Profesii

Prof. univ. dr. Liviu George Maha, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”: Vrem ca dialogul dintre mediul academic şi mediul de business să fie o preocupare continuă la nivel de programe de studii

Conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Iaşi

Prof. univ. dr. Liviu George Maha, rectorul...

Autor: Alex Ciutacu

22.05.2024, 20:48 96

Dialogul şi colaborarea dintre mediul academic şi mediul de business trebuie să fie o preocupare continuă când vine vorba despre adaptarea ofertei educaţionale la nevoile din piaţă şi din economie, a explicat prof. univ. dr. Liviu George Maha, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, prezent la conferinţa ZF Investiţi în România, organizată miercuri la Iaşi alături de CEC Bank.

„Eu sunt rector de aproape două luni şi mi-am propus ca acest dialog între mediul academic şi mediul de afaceri, angajatori, să fie o preocupare continuă la nivel de programe de studii, la nivel de grupuri de programe”.

Rectorul a dat exemplul programelor de studiu din domeniul resurselor umane, care sunt prezente şi la facultatea de sociologie, şi la cea de economie şi administrarea afacerilor, dar şi la cea de psihologie. Angajatorii trebuie să înţeleagă specificul programelor de studiu la fiecare dintre aceste facultăţi.

„Am pus problema unor discuţii în grup, în comisii de lucru cu angajatorii, cu reprezentanţi din toate trei facultăţile, tocmai ca angajatorii să înţeleag specificul fiecărui program de studiu. Un dialog continuu cu angajatorii nu va da senzaţia că cineva vrea să ne schimbe o disciplină sau că decanul ori directorul de departament vrea să intervină într-un program de studiu. Va fi ceva firesc, o actualizare, o corelare mai bună cu ceea ce cere piaţa muncii. Îmi asum acest angajament de a fi tot timpul deschis dialogului”.

Mediul academic are preocuparea de fi cât mai bine conectat cu cerinţele mediului de business, însă acesta are şi un rol în ceea ce priveşte conservarea cunoaşterii, după cum a subliniat Maha.

„Poate constanta ultimilor 30 de ani este mediul academic, faptul că noi cei din universităţi, în colaborare cu preunivesitarul, am încercat să adaptăm oferta educaţională la ceea ce cere piaţa. De multe ori suntem percepuţi poate mai conservator, poate mai puţin reactivi, pentru că mediul academic are şi o menire de a conserva cunoaşterea, de a conserva ştiinţa, de a păstra poate unele domenii mai puţin cerute de piaţă. De multe ori, preocupările de moment pot părea mult mai importante decât ce înseamnă dimensiunea întreagă a unui domeniu”.