♦ DB Schenker va continua investiţiile pe plan local într-un nou terminal la Arad, dar şi în portul Constanţa ♦ Compania germană a investit deja în noi terminale de cross-docking în Cluj şi Bacău.
DB Schenker a deschis în 2022 un nou terminal de cross-dock (descărcare şi încărcare fără depozitare - n. red.) în parcul industrial Tetarom III, Jucu-Herghelie, situat la 15 kilometri de Cluj-Napoca.
Cu o suprafaţă totală de aproximativ 2.330 de metri pătraţi, terminalul este destinat operaţiunilor de cross-docking, dar include şi spaţii de birouri. El vine în completarea celui deja existent, în suprafaţă totală de aproximativ 7.000 de metri pătraţi, destinat operaţiunilor logistice şi de depozitare, şi este al doilea terminal de cross-dock al companiei ca mărime, după cel din Bolintin-Deal, Bucureşti. Localizat în parcul industrial TRC Park Cluj, un proiect dezvoltat de Transilvania Construcţii, noul terminal va include spaţii şi birouri Clasa A, locuri de parcare pentru camioane, staţie de încărcare pentru maşini electrice, securitate 24/7 cu sistem de camere de supraveghere, iluminat LED, sistem HVAC.
„Dorim să îmbunătăţim calitatea serviciilor oferite în continuare, motiv pentru care vom investi în digitalizare, automatizare şi iniţiative ecologice. Ţintim să răspundem rapid nevoilor care apar în funcţie de evoluţia diferitelor pieţe. Spre exemplu, drept răspuns cererii tot mai mari pentru transport maritim am lansat o nouă conexiune maritimă de tip LCL către Asia - Hong Kong - Bucureşti. În plus, lucrăm la extinderea platformei online de rezervări cu servicii de transport maritim cât mai curând“, a spus Albin Budinsky, CEO, DB Schenker în România.
Marile companii au deja în derulare investiţii semnificative în tehnologii, iar efectul acestor investiţii se va vedea în următorii ani, motiv pentru care şi piaţa de logistică va continua să se dezvolte, explică Albin Budinsky.
Directorul DB Schenker în România explică faptul că în ciuda noilor terminale de cross-docking deja deschise în Cluj şi Bacău, următorul proiect al companiei va fi un nou terminal la Arad.
„În ciuda provocărilor pandemiei am continuat să realizăm investiţii semnificative atât în 2020, cât şi în 2021. Pentru a atinge obiectivele extinderii spaţiului nostru operaţional şi de depozitare în România, am investit în două noi terminale de cross-docking în Cluj şi Bacău, dar şi am continuat investiţii de anvergură în infrastructura portuară din Constanţa. Alte investiţii care au contribuit semnificativ la optimizarea operaţiunilor noastre au fost lansarea „connect 4.0“ - platforma noastră online de rezervări pentru grupaje internaţionale şi naţionale pentru transport rutier şi aerian, serviciul Home Delivery, lansarea primei rute oceanice LCL de la Shanghai/Hong Kong la Bucureşti, via Constanţa, dar şi achiziţia primelor semiremorci eco ultrauşoare“, a spus executivul, în contextul în care şi cererea pentru transport maritim este în creştere.
DB Schenker este un furnizor la nivel mondial de servicii logistice şi de transport, cu peste 74.200 de angajaţi în 2.100 de locaţii şi 130 de ţări.
El se aşteaptă ca piaţa mondială de logistică să crească semnificativ în 2022 şi 2023. „În ultimii doi ani am văzut mari companii investind în inovaţii tehnologice, automatizări, software de management de depozit şi securitate. Toate aceste investiţii se vor materializa în următorii doi ani într-un mediu extrem de competitiv. Este de aşteptat ca transportul rutier să rămână cel mai convenient serviciu, urmat de maritim, feroviar şi aerian“, a subliniat Albin Budinsky.
Directorul DB Schenker explică faptul că mulţi factori au influenţat lanţurile de aprovizionare în timpul pandemiei. „Perioadele de lockdown şi închiderea graniţelor au afectat transportul rutier, în timp ce în cazul transportului maritim
ne-am confruntat cu lipsa containerelor şi cu congestii în porturi. De partea cealaltă, anularea zborurilor de pasageri a rezultat într-o piaţă instabilă în cazul transporturilor aeriene. Atunci când vine vorba de contractarea serviciilor logistice, unde nivelul de interacţiune umană este ridicat, asigurarea unui mediu sănătos a devenit o prioritate. De asemenea, munca de acasă şi întâlnirile virtuale au crescut substanţial.
Toate aceste provocări alături de creşterea comerţului electronic au evidenţiat importanţa industriilor de logistică şi transport şi au dus la identificarea şpi dezvoltarea de soluţii digitale de mare performanţă pentru un management eficient al lanţului de aprovizionare“, a spus directorul CEO-ul.
El explică faptul că managementul corect al lanţului de aprovizionare depinde de viteză, eficienţă şi siguranţă. „În 2020 şi 2021 pentru a menţine standardele ridicate ale acestui management specialiştii noştri au mers şi mai departe pentru a oferi suport şi sfat clienţilor indiferent de fluctuaţiile înregistrate în diverse pieţe. În opinia noastră acesta este punctul unde performanţa adevărată este atinsă. Ne aşteptăm ca efectele războiului din Ucraina asulpra economiei globale să fie mai pronunţate în viitor, dar în ciuda provocărilor anticipăm menţinerea performanţei atinse în 2021 şi să ne îmbunătăţim poziţia ca lider în domeniu“, a explicat executivul.
Atunci când vine vorba de comerţ electronic Albin Budinsky subliniază faptul că important este ca la final clientul să primească produsul pe care l-a comandat online cât mai repede posibil şi să aibă o experienţă plăcută. În această privinţă creşterea comerţului electronice a făcut ca multe companii logistice să adapteze produsele şi serviciile lor astfel încât să realizeze operaţiunile lor mai rapid. „A fost o creştere considerabilă în transportul aerian, dar şi o cerere pentru servicii de logistică inversă şi logistică contractuală. Alte puncte includ digitalizarea programărilor, sistemelor de monitorizare şi proceselor de comunicare pentru operaţiunile logistice şi de transport. Afacerile care au progresat în mediul online au recurs la servicii logistice potrivite precum fulfillment vor continua să opereze sub acest model în condiţiile în care pandemia a schimbat pe termen lung comportamentul consumatorului. De partea cealaltă, creşterea volumelor comerciale convenţionale vor creşte cererea pentru transport, spaţii de depozitare şi formalităţi vamale, mai ales în sectoarele de IT şi modă“, a spus directorul.
DB Schenker este un furnizor global de servicii logistice şi de transport, cu peste 74.200 de angajaţi în 2.100 de locaţii şi 130 de ţări.
În România, compania deţine 6 spaţii logistice (Bucureşti, Arad, Constanţa, Craiova, Giurgiu, Cluj-Napoca), iar suprafaţa totală ocupată este de aproximativ 60.000 mp.
DB Schenker, divizia logistică a gigantului Deutsche Bahn are în plan creşterea volumelor derulate în portul Constanţa. Principalele operaţiuni desfăşurate de DB Schenker în terminalul din portul Constanţa sunt reprezentate de descărcări şi încărcări nave, barje, vagoane, containere, servicii logistice, formalităţi vamale, transport rutier din şi spre portul Constanţa şi Agigea (containerizat, prelată etc.); transport feroviar. Platforma DB Schenker din portul Constanţa este tranzitată de circa 900.000 de tone anual, reprezentând marfă de import, export şi tranzit.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE