Profesii

BestJobs: Doi candidaţi români din trei aplică online când vor un job nou. 71% vor să ştie salariul şi beneficiile extra-salariale

BestJobs: Doi candidaţi români din trei aplică online...

Autor: Cosmin Pirv

22.07.2022, 11:43 78

65% dintre angajaţii români apelează la mediul online pentru a găsi noi locuri de muncă, arată un studiu recent. 33% dintre participanţi că se preocupă constant să-şi menţină CV-ul la zi pentru a-şi creşte şansele de a fi contactaţi şi când nu caută activ.

Potrivit studiului realizat de platforma BestJobs, 60% dintre candidaţi au declarat că îşi actualizează CV-ul doar atunci când încep să aplice pentru un nou loc de muncă, deşi specialiştii în recrutare îi sfătuiesc să aibă întotdeauna CV-ul la zi, mai ales că procesul de găsire a unui job nou durează, în medie, între 3 şi 6 luni.

„Pentru a nu-şi limita şansele de a primi oferte de la angajatori şi pentru a fi cât mai conectaţi la piaţa muncii, candidaţii ar trebui să îşi menţină la zi datele din CV, în special secţiunea legată de experienţa profesională pentru că aceea le poate aduce şi cele mai relevante interacţiuni. În plus, aproape jumătate dintre ei au mărturisit că şi-ar schimba jobul dacă ar primi o ofertă salarială mai mare decât au în prezent, deci actualizarea CV-ului ar fi primul şi cel mai simplu pas în această direcţie, mai ales că pe BestJobs, ei pot fi contactaţi şi atunci când nu îşi caută activ job”, spune Ana Vişian, Marketing Manager al companiei.

Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanţii se interesează, în principal, dacă nivelul salarial este în acord cu piaţa (65%) şi unde este locaţia biroului atunci când activitatea se desfăşoară de la sediu (53%).

La interviu, 75% din angajaţi şi-ar dori să afle mai multe informaţii despre rolul lor în echipă, în eventualitatea angajării, în timp ce alţii vor să ştie salariul (71%) sau ce conţine pachetul de beneficii extra-salariale (51%).

62% din participanţii la sondajul realizat de platformă apreciază anunţurile care conţin informaţii privind salariul deoarece consideră că eficientizează procesul de recrutare, pentru că vor aplica preponderent candidaţii dispuşi să accepte salariul respectiv. Alte avantaje ale publicării salariului în anunţul de angajare sunt normalizarea discuţiilor despre salariu şi despre bani (48%) şi evaluarea mai clară a pieţei în momentul în care este necesară o schimbare de job - tot 48%.

Sondajul a fost efectuat în perioada iunie - iulie pe un eşantion de 1.392 utilizatori de internet din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO