ZF TechDay

ZF Tech Day. Horia Cucu, Zevo Tech – tehnologie de recunoaştere vocală: Ne-am axat în special pe zona de call-centere, însă acoperim şi zona media şi cea medicală. Ne pregătim să ne extindem şi în străinătate

19.07.2023, 00:06 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul face parte din programul Orange FAB, cu ajutorul căruia a reuşit să dezvolte soluţia de recunoaştere vocală până la stadiul actual.

Start-up-ul local Zevo Tech, care a creat o tehnologie de recunoaştere vocală, axată în principal pe zona de call-centere, dar şi pe zona media şi cea medicală, are în plan să se extindă şi pe pieţele externe în perioada următoare, în condiţiile în care lucrează la adăugarea de noi limbi. Momentan soluţia funcţionează pentru limbile română şi engleză.

„Noi am încercat să ne nişăm pe zona de call center, unde zic eu că avem cele mai bune modele, cea mai bună acurateţe în momentul de faţă, şi intenţionăm să ne mutăm şi în pieţele externe cât de curând. Lucrăm la trei limbi noi pentru transcriere. Într-un call center este important să fie transcrise toate interacţiunile între agenţi şi clienţi, astfel încât apoi să fie făcută o analiză asupra cuvintelor cheie, asupra problemelor recurente pe care le transmit clienţii, asupra unor potenţiale plângeri sau reclamaţii, astfel încât managerii de call center să poată să revină rapid către acei clienţi şi să găsească o soluţie la problemele lor. În felul acesta, se pot evalua agenţii, se pot evalua produsele şi impactul sau se poate evalua imaginea produselor în ochii consumatorilor şi identifica problemele recurente foarte uşor“, a explicat Horia Cucu, CEO al Zevo Tech şi totodată conferenţiar şi cercetător în cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Start-up-ul Zevo Tech este parte din programul de accelerare Orange FAB, program prin care operatorul telecom susţine proiectele de tehnologie aflate la început de drum, implementând soluţiile acestora în cadrul propriei organizaţii, dar şi către un portofoliu extins de clienţi.

„Fiind parte din Orange Fab, am ajuns să iau legătura şi cu laboratorul Orange 5G din Politehnică. Am depus proiecte de cercetare împreună cu Orange şi Politehnica, în parteneriat, şi de când sunt în Orange FAB, am dezvoltat împreună această soluţie de transcriere de vorbire“, a punctat el.

Pe lângă zona de call-center, soluţia Zevo Tech este antrenată şi pentru domeniul media sau cel medical, având algoritmi dedicaţi pentru fiecare industrie în parte pentru o acurateţe a transcierilor cât mai mare.

„Modelul pe zona media este antrenat pe zeci, sute de ore de vorbire şi foarte multe materiale text din acest domeniu. Am lucrat mai bine de doi ani pentru a ajunge la această acurateţe - peste 95% pentru domeniul media. Totodată, abordăm şi alte pieţe, precum cea medicală - radiologie, oftalmologie ş.a.m.d., având câte un model dedicat pentru fiecare domeniu în parte.“

Pe zona media, interviurile audio-video pot fi transformate în text ce poate fi folosit de exemplu ca subtitrare.

„Poţi în această soluţie şi să asculţi înregistrarea şi să vezi pe unde au fost greşelile, dar de asemenea poţi să şi corectezi şi într-un final să descarci un fişier în format editabil pe care să-l foloseşti mai departe.“

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday