Profesii

Leadership - Obtinerea corecta a rezultatelor

22.11.2004, 00:00 28



Cum se face ca unii oameni inregistreaza succese dupa succese? Ce ii determina pe alti oameni sa creada in aceste persoane si sa le urmeze? Cum reusesc anumiti oameni de afaceri sa transforme o companie buna intr-una extraordinara?



"Suntem fascinati de rezultatele pe care le au unii oameni si incercam sa descoperim care este lucrul care le da puterea pentru a avea succese extraordinare. Privind la rezultatele acestora nu putem decat sa spunem: ?Asta inseamna leadership! Acesta este un lider!?. Suntem pasionati de leadership. Dar, ce este de fapt leadership-ul? Cine stie cunoaste cel mai bine acest concept? Cum putem afla mai multe despte el? La toate aceste intrebari exista cateva raspunsuri, dar acestea nu sunt suficiente", a declarat Radu Furnica, presedintele Leadership Develompent Solution, in deschiderea conferintei "Leadership - Obtinerea corecta a rezultatelor", organizata recent in colaborare cu Camera de Comert Americana din Romania.



Conferinta le-a permis celor aproape 150 de participanti sa-i aculte pe unii dintre cei mai de succes oameni de afaceri din lume, precum Donald Trump sau Russell Simmons, si specialisti in management - Jim Collins sau Peter Drucker - vorbind despre strategiile puse in aplicare de ei pentru dezvoltarea abilitatilor de conducere si pentru obtinerea de rezultate intr-o maniera corecta.



"Nu vreau sa copiem pe nimeni. Nu facem copy/paste! Este o sesiune de studiu, sa invatam sa ajungem la potentialul maxim. Sa fii lider nu este este un titlu, o decoratie, ci este o fapta. Liderul este cel despre care lumea din jurul sau spune ca este un lider, nu cel care se bate cu pumnul in piept spunand ca a crescut economia cu 25%. De altfel, Margret Thatcher spunea: ?Sa fii lider este ca si cum ai fi o doamna: daca trebuie sa le spui oamenilor ca esti una, atunci, probabil ca nu esti?", a mai spus Radu Furnica. El sustine ca Romania sta destul de prost la capitolul lideri si asta pentru ca inca nu s-a cristalizat un sistem de valori pentru o masa critica din societate. "Oamenii de calitate sunt inca izolati fie in existenta lor profesionala, fie in existenta lor personala", a mai spus Furnica.



Sesiunea de "comunicari" a conferintei fost deschisa de Mark Sanborn, presedintele Sanborn & Associates SUA - companie dedicata dezvoltarii de lideri in afaceri si in viata, si autorul cartii "Factorul Fred". De altfel, prezentarea sa a fost bazata pe aceasta lucrare. "Prima oara cand l-am cunoscut pe Fred a fost cand am cumparat o noua casa veche. Locuiam de cateva zile a in noua casa, cand am auzit pe cineva ciocanind la usa mea. Am deschis si am dat cu ochii de postas. ?Buna dimineata domnule Sanborn. Numele meu este Fred si sunt postasul dumneavoastra!", povesteste Sanborn. Pe masura ce intra mai mult in contact cu acesta si cu modul in care isi face treaba, Fred devine o metafora perfecta pentru oricine doreste sa reuseasca si sa exceleze in secolul 21. "Inspirat de Fred postasul si de alti Fred pe care i-am cunoscut, observat sau de care am fost servit, de numeroase profesii, am alcatuit Factorul Fred. Acesta contine lectiile simple, dar profunde pe care le-am invatat de la toti acesti Fred", mai spune Sanborn.



El sustine ca a invatat de la Fred patru principii - ?Fiecare om conteaza?, ?Succesul se construieste pe relatii?, ?Trebuie sa creezi in continuu valoare pentru ceilalti si nu trebuie sa te coste nimic? si ?Te poti reinventa in mod frecvent? - valabile pentru orice persoana, de orice profesie.



Dupa ce au vazut cat de important este factorul uman pentru succes, participantii la conferinta au putut afla ce face ca o companie buna sa devina extraordinara.



Jim Collins, ziarist la New York Times si autorul cartilor "De la bine la extraordinar" si "Facut sa reziste", a realizat o serie de studii menite sa descopere factorul care determina o anumita companie sa faca pasul de la buna la extraordinara. Raspunsul: Liderii de nivelul 5. In opinia sa cele 5 niveluri de leadership sunt: individ foarte capabil; membru de echipa care contribuie; manager competent; lider eficient; lider de nivelul 5.



"Liderul de nivelul 5 se diferentiaza de alte niveluri pentru ca isi amesteca vointa profesionala cu umilinta personala. Acestia sunt ambitiosi, dar isi parcheaza ego-urile la usa pentru a scoate ce este mai bun de la echipele lor", spune Collins.



"Liderii de nivelul 5 sunt cei care atunci cand lucrurile merg bine privesc pe fereastra si-si spun: ?Am oameni extraordinari, totul e in favoarea noastra, suntem norocosi", iar cand lucrurile merg pros se privesc in oglinda si-si spun ?Orice s-ar intampla, eu sunt responsabil?. Cum reactioneaza ceilalti manageri? La greu se uita pe fereastra si spun ca de vina este economia, conjunctura etc, iar cand lucrurile merg bine se privesc in oglinda si spun: ?Sunt extraordinar!?", a adaugat Collins.



Acesta a fost numai inceputul unei conferinte care a durat o zi intreaga si despre care probabil ca participantii vorbesc si acum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri