului electronic, Rate.ro SRL va face pasul in lumea "reala" prin deschiderea, in curand, a unui magazin traditional situat pe Calea Victoriei.

La randul sau, emania.ro se asteapa sa treaca foarte curand "pragul de 3 miliarde de lei", a declarat pentru Ziarul Financiar Olimpia Dobre, directorul de marketing al magazinului. Emania.ro, lansat de compania New Media Concept, a inregistrat o crestere a vanzarilor de la luna la luna (martie fata de februarie) de 41%, in urma aplicarii strategiilor clasice de vanzare (promotii si concursuri).

ai eShop.ro,magazinul virtual al companiei SoftNet, a inregistrat o dublare a vanzarilor in perioada martie - aprilie, fata de inceputul anului, insa directorul de marketing Emanuela Cocosila este mai rezervata in previziuni: "Este dificil de spus daca aceasta piata va creste.

Exista obstacole majore: numarul redus de calculatoare la mia de locuitori si modalitatile de plata putine care stau la dispozitia consumatorilor".





Boom sau puseu al vanzarilor online?



Veniturile cumulate de 4 mld. lei, inregistrate de rate.ro si emania.ro pe primul trimestru al anului si in perioada sarbatorilor de Paste, au constituit o surpriza si un adevarat record pentru cele doua magazine virtuale.

Magazinul rate.ro a inregistrat in primele trei luni ale acestui an 319 comenzi, din care 156 de comenzi au fost abandonate sau nu au putut fi confirmate, fiind onorate 141 de comenzi, ceea ce a reprezentat o medie de 2,1 comenzi/zi livrate la fiecare zi lucratoare.

In primul trimestru, 190.000 de vizitatori unici au accesat site-ul, 52.000 dintre ei reintorcandu-se de cel putin o data.

Silviu Sarbu, presedintele Fix Computers, spune ca optiunile consumatorilor romani s-au orientat mai ales catre oferta de produse si servicii IT si spre aparatura electrocasnica, 90% dintre produse fiind vandute in rate."Indubitabil, principalul motiv pentru care cumparatorii comanda prin intermediul rate.ro este sistemul de creditare", este de parere Sarbu.

Pentru emania.ro, cele mai bune strategii de vanzari raman cele clasice. Astfel, magazinul a practicat in saptamana Pastelui reduceri de 7% la toate produsele, fapt care a determinat vanzari record de 235 milioane de lei in numai 7 zile.

La acesta s-a adaugat promotia deja traditionala a site-ului, "Milionul zilei", recent fiind lansata o noua campanie prin care se acorda reduceri saptamanale de 10% la cumpararea produselor unei anumite marci.

Pana acum acestea au fost Whirlpool, Moulinex si Kenwood. Topul produseor preferate de clienti poate fi gasit chiar pe site.

In lipsa accesului curent la modalitatile de plata electronica, rate.ro si emania.ro au adoptat in cele mai multe cazuri sistemul de achitare a bunurilor comandate la primirea acestora.

Perioada de Paste si sarbatorile din luna martie au sporit semnificativ activitatea si la magazinul eShop.ro, detinut si administrat de compania SoftNet, ale carui vanzari s-au dublat fata de luna ianuarie.

Cresterea vanzarilor s-a datorat in principal activitatii de promovare agresiva a site-ului si diversificarii ofertei de produse. Potrivit oficialului SoftNet de pe site-ul eShop pot fi acum achizitionate carti, produse multimedia, de artizanat, jucarii, software si chiar servicii Internet.

Sporirea vanzarilor in perioada martie-aprilie s-a datorat si metodelor mai variate de plata pe care le practica magazinul virtual. Astfel clientii pot achita contravaloarea cumparaturilor fie prin carti de credit (VISA si Mastercard) fie direct la una din sucursalele CEC si ale Bancii Transilvania.

Interesant este ca ulteror efectuarii platii clientul nu mai este nevoit sa transmita magazinului copii sau detalii ale ordinului de plata, firma vanzatoare urmand a fi anuntata direct de catre functionarii bancilor care au incasat banii.

Cifra de afaceri a magazinului nu a fost declarata "pentru ca nu este deocamdata relevanta", a mai declarat Emanuela Cocosila adaugand insa ca printre preferintele vizitatorilor si clientilor site-ului eShop.ro s-au numarat in perioada de referinta cartile, CD-urile muzicale si o parte din produsele de artizanat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO