ZF TechDay

ZF Tech Day. Ciprian Mirea, OPPO România: Vrem să ajungem numărul trei pe piaţa locală de smartphone-uri la finalul anului

10.03.2022, 00:07 Autor: Ioana Nita

OPPO, producătorul chinez de telefoane mobile inteligente şi produse IoT, a reuşit să ajungă la o cotă de 10% pe piaţa locală de smartphone-uri la finalul lui 2021, adică în circa un an şi jumătate de la intrarea oficială în România, cele mai vândute telefoane fiind modelele Reno 5 şi A 53 din segmentele entry şi mid level. Brandul OPPO a fost foarte bine primit de români, astfel că începând de anul acesta producătorul chinez aduce pe plan local şi flagshipul său – OPPO Find X5, propunându-şi să ajungă la finalul acestui an pe locul al treilea pe piaţa de smartphone-uri din România.

„Să intri pe o piaţă nouă într-un an al pandemiei cred că este dificil pentru orice companie, dar a trebuit să mergem mai departe şi să ne adaptăm astfel încât să facem lucrurile să meargă, să ne adaptăm condiţiilor pandemice şi să livrăm aşa cum se aşteaptă colegii noştri din regiune sau de la headquarter. Anul trecut a fost unul foarte bun pentru noi, am crescut destul de mult în România - la începutul anului eram undeva la 2-3% cotă de piaţă, iar spre final de an am ajuns la aproximativ 10%. Deci o evoluţie bună într-un an de zile mai ales în contextul pandemiei şi în contextul tuturor restricţiilor din piaţă şi aici vorbesc atât restricţii cauzate de pandemie, dar şi de restricţii logistice sau legate de lipsa de componente”, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Ciprian Mirea, Head of Trade & Product Marketing în cadrul OPPO România. El a adăugat că piaţa telefoanelor inteligente din România este bine segmentată, cu o pondere mare în plaja de preţ de 800-1.500 de lei şi cu un procent consistent în rândul telefoanelor flagship cu preţuri de peste 4.000 de lei.

„Cele mai vândute telefoane ale noastre au fost Reno 5 Lite şi A 53. Cele două modele se încadrează în acea plajă de 800-1.500 de lei. De altfel, Reno 5 este un model care se axează pe zona de 1.000-1.300 de lei, este un model foarte apreciat - de fapt a fost cel mai vândut model din acel segment în cea mai importantă lună a anului, vorbim de noiembrie 2021. A fost foarte bine primit din prisma mixului de specificaţii cu beneficii aduse utilizatorului. Şi aici vorbim de un telefon care vine echipat cu 8 GB de memorie RAM, cu o cameră de bună calitate ce face fotografii de tip portret bazate pe inteligenţă artificială şi pe optimizarea de cadru, încărcare rapidă, deci toate lucrurile astea într-un pachet foarte competitiv - specificaţii, beneficii şi preţ. Iar apoi celălalt model, A 53, care este mai apropiat de zona de jos a segmentului respectiv de 800 de lei, dar care în acea plajă de preţ îţi oferă un ecran foarte generos, o configuraţie solidă cu suficient spaţiu de stocare astfel încât să îţi faci toate activităţile zilnice fără probleme.”

În prezent, România şi Polonia sunt cele două ţări din regiune considerate de către OPPO etalon şi prioritizate din punctul de vedere al investiţiilor, disponibilităţii produselor şi al resurselor.

„În regiunea noastră noi şi Polonia suntem pe primele două poziţii. România este uşor o piaţă atipică din punctul de vedere al consumatorului şi din punctul de vedere a ceea ce caută el la un telefon sau ce fel de segment de telefoane caută pentru că în alte ţări din regiune este o atenţie mai mare acordată în zona de buget, de preţ, zona de middle şi entry. La noi evident este un segment important şi acesta, dar avem undeva la peste cred 10% în segmentul de 4.000 de lei plus. Consumatori care caută produse premium, flagshipuri care să aibă integrată cea mai nouă tehnologie care să le poată satisface şi cele mai exigente cerinţe”, a explicat Ciprian Mirea.

Recent, OPPO a prezentat noul smartphone vârf de gamă - Find X5 pe care îl va aduce şi pe piaţa din România din luna aprilie, fiind prima dată când compania chineză aduce un model flagship pe plan local.

„Este vârful tehnologic pe care OPPO l-a dezvoltat până în acest moment - cel mai puternic şi mai avansat produs al nostru. Până în acest moment nu am avut în România flagship-ul - strategia a fost un pic diferită. Anul asta este primul practic în care aducem vârful de gamă în România tocmai pentru că apetitul românilor pentru genul asta de produse este unul foarte mare în comparaţie cu celelalte pieţe din regiune”, a punctat el.

Pe fondul pandemiei, piaţa locală de smartphone-uri a înregistrat o scădere anul trecut per total, deşi în prima jumătate a anului vânzările au fost în creştere. Per total, în 2021 s-au vândut circa 3,6 milioane de smartphone-uri în România. 

„Piaţa de smartphone-uri anul trecut a început foarte bine în ideea în care în prima jumătate a anului aveam chiar creşteri din punct de vedere volum versus 2020, dar în a doua jumătate situaţia s-a schimbat şi am avut scăderi ale vânzărilor şi ale volumului pieţei care au contribuit per total la o scădere a pieţei cu aproximativ 6% versus 2020”, a precizat Ciprian Mirea.

În ciuda tendinţei de scădere de pe piaţa locală de creştere, OPPO are în plan să continue să crească în România, cota de piaţă ţintită pentru finalul anului fiind de 14%.

„Pentru final de an targetam locul 3 pe piaţa locală de smartphone-uri cu o cotă de piaţă ce va ajunge estimăm undeva la 14%, repet pe final de an. În paralel extindem prezenţa pe plan local şi consolidăm relaţiile cu partenerii astfel încât utilizatorii să găsească oferte din ce în ce mai bune ale OPPO în magazine. Dar ne uităm atent şi la extinderea prezenţei OPPO în alte zone faţă de cele de retail consum mare tradiţional aici poate fi vorba şi de hipermarketuri”, a conchis el.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday