Proprietăţi

Pentru a confirma planurile dezvoltatorilor, clujenii ar trebui sa intre saptamanal in mall

Pentru a confirma planurile dezvoltatorilor, clujenii ar trebui sa intre saptamanal in mall
15.11.2007, 14:20 18

Dezvoltatorii care si-au finalizat in toamna acestui an centrele comerciale din Cluj-Napoca - TriGranit si Iulius Group - au planuri ambitioase, si anume atragerea a zeci de mii de vizitatori in fiecare zi, clienti care trebuie sa si cheltuie zeci sau chiar sute de milioane de euro pe an in mall-urile lor.
Ambitiile celor de la TriGranit, care vor continua sa administreze mall-ul Polus Center, cumparat intre timp de Immoeast, dar si ale celor de la Iulius Group, sunt mari: cate 10 milioane de vizitatori pe an. In aceste conditii, fiecare din cei 320.000 de clujeni inregistrati oficial, va trebui sa treaca o data la sase zile printr-unul din cele doua mall-uri. In plus, acestia vor trebui sa cheltuiasca cel putin 10 euro la fiecare vizita, pentru a fi in plan cu veniturile estimate de companii - care vizeaza vanzari de circa 100 de milioane de euro anual pentru retaileri.
Cat de realiste sunt planurile dezvoltatorilor ramane de vazut, dar inceputul a fost promitator: TriGranit a anuntat 200.000 de vizitatori in primele trei zile de la deschiderea Polus Center, in timp ce Iulius Mall a anuntat 160.000 de vizitatori in ziua inaugurarii.
Cum vor arata aceste date dupa aparitia in piata a altor jucatori? Ce sanse au acestia, in conditiile in care exista deja doua proiecte de mari dimensiuni in Cluj-Napoca?
Competitia este deja dura, iar Clujul inca se afla pe harta dezvoltatorilor, care vor mai plusa cu cel putin alte doua centre comerciale in urmatorii doi ani, dupa cum si-au anuntat planurile cei de la Nisco Invest sau britanicii de la Dawnay Day.
Investitorul britanic, care are in derulare patru proiecte Atrium Center pe piata locala, va investi 60 de milioane de euro in proiectul de la Cluj, care va fi dezvoltat pe un teren cu o suprafata de 19.400 de metri patrati. Atrium Center Cluj va cuprinde spatii de retail, birouri si eventual un hotel.
Pe de alta parte, si firma Nisco Invest, controlata de mai multi oameni de afaceri locali, a anuntat ca va investi peste 30 de milioane de euro intr-un centru comercial cu o suprafata de 41.000 de metri patrati, finalizarea proiectului Akademia Center fiind programata pentru anul 2009.
Urmatorii doi ani ne vor demonstra daca, pentru Romania, un mall la 100.000 de locuitori este sustenabil, ceea ce ar insemna ca Bucurestiul ar putea absorbi 25 de centre comerciale in urmatorii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO