ZF TechDay

ZF Tech Day. Florin Popa, director B2B, Orange România: Primul trimestru din 2023 păstrează trendul de creştere pe care l-am văzut anul trecut. Noi am anunţat creşteri în zona B2B atât pentru businessul de conectivitate, cât şi pentru linia de business de tip IT&C, unde vedem cea mai semnificativă creştere - de 20% de la an la an

28.04.2023, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Creşterea este susţinută în special de zona de securitate cibernetică - aceasta rămâne în continuare vedeta vânzărilor în această perioadă, cu avans de peste 20% -, în timp ce a doua linie de business cu creştere este infrastructura de computing şi cloud - peste 10% - 11%.“

Mediul de business şi-a continuat planurile de digitalizare şi în primul trimestru al anului 2023, astfel că segmentul de servicii IT&C a continuat să aducă cele mai mari creşteri pentru divizia B2B a Orange România, liderul pieţei locale de telecom.

„Primul trimestru de anul acesta, din fericire, păstrează trendul de creştere pe care l-am văzut anul trecut. Noi am anunţat creşteri în zona B2B (business to business) atât pentru businessul de servicii - de conectivitate, cât şi pentru linia de business de tip IT&C, unde vedem cea mai semnificativă creştere - în jur de 20% de la an la an. Tendinţă, aşa cum spuneam, pe care am remarcat-o anul trecut şi pe care o observăm şi anul acesta. Legat de activitatea comercială, am rămas prima alegere a clienţilor pentru servicii mobile - vorbesc aici de piaţa de business. Pentru al treilea an consecutiv am fost principalul furnizor ales de către clienţii care au portat. Practic, anul trecut, când tragem linie, un număr semnificativ mai mare de clienţi au portat către Orange decât de la Orange când au ales servicii de conectivitate mobilă pentru afacerile lor“, a spus Florin Popa, director business to business (B2B), Orange România, în cadrul emisiunii ZF Tech Day.

El a adăugat că cele mai căutate soluţii au fost cele din zona securităţii cibernetice – care a înregistrat un avans de peste 20% - şi cele de cloud – cu o creştere de peste 10%.

„Dacă ar fi să intru în detalii, trendurile acestea de creştere sunt susţinute în special de zona de securitate cibernetică - aceasta ră­mâne în continuare vedeta vânzărilor în această perioadă, cu creşteri de peste 20% -, în timp ce a doua linie de business cu creştere este infrastructura de computing şi cloud, care creşte cu peste 10% - 11%. Pe zona de conectivitate vedem o creştere de o singură cifră, dar ne bucurăm să remarcăm că, după ani în care conectivitatea n-a mai crescut sau a fost chiar în scădere, ea şi-a revenit pe un trend crescător, odată cu pandemia, trend pe care l-a păstrat şi anul trecut şi în primul trimestru din acest an“, a mai spus Florin Popa.

Astfel, dacă marii jucători au planuri complexe de digitalizare şi caută astfel soluţii şi servicii pe măsură, IMM-urile – companiile mici şi medii – au nevoie în mare măsură de soluţii care să îi ajute să îşi gestioneze activitatea în mediul online.

„Continuăm să observăm o diferenţă între diferitele segmente de clienţi business – companiile mici continuă să achiziţioneze soluţii în special de digitalizare a afacerilor şi prezenţă în mediul online, soluţii prin care să îşi protejeze infrastructura de comunicaţii sau serverele pe care le deţin şi aplicaţiile găzduite de acestea. Deci vorbim, în principal, de soluţii care privesc găzduirea magazinelor online, soluţii de plăţi online, soluţii de securitate cibernetică de tip antivirus, anti-malware. Dacă vorbim de clienţii mai mari sau foarte mari deja vorbim de procese mult mai complexe de transformare, vedem o migrare în continuare către cloud - sunt foarte mulţi clienţi şi din zona de retail şi din zona serviciilor financiare care încep să renunţe la infrastructura proprie de computing, adică nu mai cumpără servere de stocare şi decid să meargă către un furnizor de cloud, deci practic să închirieze acest tip de infrastructură de la un furnizor“, a explicat directorul B2B al Orange România.

El consideră că mediul antreprenorial românesc a trecut de etapa de „educare“ în ceea ce priveşte soluţiile de securitate cibernetică.

„Am trecut prin ceea ce putem numi o educare a pieţei, în acest moment vorbim de monetizarea acestor soluţii de către majoritatea vendorilor prezenţi pe piaţă, dar vorbim şi de un context care a condus la această achiziţionare accelerată de soluţii de securitate cibernetică.“

„Avem contextul pandemic, când companiile au realizat că trebuie să dea acces angajaţilor la resurse de la distanţă; vorbim de contextul războiului de la graniţă, când am observat o intensificare a atacurilor asupra infrastructurilor reţelelor şi centrelor de date. Însă, în continuare putem spune că suntem pe o curbă de învăţare pentru un anumit tip de clienţi, dar în acelaşi timp vorbim de o piaţă cu mult mai matură atât la nivelul cererii dar şi la nivelul ofertei. Dar e o piaţă care are în continuare potenţial de creştere. Chiar analiştii şi consultanţii spun că piaţa serviciilor de securitate cibernetică va rămâne cel puţin pe un orizont de timp mediu - să spunem următorii cinci ani -  cu creşterea cea mai accelerată.“

 

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday