Profesii

Măsuraţi inteligenţa emoţională a candidaţilor atunci când recrutaţi pentru poziţii de top!

Autor: Adelina Mihai

05.04.2012, 11:06 608

În trecut, recrutările executive se făceau pe competenţe înalte, IQ ridicat, pe rezultate (contând mai puţin modalitatea de obţinere), pe referinţe de companii puternice (dacă lucrai la o companie foarte importantă, era un semn puternic că s-a investit în tine). Astăzi trăim o lume diferită, inteligenţa emoţională a ieşit în ultimii ani la suprafaţă ca importanţă din raţiuni evidente: aceleaşi reflexe din trecut care ne-au adus succesul, ne pot aduce insuccese; avem acces la tehnologie si o cantitate de informaţii care este exponenţial mai mare acum şi asta are un efect important asupra întregului comportament, este de părere Radu Manolescu, managing partner al firmei de executive search K.M. Trust& Partners.

"Un IQ mai ridicat te poate face să ai un EQ mai scăzut: să ai tendinţa să nu asculţi alte păreri, să fii arogant. Modele de leadership care la un moment dat au avut succes ar putea să nu mai funcţioneze acum. Astăzi însă, avem nevoie de un model diferit de leadership. Dacă eşti competent, cu un EQ foarte ridicat, valori morale ridicate, inteligenţa cognitivă (IQ) e mai puţin relevantă pe lângă acestea în rolurile executive", a spus Manolescu, prezent la HR Conference 2012, eveniment organizat de ZF săptămâna trecută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO