Supliment logistica

Cătălin Lazăr, Internaţional Lazăr: Scăderea puterii de cumpărare afectează transporturile

29 sep 2023 Autor: Mirabela Tiron

Transporturile de marfă efectuate pe rute internaţionale asigură apoape 60% din businessul companiei Internaţional Lazăr, iar 40% sunt transporturile pe rute interne. Principalele rute de transport pentru Internaţional Lazăr sunt către Spania, Germania, Franţa, Maroc. Transportatorul a raportat un profit net de 24,8 mil. lei anul trecut, faţă de 11,4 mi­lioane de lei anul anterior. Compania transportă pentru clienţi din automotive, dar face şi  transport tehnologic, de balast.

Internaţional Lazăr, companie specializată în transport de mărfuri, controlată de antreprenorul Ion Lazăr, un business 203,9 mil. lei anul trecut, a finalizat prima jumătate din acest an cu afaceri în scădere cu 10-12% pe fondul cererii mai mici pentru transportul de mărfuri, potrivit oficialilor companiei.

„Suntem sub rezultatele bugetate, estimasem iniţial creştere, dar avem scădere cu 10-12%. Este un an greu, vedem în volumul de mărfuri că puterea de cumpărare este în scădere, atât pe sucuri, bere, cât şi pe materiale de construcţii sau componente auto“, a declarat pentru ZF Cătălin Lazăr, directorul comercial al Internaţional Lazăr Company şi fiul antreprenorului Ion Lazăr, care a pus bazele afacerii. Compania are peste 250 de camioane şi avea 374 de angajaţi anul trecut.

Transportatorul are contracte cu Ursus, Heineken, Carrefour, Profi şi alţi retaileri, dar şi cu Renault, pentru care asigură transportul în Maroc, potrivit ultimelor date.

„Este clar un an atipic. După creşterea de anul trecut aşteptam o creştere şi în acest an, dar până acum nu s-a întâmplat. Mai mult, pe marja de profit suntem la limită. Nu am mai cumpărat maşini. În piaţă sunt mulţi transportatori mici afectaţi“.

În 2020, antreprenorul Ion Lazăr anunţa că extinde portofoliul de businessuri cu unul care vizează materialele de construcţii utilizate la drumuri, după ce în 2019 grupul Lazăr a demarat în zona judeţului Hunedoara o nouă afacere constând în exploatare de balast şi prelucrare agregate. Compania are 45 de autobasculante pentru transportul agregatelor şi circa 35 de utilaje specifice exploatării balastului. Mai mult, în 2021 familia Lazăr a investit 15 milioane de euro, a construit 23.000 mp hale în zona Bucureştiului, iar pentru următorii cinci are un contract pentru a construi încă 15.000 mp de hale în zona Bucureştiului, potrivit ultimelor date

Proprietarul International Lazar Company, una dintre cele mai mari companii locale de transport, deţine şi o companie de servicii logistice, dar şi producătorul de utilaje petroliere Mecanpetrol Găeşti, fosta staţiune de mecanizare şi agricultură Agromec Topoloveni şi compania Bat Bascov din sectorul extracţiei de ţitei şi al forajului. Ion Lazăr a intrat în antreprenoriat în 1990, iniţial comercializând fructe şi piese auto. Pentru a transporta mai uşor piesele, antreprenorul a cumpărat primele camioane, iar în urmă cu mai bine de 25 de ani a înfiinţat International Lazăr, una dintre cele mai mari companii de transport.