Profesii

Cu ce provocări se confruntă companiile din România şi din regiune care vor să-şi extindă businessul la nivel global

Cu ce provocări se confruntă companiile din România...

Autor: Cristina Bellu

08.05.2024, 13:14 126

Europa Centrală şi de Est (CEE) devine o zonă tot mai relevantă pentru expansiunea internaţională a afacerilor, având în vedere perspectivele economice favorabile, arată o analiză a iBanFirst, unul dintre cei mai importanţi furnizori globali de servicii de schimb valutar şi plăţi internaţionale pentru companii.

Însă, pentru a face pasul către alte destinaţii, companiile trebuie să analizeze foarte bine pieţele ţintă şi cerinţele acestora, şi să adopte strategii prin care să poată face faţă mai uşor riscurilor şi provocărilor.   

Astfel, în multe cazuri, brandurile din regiune sunt asociate cu o calitate scăzută şi riscuri crescute, percepţie generată de preţurile accesibile.

În acest context, analiştii de la iBanFirst consideră că prin adoptarea unei strategii de promovare a produselor de înaltă calitate, companiile pot combate aceste stereotipuri, îşi pot îmbunătăţi reputaţia la nivel global şi consolida oportunităţile de extindere internaţională.

Pe de altă parte, lichiditatea joacă un rol esenţial în supravieţuirea şi dezvoltarea afacerilor, întrucât capitalul este adesea expus riscurilor semnificative, iar obţinerea finanţării reprezintă o provocare constantă pentru multe companii.

Deşi există variante oferite de angel investors, fonduri de capital de risc şi fonduri de capital privat, pentru a accesa aceste finanţări, companiile trebuie să dezvolte propuneri de afaceri bine fundamentate şi să demonstreze capacitatea de a gestiona contextul financiar internaţional.

În plus, pe măsură ce companiile îşi extind operaţiunile pe noi pieţe, devine esenţial să găsească şi să reţină talentele adecvate care să susţină această creştere. Procesul implică nu doar recrutarea experţilor locali, care înţeleg specificul pieţei, ci şi coordonarea eficientă a unei forţe de muncă diverse din ţări diferite. În acest context, este nevoie de o strategie de management flexibilă care permite adaptarea rapidă la dinamica pieţelor locale şi la nevoile specifice ale fiecărei regiuni.

O altă cheie în reuşită îl reprezintă procesul de atragerea clienţilor, care necesită o înţelegere profundă a comportamentului şi preferinţelor consumatorilor locali, precum şi adaptarea strategiilor de marketing şi a ofertelor de produse pentru a satisface nevoile specifice ale fiecărei pieţe.

În acest fel, produsele şi serviciile devin relevante din punct de vedere cultural şi accesibile din punct de vedere lingvistic pentru consumatori.

Totodată, gestionarea optimă a resurselor financiare este esenţială pentru companii, având în vedere impactul semnificativ pe care fluctuaţiile cursurilor de schimb îl pot avea asupra profitabilităţii şi fluxului de numerar. Adoptarea soluţiilor fintech a simplificat anumite procese, contribuind la o mai bună adaptabilitate la volatilitatea de pe pieţele valutare.

Cu toate acestea, complexitatea pieţei financiare internaţionale continuă să reprezinte o provocare majoră, concluzionează analiştii de la iBanFirst