Profesii

Studiu: Dezvoltarea profesională şi cariera, preocupări majore pentru angajatorii români

Studiu: Dezvoltarea profesională şi cariera,...

Autor: Cristina Bellu

16.05.2017, 14:18 648
Schimbarea frecventă a setului de competenţe profesionale necesare pentru a obţine performanţă la locul de muncă, lipsa candidaţilor cu experienţă şi dorinţa angajaţilor de a se dezvolta în plan profesional plasează învăţarea şi cariera în topul preocupărilor liderilor de business şi de resurse umane din România, arată un studiu Deloitte.
 
Rezultatele studiului arată că în România există preocupări diferite în zona de capital uman faţă de celelalte ţări din regiune sau la nivel global. În timp ce respondenţii din România şi Europa Centrală şi de Est consideră că dezvoltarea angajaţilor se află în centrul preocupărilor angajatorilor, la nivel  global, cel mai important aspect din perspectiva capitalului uman este organizaţia viitorului.
 
„Aceasta particularitate a României indică inclusiv că dinamica pieţei muncii este una specifică în raport cu alte state”, spune Raluca Bontaş, Director Global Employer Services Deloitte România.
 
„În prezent, setul de competenţe profesionale necesare pentru a avea performanţă în muncă se schimbă de la o perioadă la alta. Modelul tradiţional care a funcţionat în trecut, în care competenţele formate la început de drum erau valabile pentru tot parcursul carierei profesionale, nu mai este valabil.”, adaugă Bontaş.
 
Astfel, atât organizaţiile, cât şi angajaţii sunt preocupaţi constant de dezvoltarea unor noi competenţe. În plus, numeroşi angajatori se confruntă cu lipsa candidaţilor cu expertiză şi, din acest motiv, dezvoltă programe interne de dezvoltare profesională. La rândul lor, candidaţii plasează dezvoltarea carierei printre interesele lor majore.
 
„În acest sens au nevoie de consiliere, dar şi de un cadru organizaţional care să le faciliteze atingerea acestui obiectiv”, mai spune Bontaş.
 
Experienţa angajaţilor reprezintă o altă prioritate în rândul angajatorilor români întrucât angajatorilor le este tot mai dificil să găsească angajaţi valoroşi, să îi motiveze şi să îi reţină pe termen lung.
 
În acest context, departamentul de HR este preocupat să identifice nevoile angajaţilor care diferă de la caz la caz în funcţie de mai multe criterii precum generaţia, situaţia personală etc. şi să modeleze cât mai particularizat oferta de atragere şi reţinere.
 
Pe locul al treilea în preocupările angajatorilor se numără organizaţia viitorului.
 
„Structurile mai puţin flexibile şi ierarhice tind să fie înlocuite de lucrul în ecosisteme şi reţele de echipe în cadrul organizaţiei. O reţea de echipe de dimensiuni reduse are avantajul de a livra rezultate rapid, de a genera un nivel ridicat de angajament printre membrii săi şi de a orienta atenţia către misiunea avută. În acest fel competenţele fiecărui specialist din echipă se potenţează şi se conectează direct la livrarea rezultatelor. Pentru implementarea unui astfel de stil de lucru este necesară o mentalitate nouă, alături de adaptarea structurii organizaţiei care va duce şi la regândirea proceselor din cadrul organizaţiei”, menţionează Raluca Bontaş.
 
În ceea ce priveşte investiţia în resursele umane, 11% dintre respondenţi se aşteaptă la o creştere semnificativă a investiţiei companiilor în angajaţii lor de mai mult de 5%, iar peste 40% dintre respondenţii români au răspuns că organizaţia lor are în plan o creştere cu 1-5% a investiţiilor în capitalul uman în 2017.
 
Studiul Deloitte Human Capital Trends 2017 este unul din cele mai ample studii din domeniul capitalului uman realizate la nivel global. Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor a peste 10.000 de profesionişti din 140 de ţări participante, inclusiv România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO