Profesii

Un lider trebuie sa fie capabil sa spuna: "Am gresit"

Un lider trebuie sa fie capabil sa spuna: "Am gresit"
05.04.2009, 14:04 61
Liderii buni sunt umili, au incredere in ei si transmit acest sentiment si echipelor lor si nu trebuie sa fie neaparat si foarte inteligenti. 
"Cea mai importanta calitate a unui bun lider este aceea de a fi umil, dar, in acelasi timp, el trebuie sa aiba incredere in sine pentru ca oamenii, in general, vor sa urmeze persoanele increzatoare. Nu perfecte, ci increzatoare", este de parere Joe Navarro, fost senior profiler in cadrul FBI, supranumit si "detectorul uman de minciuni", care a fost prezent saptamana trecuta in tara la conferinta "What every body is saying", organizata de HCS Human Capital Solutions, in parteneriat cu Acta Nonverbal.
In aceeasi masura, este important ca liderii sa fie in stare sa-si recunoasca greselile.
"Un lider trebuie sa fie in stare sa spuna: am facut o greseala. In general, se prefera acest gen de oameni in dauna celor care spun in mod constant ca au dreptate. In plus, liderii nu trebuie sa fie cele mai inteligente persoane", spune Navarro. Totodata, el este de parere ca oamenii care zambesc au mai mult succes in afaceri. "Daca ai un angajator care nu zambeste, paraseste-l. Eu, de exemplu, cand ajung obosit de la aeroport, nu vreau sa intru intr-un hotel si sa vad ca receptionera nu imi zambeste", spune Navarro.
Fost senior profiler in cadrul FBI, Navarro crede ca poate fi foarte dificil sa ne dam seama cand cineva ne minte, spre exemplu sefii. Totusi, astfel de lucruri se pot observa in situatia in care cei care ne conduc par foarte stresati sau afiseaza un comportament negativ cand trebuie sa raspunda la intrebari.
In alta ordine de idei, limbajul non-verbal al celor cu care stam de vorba ne poate spune foarte multe despre ceea ce gandeste persoana respectiva. "In timpul unei negocieri, daca celalalt incepe sa se relaxeze, isi apleaca capul intr-o parte sau isi relaxeaza umerii, atunci este clar ca ai castigat. Totodata, potrivit cercetarilor, cu cat doi oameni se ating mai mult in timpul unei negocieri, cu atat este mai clar ca vor sa faca afaceri impreuna", conchide Navarro.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO