Supliment logistica

ZF Logistica businessului. Sergiu Cadar, SomProduct: Presiunea pe logistică este tot mai mare, mai ales pe transporturi

16 iun 2022 Autor: Bogdan Alecu

Depozitul nu mai este un simplu spaţiu de stocare, ci poate fi şi un loc de desfacere şi vânzare, însă costurile continuă să crească şi să pună presiune pe retaileri.

„Şi la noi produsele s-au scumpit, echipa actualizează săptămânal preţurile pentru că şi noi primim noi actualizări de la furnizori. Pare o muncă fără sfârşit deoarece am ajuns ca toată ziua să actualizăm preţurile. Toate categoriile s-au scumpit, iar dacă nu s-a scumpit produsul, s-a scumpit transportul produsului respectiv. Transportul din Turcia s-a dublat în ultimele şase săptămâni. Mai vedem şi o abordare diferită a transportatorilor, vor plata la descărcare. Sunt speriaţi şi precauţi şi găseşti tot mai greu transporturi“, a spus Sergiu Cadar, CEO-ul SomProduct în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial.

Sergiu Cadar spune că în această perioadă compania mizează pe o expansiune, atât cu ajutorul magazinelor fizice, cât şi prin platforme online. compania are în plan ca după noul magazin de 2.500 mp deschis în cadrul parcului logistic CTP din Floreşti, de lângă Cluj, să deschidă unul de 10.000 mp la Bucureşti.

„În ultimele luni vânzările au mers pe un trend ascendent, însă odată cu perioada de vacanţe s-a văzut o încetinire. Costurile de transport creşte de la o săptămână la alta iar la noi, ca o companie de e-commerce, transportul last mile reprezintă unul dintre cele mai importante costuri, de la depozit către client. Pentru noi depozitul este cel mai important în e-commerce, este un KPI extrem de important. Noi îl vedem ca o zonă centrală“,a explicat CEO-ul companiei.

„La Cluj avem un depozit de 10.000 mp, la Bucureşti mai avem un depozit de peste 1.000 mp pentru hublul de acolo. Ne vom extinde în Bucureşti în funcţie de evoluţia pieţei. Este important acest aspect.“

El a subliniat că la Bucureşti ia în calcul să avem tot un magazin în cadrul depozitului, după modelul din Cluj dar este important de văzut dacă comportamentul clienţilor este similar cu cel din Cluj, dacă sunt dispuşi să petreacă mai mult timp în trafic. În oraş însă este aproape imposibil să găseşti, iar dacă găseşti la peste 5.000 mp investiţia necesară ar fi foarte mare pentru că n-ar fi în cea mai bună stare.

„Să vinzi offline este diferit, în magazin interacţionezi fizic cu produsele. Legat de impactul vânzărilor, suntem la două luni şi vom vedea abia pe la 9-12 luni impactul real. Momentan se vede o îmbunătăţire clară pe această zonă, de magazin în comparaţie cu perioada în care aveam doar showroomul în Cluj“, a spus Sergiu Cadar.

Următorul pas îl reprezintă extinderea în Ungaria, unde există deja platforma online, iar livrările sunt realizate din depozitul de la Cluj.

Parteneri: