Profesii

Managerii romani nu isi inteleg rolul de lideri in organizatii

28.05.2007, 13:39 95

Principala problema a managerilor romani este ca nu isi inteleg, deocamdata, rolul de lideri pe care il au in organizatii, sustine Harry Meintassis, country manager pentru Romania al HayGroup, organizatie de consultanta in business care are sediul central in Philadelphia (SUA) si 75 de birouri in lume.
"Managerii ar trebui sa stie ca leadershipul nu e o pozitie in sine, ci tine de comportament. Ceea ce le lipseste lor este promptitudinea si eficienta", a declarat Meintassis.
Meintassis a adaugat ca principalele puncte slabe ale managerilor romani sunt lipsa viziunii, a strategiei si a instrumentelor de masurare a succesului si ca acest lucru se intampla pentru ca nu stiu sa-si stabileasca un set de prioritati dupa care sa se ghideze. Ei nu reusesc intotdeauna sa-si canalizeze resursele in directia cu adevarat importanta pentru companie.
"De obicei in Romania exista manageri care iti dau o sarcina pe care trebuie sa o indeplinesti, dar nu iti explica de ce si cum te ajuta pe tine ca angajat acest lucru. Majoritatea iti spun doar ca acel lucru trebuie facut intr-un anumit interval de timp. De asemenea, exista certitudinea ca, fiind in pozitii de conducere, sunt experti in ceea ce fac si isi indeamna angajatii sa faca la fel pentru ca asa e bine, fara a explica de ce", este de parere country managerul Hay. "Dar nu astfel se masoara leadershipul. Sa fii lider tine de stil, de inteligenta emotionala si de comportament", a completat el.
Cu toate acestea, Meintassis marturiseste ca liderii romani au si puncte forte pentru ca sunt entuziasti, emotionali, orientati catre oameni si legati de acestia. De asemenea, sunt caracterizati de un puternic sprit antreprenorial, intrucat isi doresc tot timpul sa creasca si sa se dezvolte.
Meintassis este de parere ca piata locala a leadership-ului devine din ce in ce mai matura, dar are nevoie de mai mult sprijin la top level, in ceea ce priveste implementarea strategiilor, motivarea oamenilor, retentia acestora si implicarea lor continua in viziunea globala a companiei. "In urmatorii 2-3 ani, majoritatea companiilor vor pune din ce in ce mai mult accent pe dezvoltarea liderilor potriviti pentru ca acesta e un factor critic de succes si o arma competitiva pentru ca o companie sa-si indeplineasca obiectivele", a mai spus Meintassis.
Pe de alta parte, si profesionistii din HR ar trebui sa devina in viitor parteneri de afaceri mai puternici si sa se transforme in consilieri chiar si pentru CEO. "HR managerii trebuie sa dezvolte abilitati noi pentru a fi mai apropiati de afacere. Rolul lor va fi extrem de decisiv pentru urmatoarea perioada pentru ca ei trebuie sa se incadreze in echipa de top a companiei", este de parere Meintassis.
HayGroup se afla in Romania de 18 luni, avand in Bucuresti un birou cu 12 angajati. Compania are clienti peste tot in tara, in orase ca Timisoara, Cluj-Napoca sau Targu-Mures.
"Pe partea de consultanta avem cel putin 20 de clienti activi, dar avem mai mult de 200 de clienti carora le oferim servicii de studii salariale", a precizat Meintassis, subliniind ca domeniile de care se ocupa in principal HayGroup sunt cel bancar, telecom, FMCG sau farmaceutic.
HayGroup realizeaza in fiecare an pentru revista Fortune topul celor mai "admirate" companii din lume, cu cifre de afaceri de peste 8 miliarde de dolari. Pe langa clasificarea propriu-zisa, sunt prezentate si strategiile dupa care s-au ghidat companiile nominalizate pentru a avea succes.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO