ZF TechDay

ZF TECH DAY. Florian Bucă, CEO Soft Tehnica: Avem cel mai bun an al nostru de până acum. Aproape că ne-am dublat deja cifra de afaceri faţă de 2021

04.07.2022, 00:07 Autor: Ioana Nita

♦ Soluţia Freya pentru restaurante, baruri, cluburi şi cafenele este folosită în peste 1.200 de localuri, printre cei mai mari şi cunoscuţi clienţi numărându-se Berăria H şi Calif ♦ Echipa Soft Tehnica dezvoltă soluţii bazate pe inteligenţă artificială şi realitate augmentată, acestea fiind integrate şi în soluţia Freya pentru restaurante, care dispune de o funcţionalitate prin care clienţii pot vizualiza 3D felurile de mâncare din meniul digital.

Compania locală Soft Tehnica, care dezvoltă software la comandă, soluţii bazate pe tehnologia inteligenţei artificiale şi realitate augmen­tată şi care are pe piaţă totodată propria suită de soluţii software dedicată industriei HoReCa, estimează că va ajunge anul acesta la o cifră de afaceri de 3 milioane euro, triplu faţă de 2021, în condiţiile în care în prima jumătate a acestui an a ajuns aproape la veniturile realizate per total anul trecut. Suita de soluţii proprii dedicată industriei HoReCa, numită Freya, care include o soluţie pentru restaurante, o soluţie pentru hoteluri şi o soluţie pentru retaileri, va genera o treime din businessul total al companiei.

„Avem cel mai bun an al nostru de până acum. Aproape că ne-am dublat deja cifra de afaceri faţă de 2021. Pe segmentul HoReCa, am depăşit deja cifra de afaceri din 2020, am ajuns la peste 500.000 euro şi estimez că la finalul anului vom ajunge la venituri de 900.000 euro din soluţiile Freya. Anul trecut, divizia HoReCa a generat 750.000 euro din totalul cifrei de afaceri – 1,2 milioane euro“, a declarat Florian Bucă, CEO şi acţionar majoritar în cadrul Soft Tehnica.  El a explicat că după declanşarea pandemiei, care a lovit din plin industria HoReCa, compania a „reînviat“ divizia de soft la comandă.

„A fost un pic ciudat pentru că am avut în 2020 o cifră de afaceri mai mare decât în 2021 şi decât în 2019 pentru că am căutat soluţii şi am pivotat în direcţii pe care nu le căutam în mod normal şi ne-am dus puţin în zona de integratori de soluţii hardware şi software şi am livrat soluţii hardware în mare parte. Şi am livrat mult - am reuşit să prindem un contract în mediul privat,

ne-am folosit competenţa şi ne-am salvat practic anul. Aveam divizia de soft la comandă pentru că Soft Tehnica a plecat în 2004 cu soft tehnic la comandă, de aici şi denumirea Soft Tehnica, şi a rămas cumva în ADN-ul nostru. Până în 2019 a fost cam dată la o parte, adică cumva era acolo doar ca să nu ne pierdem ADN-ul, aveam doi oameni care făceau mai mult lucruri interne pentru noi decât pentru clienţi, dar în 2020 am pus-o pe picioare, şi am reînviat-o pentru că nu am avut încotro. Şi acum, cu tot cu parteneri, sunt peste 25 de oameni, programatori, care livrează servicii şi rezolvă nevoi de business ale clienţilor - digitalizăm sau regândim procese de business actuale cu ajutorul aplicaţiilor soft.“

Prin divizia de software la comandă, Soft Tehnica vizează cu precădere clienţi din mediul financiar, iar prin divizia Freya, clienţi din industria HoReCa, industrie ce a fost puternic afectată în ultimii doi ani din cauza pandemiei, dar care acum recuperează şi creşte. „Cred că aproape opt luni am fost în pierdere efectiv, adică nu puteam să avem venituri mai mari decât cheltuielile, dar cu toate astea cifra de afaceri pe zona de HoReCa a scăzut cu doar 25%, ceea ce a fost bine, ne aşteptam la mult mai rău fiindcă aprilie şi mai au fost luni în care am avut aproape zero veniturile, dar am recuperat în schimb 2021. Am plecat bine şi am pus un plus de 30% peste 2019. Am recuperat mult din ce am pierdut şi din cota de piaţă practic.“

Suita Freya ajută companiile din domeniul HoReCa să se digitalizeze, oferindu-le antreprenorilor un întreg ecosistem de soluţii, fie că este vorba de un restaurant, un hotel sau un magazin.

„Freya preia practic toată zona de comandă şi procesare a comenzii, cât şi urmărirea rapoartelor din spate de către management. Încercăm să câştigăm timp pentru antreprenorii din industria HoReCa şi nu încercăm, asta şi facem. Avem un soft pentru restaurante, care vine cu un întreg ecosistem de soluţii pe lângă - meniul digital, aplicaţii pentru ospătari, site integrat cu aplicaţia software în spate, dispecer în care practic se preiau comenzi telefonic şi se aruncă tot în zona de soft. Încercăm să aducem tot ecosistemul de delivery şi comandă în restaurant într-o singură soluţie astfel încât să avem un sistem de operare pentru HoReCa“, a explicat Florian Bucă.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday