Supliment ZF - După Afaceri Premium – iulie 2022

 

În primăvara acestui an ne-am mutat câteva blocuri „mai încolo“, cumva mai aproape de centru, pentru că deh, mie îmi place să trăiesc în buricul târgului. Aş da oricând o vilă cu piscină la periferie pe un apartament cu două camere la Cişmigiu. (Şi înainte să se gândească cineva că nu ştiu ce pierd, ei bine ştiu, dat fiind că primii 18 ani din viaţă i-am petrecut la casă. Fac menţiunea asta pentru că ştiu câte întrebări am primit şi câte discuţii am purtat pe aceeaşi temă.)

La câteva săptămâni după ce ne-am instalat în noul cuib, în casă a început să miroasă puternic a tei, mai ales seara. Nu ne-am pus prea multe întrebări - era sezonul teiului -, doar ne-am bucurat, ştiind ce alte arome pot să te învăluie în diverse cartiere din Bucureşti.

Treptat însă, am realizat că în toată zona din spatele blocului aceeaşi mireasmă dulce şi delicată te îmbată de cum ieşi din imobil, de cum dai colţul din strada mare sau de cum cobori din maşină.

Aceste întâlniri dese şi totuşi inopinate cu teii Bucureştiului mi-au amintit de discuţiile şi interviurile mele cu diferiţi parfumieri români sau străini. Îmi place să îi provoc, pe oricare dintre aceşti alchimişti olfactivi, la un exerciţiu de imaginaţie. Mai exact, le propun să îşi imagineze un parfum care să miroasă a Bucureşti. Şi nu mică mi-a fost surpriza de-a lungul anilor să descopăr că aproape toţi au spus că oraşul-capitală miroase a tei, aşa că acest ingredient ar fi nelipsit dintr-o esenţă creată special pentru Bucureşti. Primăvara aceasta am început să le dau dreptate sau, mai bine zis, să le înţeleg alegerea.

Mi-am adus aminte de aceste conversaţii acum pentru că, întâmplător, numărul actual din După Afaceri Premium este unul în care punem mult accent pe simţuri, dar parcă mai mult decât orice, ne concentrăm atenţia pe miros.

Spre exemplu, am discutat cu Tiziana şi Paolo Terenzi, moştenitorii brandului italian de parfumerie de nişă Tiziana Terenzi, care au creat o compoziţie olfactivă închinată Bucureştiului şi României. Mai departe, am încercat să vedem ce se poartă în materie de arome în această vară şi am dezbrăcat de secrete discovery set-urile, acele seturi de miniparfumuri care permit testarea mai multor miresme înainte de a o alege pe cea mai compatibilă cu propria piele.

Mirosul nu se leagă însă doar de parfumerie, aşa că explorăm într-un text despre băuturi şi aromele romului şi descoperim cum ele pot dezvălui nu doar istoria acestei licori, ci şi detalii despre procesul de fabricaţie.

Ştiinţific vorbind, totul începe de la miros, nasul fiind primul care ghidează acţiunile oamenilor. Este vorba despre feromoni, despre instinctele primare, animalice, de atracţia în forma ei pură. Asta nu înseamnă însă că putem ignora celelalte simţuri. Tocmai de aceea, vă vom încânta vizual – sperăm noi – cu o serie lungă de articole despre modă, călătorii, artă şi gastronomie.

Mai departe, după ce veţi fi terminat de lecturat această ediţie, sperăm că vă vom fi stârnit suficient curiozitatea cât să mergeţi să le puneţi „la muncă“ şi pe celelalte trei (simţuri) – auzul, gustul şi cel tactil. Lectură plăcută

Cristina Roşca,
Editor-şef După Afaceri Premium

 

Mai multe detalii puteţi citi în cel mai nou număr din După Afaceri Premium.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă Suplimentul După Afaceri Premium mai jos la preţul de 50 de lei, TVA inclus.

Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital.
Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.