Supliment logistica

Viorel Leca, Gebrüder Weiss România: România este una dintre ţările care pot juca un rol cheie în schimburile comerciale dintre ţările asiatice şi cele europene

29 sep 2023 Autor: Mirabela Tiron

Gebrüder Weiss România construieşte cel de-al doilea terminal logistic lângă Bucureşti, de 17.000 mp. Compania ajunge la o suprafaţă totală logistică şi de cross-docking de peste 85.000 mp.

În contextul geopolitic şi economic actual, în care conflictul dintre Rusia şi Ucraina a generat o multitudine de provocări pe toate planurile, iar Asia rămâne unul dintre principalii parteneri în schimburile econo­mice cu Europa, crearea unor rute de transport alternative, care să ofere o redu­cere nu doar a costurilor, ci şi a timpului de transport, devine tot mai importantă.

„România este una dintre ţările care pot juca un rol cheie în schimburile comerciale dintre ţările asiatice şi cele europene. Desigur, dincolo de avantajul de a dispune de un port cu o importanţă majoră în regiune, marea provocare a României este generată de nevoia de investiţii în infrastructură - atât rutieră, cât şi feroviară - pentru a susţine afluxul de mărfuri ce ar trebui să tranziteze ţara noastră“, este de părere Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România. Piaţa locală ocupă locul 19 în Europa din punctul de vedere al volu­mului de mărfuri procesate prin porturile maritime.

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de transport şi soluţii logistice, a demarat în vara acestui an construcţia unui nou terminal logistic amplasat în sud-estul Capitalei, în Popeşti-Leordeni. Compania a achiziţionat în acest sens un teren cu o suprafaţă totală de 70.000 mp şi va derula o investiţie de 20 de milioane de euro.

„Dezvoltarea constantă a ultimilor ani şi nevoia de a veni în întâmpinarea clienţilor noştri au contribuit la decizia de a realiza noua investiţie. Am ales zona Popeşti-­Leordeni, în sud-estul Bucu­reştiului, deoarece vom fi în vecinătatea autostrăzii A2 şi a viitorului inel de centură al Bucureştiului A0, bene­ficiind astfel de infrastructura locală.“

„În plus, prin inaugurarea noului hub, ne vom creşte capacitatea de depozitare, ceea ce se va traduce, în cele din urmă, în diversificarea portofoliului şi a numărului de clienţi“, a declarat Viorel Leca.

Potrivit afirmaţiilor sale, odată cu inaugurarea noului hub, compania va da dovadă de o şi mai mare eficienţă în acoperirea livrărilor. În plus, accesul la autostrada către Constanţa va oferi companiei şi avantajul de a eficientiza legătura cu terminalul de la malul mării.

„Aglomeraţia tot mai mare a traficului zilnic din Bucureşti a făcut necesar un al doilea hub în estul oraşului. Noua soluţie cu două terminale logistice în Bucureşti face distribuţia în interiorul dar şi în jurul Capitalei mai eficientă. Construim noul terminal de cross-docking la standarde Gebrüder Weiss pentru a permite creşterea în continuare a afacerii în zona distribuţiei locale şi pentru a extinde portofoliul de clienţi. De asemenea, pentru dezvoltarea în continuare a serviciilor de livrare la domiciliu, oferim o zonă de cross-docking adecvată“, a declarat, la rândul său, Thomas Moser, Director and Regional Manager Black Sea/CIS Gebrüder Weiss.

Conform declaraţiilor lui Viorel Leca, construcţia noului terminal a fost deja începută, urmând ca acesta să fie dat în folosinţă la finalului anului în curs. Noul terminal va avea o suprafaţă totală de cca. 17.000 mp, din care 13.500 mp spaţiu de depozitare, 3.400 mp destinat activităţilor de cross-docking.

„Suprafaţa terenului este una generoasă, iar acest lucru ne permite ca, pe termen mediu şi lung, în funcţie de oportunităţile din piaţă şi de nevoile clienţilor noştri, să extindem zona de depozitare şi cross-docking“, a mai spus Viorel Leca.

Noul terminal va pune la dispoziţia clienţilor toată gama de servicii - FTL (Full Truck Load), LTL (Less Than Truckload), transport în regim de grupaj, depozitare şi logistică, vamă şi livrare la domiciliu prin Home Delivery. De asemenea, acesta va fi un depozit clasa A, în conformitate cu cerinţele ADR - acord  referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase. Clădirea va fi una eficientă prin utilizarea panourilor fotovoltaice, climatizarea clădirii cu ajutorul pompelor de căldură şi a staţiilor de încărcare pentru maşini şi camioane electrice. Noua facilitate va găzdui 90 de angajaţi, dintre care 60 angrenaţi în zona de depozitare şi 30 în zona de birouri.

„Noul nostru terminal din Popeşti Leordeni este al doilea hub arondat zonei Bucureşti. Acesta, alături de cele din Arad, Sibiu, Cluj-Napoca, Bacău, Braşov, Constanţa şi Craiova, cumulează o suprafaţă totală de depozitare şi cross-docking de peste 85.000 mp“, a completat Viorel Leca.

În luna mai, Gebrüder Weiss România a testat un  autotractor Volvo FH Electric 4x2, echipat cu un pachet de 6 baterii (540 kWh), pe o perioadă de 10 zile.