Prima pagina

Turcii extind suprafata Bucuresti Mall

09.05.2006, 00:00 5

Bucuresti Mall, primul centru comercial de tip mall de pe piata romaneasca, isi va mari suprafata de vanzare in urma unei investitii estimate intre 10 si 20 de milioane de euro, afirma surse din piata.

Anchor Grup, compania care detine centrul comercial, a inceput deja lucrarile care vor mari suprafata de vanzare a Bucuresti Mall cu aproximativ 6.000 de metri patrati, adica mai mult de 20% fata de situatia din prezent.

Oficialii Anchor Grup nu au dorit sa faca niciun comentariu, insa vor organiza la mijlocul acestei saptamani o conferinta de presa are care ca subiect "extinderea Bucuresti Mall".

Extinderea va avea loc pe terenul situat in spatele complexului comercial, ocupat in prezent de parcare, potrivit informatiilor vehiculate in piata. Extinderea va include si dezvoltarea unei parcari subterane si supraterane, astfel ca numarul de locuri de parcare nu se va reduce, ci se va obtine un grad mai mare de utilizare a terenului.

Bucuresti Mall a fost primul centru comercial de tip mall deschis pe piata locala in toamna anului 1999 in urma unei investitii de peste 35 de milioane de dolari. Centrul comercial s-a impus pe piata, lipsa de astfel de proiecte facand ca lista chiriasilor sa se completeze rapid.

In aceste conditii, Anchor Grup, parte a grupului turcesc Fiba, a investit inca 45 de milioane de euro intr-un mall in zona de vest a Capitalei - Plaza Romania. Suprafata construita a acestuia (peste 100.000 de metri patrati) este aproape dubla fata de cea pe care o are Bucuresti Mall.

Chiria medie pe metru patrat in Bucuresti Mall si Plaza Romania ajunge pana la 80-120 de euro pe luna, potrivit studiilor de piata.

La nivelul anului 2004, Anchor Grup inregistrase o cifra de afaceri de peste 13 milioane de euro si un profit net de peste 5,7 milioane de euro.

Proiectele de centre comerciale de tip mall s-au inmultit in ultima perioada, pentru urmatorii trei ani fiind anuntate proiecte cu o valoare de peste 500 de milioane de euro numai in Capitala.

Practic, toate punctele cardinale ar putea avea in urmatorii ani cate un mall, cea mai densa zona urmand sa fie insa nordul. In aceste conditii, numarul de centre comerciale se va tripla, ceea ce ar putea determina aparitia primelor esecuri in acest domeniu al pietei imobiliare.

Pe langa Bucuresti Mall si Plaza Romania, cele mai importante centre comerciale din Capitala sunt in prezent Unirea Shopping Center (detinut de omul de afceri Dan Adamescu), City Mall (dezvoltat de compania cu investitori eleni Jaguar Developement) si un centru comercial de dimensiuni mai mici, Jollie Ville (dezvoltat si detinut de grupul egiptean HKS).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO