Profesii

Maratonul muncii: 9.200 de joburi in zece zile de targ

Maratonul muncii: 9.200 de joburi in zece zile de targ

Peste 20.000 de vizitatori sunt asteptati la targurile de joburi care au loc in aceasta perioada

14.04.2008, 19:06 69

Lunile de primavara sunt considerate de catre companii cele mai bune perioade pentru recrutarea de personal si pentru stabilirea unei strategii privind parcursul anual al businessului. Firmele de recrutare, departamentele de resurse umane ale companiilor si site-urile de profil se grabesc sa obtina un procent din efectivul de tineri aflati in cautarea unui job. Organizarea targurilor de joburi in aceasta perioada ar putea avea si o alta explicatie: apropierea vacantei de vara reprezinta un bun prilej pentru prezentarea ofertei catre studenti.
In luna aprilie au loc patru astfel de targuri de joburi: VWI Job Borse, Targul Anual de burse si joburi, ambele organizate in incinta rectoratului Universitatii Politehnice din Bucuresti, JOBfest si BankingJobs. In total, o oferta de peste 9.200 de locuri de munca pentru studenti, masteranzi si tineri cu cativa ani de experienta.
Toate acestea, dupa ce in martie a avut loc targul Angajatori de top, unde doar in Bucuresti 120 de companii au avut 3.000 de joburi disponibile.
Salariile oferite de angajatori pornesc de la 300 de euro si ajung, in unele cazuri, si pana la 1.000 de euro pentru tinerii cu experienta. Pe de alta parte, asteptarile acestora din urma variaza in jurul a 600 - 700 de euro.


Studentii nu mai vor joburi tehnice
Targul VWI Job Borse desfasurat intre 9 si 10 aprilie in cladirea rectoratului universitatii Politehnice din Bucuresti si dedicat studentilor, absolventilor si masteranzilor tuturor universitatilor din Capitala a avut o oferta de 200 de joburi. Companiile au oferit atat posturi part-time, cat si full-time, dar si locuri de practica in diverse departamente. Au fost prezente 20 de companii din domenii ca recrutare, FMCG, consultanta, automotive sau financiar-bancar. "Nu exista un domeniu reprezentat mai puternic decat altul, dar la aceasta editie a targului s-a remarcat ca au fost foarte multe firme specializate in resurse umane care ssi-au exprimat dorinta de a participa la eveniment", spune Alexandra Dimulescu, PR responsible VWI/ESTIEM LG Bucharest.
Date fiind dimensiunile reduse ale targului, Dimulescu estimeaza ca numarul vizitatorilor nu a depasit 2.000 de persoane. "La editia precedenta au fost aproximativ 1.000 de vizitatori, incluzandu-i si pe cei care si-au depus CV-urile online", spune Dimulescu.
Tinerii care au vizitat targul au fost interesati in mod special de domeniile IT&C, finante-banci si retail. "In urma discutiilor cu companiile din domeniile tehnice (electrica, electronica, constructii, chimice), s-a constatat ca din ce in ce mai putini studenti isi doresc sa lucreze intr-un asemenea domeniu", afirma Dimulescu.


Aproape 2.000 de joburi part-time
La cea de-a treia editie a targului de locuri de munca JOBfest, desfasurat in perioada 11-12 aprilie la Cercul Militar National, au fost prezente 50 de companii, in timp ce editia online a evenimentului, care se va incheia la sfarsitul acestei luni numara in jur de 210 companii. In cadrul evenimentului, companiile au pus la bataie 5.000 de locuri de munca, in crestere fata de editia de anul trecut. O treime din oferta de joburi a fost pentru posturi part-time.
"Au fost si posturi de lucru in strainatate in oferta anumitor multinationale. De exemplu, o companie s-a interesat de programatori pentru un stagiu de doi ani in Marea Britanie", declara Bogdan Gavrila, directorul de comunicare al evenimentului.
Reprezentantul organizatorilor targului precizeaza ca din cei 7.000 - 10.000 de vizitatori, aproximativ 30% vor ajunge sa lucreze intr-una din companiile prezente la eveniment, in decurs de maximum doua luni de la sfarsitul acestuia.
Pana la mijlocul saptamanii trecute, peste 2.000 de persoane si-au depus CV-ul pe site-ul organizatorilor. "Targul se adreseaza cu precadere studentilor din anii terminali, dar si tinerilor cu 2-3 ani de experienta si proaspat absolventilor. Anul 2008 este unul special pentru ca termina doua generatii", spune Bogdan Gavrila.
Cele mai atractive locuri de munca pentru participanti au fost cele din IT&C, si zona financiar-bancara, datorita concurentei tot mai accentuate din acest sector. Premiera acestui an a reprezentat-o oferta de joburi din markenting, pentru care au fost cereri foarte mari. "La editia anterioara tinerii s-au orientat catre aceleasi domenii", afirma Gavrila.
Printre companiile interesate de recrutarea tinerilor s-au aflat nume ca Oracle, Endeva, Procter&Gamble, OMV, Ericsson, Asiban, Arctic, Interbrands, Snack Attack sau RTC.


Si burse, si joburi
Din estimarile preliminare, circa 1.000 de locuri de munca sunt incluse in oferta angajatorilor prezenti la Targul anual de burse si joburi, care se va desfasura maine si poimaine la rectoratul Universitatii Politehnice din Bucuresti.
"Vor fi prezente peste 40 de companii, organizatii care ofera diverse burse pentru studenti, dar si diverse ONG-uri", spune Gabriel Petrea, presedintele Uniunii Nationale a Studentilor din Romania (UNSR). Ponderea pe domenii a companiilor care vor fi prezente este echilibrata, urmand a veni cu oferte firme din IT&C, constructii, resurse umane sau consultanta.
Evenimentul se adreseaza studentilor din anii terminali, dar si studentilor din primii doi ani de facultate care vor sa prospecteze piata fortei de munca pentru a fi "conectati la reali-tatile actuale si la cerintele angajatorilor", precizeaza Petrea. Ca pondere, cei mai multi dintre vizitatorii targului, al caror numar este estimat la 10.000, vor fi studenti aflati la finalul studiului si dornici sa se angajeze.
"Acest lucru nu este benefic pentru ca in facultate atentia studentului ar trebui sa fie focusata in directia burselor, nu a jobului", subliniaza Petrea.
La un astfel de targ, 50-70% dintre locurile de munca din oferta angajatorilor prezenti la eveniment sunt ocupate.


3.000 de joburi pentru "bancheri"
In perioada 17-19 aprilie Institutul Bancar Roman gazduieste cea de-a doua editie a targului BankingJobs, destinat absolventilor de facultati cu profil economic, celor care lucreaza in domeniul bancar sau celor care vor sa-si schimbe jobul in domeniul bancar.
Cele 12 banci care vor participa la acest eveniment vor scoate la concurs peste 3.000 de joburi, ofertele de munca vizand reteaua de sucursale si centrele bancilor.
La targ vor fi prezente BRD - Groupe Societe Generale, ProCredit Bank, OTP Bank, Casa de Economii si Consemnatiuni, BCR, Raiffeisen Bank, Bancpost, UniCredit Tiriac Bank, ING Bank, Bank Leumi, Millennium Bank, MKB Romexterra Bank si societatea de recuperare creante Urban si Asociatii.
Institutiile prezente la eveniment tintesc specialistii in vanzari, in conditiile unei concurente acerbe pe segmentele serviciilor bancare dedicate populatiei si intreprinderilor mici si mijlocii. Astfel, vizitatorii targului vor putea opta pentru pozitiile de ofiteri bancari casieri, ofiteri bancari retail si corporatii, ofiteri resurse umane, analisti credite, responsabili carduri, administratori cont, adminstratori credite, contabili, dealeri, auditori interni, asistenti sau directori.
De asemenea, sunt oferite si posturi in domeniul IT precum team leader IT, analisti sistem, auditori IT sau seniori technical officer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO