ZF TechDay

ZF Tech Day. Mihaela Simion, country manager realme România: Piaţa de smartphone-uri este orientată tot mai puternic spre modelele mai scumpe, astfel că valoarea pieţei creşte deşi numărul de mobile vândute e mai mic

04.07.2023, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

„Anul acesta vedem eşalonul de vârf al pieţei, segmentul de flagshipuri fiind într-o creştere mare şi prevedem că anul viitor va fi pe acelaşi ritm“.

Piaţa de smartphone-uri din România continuă să fie orientată din ce în ce mai puternic spre modelele mai scumpe şi cu perfor­manţe mai bune din punctul de vedere al tehnologiei, astfel că deşi numărul de unităţi livrate scade, din punct de vedere valoric piaţa este în creştere.

„În 2022 lucrurile nu erau aşa pregnante sau nu le vedeam aşa de pregnant. Într-adevăr am văzut de la utilizatorii finali o cerere mai mare pentru tehnologia de calitate, dar anul acesta vedem eşalonul de vârf al pieţei, segmentul de flagshipuri fiind într-o creştere mare şi prevedem că anul viitor va fi pe acelaşi ritm. În acest context asistăm la o scădere a volumelor de vânzare, cu o valoare a vânzărilor în creştere“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Mihaela Simion, country manager pentru România al producătorului de smartphone-uri realme.

Piaţa a fost în scădere din punctul de vedere al numărului de telefoane încă din prima parte a anului, a spus Mihaela Simion. „Vedem într-adevăr că piaţa din România este în scădere faţă de anul trecut, cu un start mai bun al pieţei de (telefoane vândute prin) operatori, cu o creştere a preţului mediu de achiziţie, ceea ce arată o maturitate în ceea ce priveşte obiceiurile de cumpărare ale utilizatorilor finali, volumele de produse pe segmentele mediu, de top şi flagship fiind în creştere.“

Anul trecut în România s-au vândut aproape 4 milioane de smartphone-uri, conform analizelor de piaţă citate de realme. „Piaţa din România a fost cumva stabilă în ce priveşte vânzările. În ceea ce priveşte numărul de unităţi au fost în jur de 3,6 milioane. Bineînţeles, partea a doua a anului înregistrând un boom având în vedere că piaţa de open market atunci creşte mai mult, fiind vorba de promoţiile de Black Friday şi Crăciun pe care le pregătesc retailerii de obicei. (...) La începutul anului piaţa de telefoane mobile vândute de operatorii de telefonie mobilă este un pic mai mare. După care la finalul anului, după cum am menţionat, partea de promoţii de Black Friday şi Christmas echilibrează cumva situaţia ca până la finalul anului piaţă să fie cumva egală.“

Pentru realme anul 2022 a fost unul de creştere, a declarat Mihaela Simion. „2022 pentru noi a fost de mare succes. Am avut o creştere a volumelor de vânzări de 300%, ceea ce ne ne-a bucurat foarte tare. Produsele unde noi am înregistrat creştere au fost în special cele din seria C şi un serial number (smartphone-uri care au în nume un număr, de la 5 la 10 - n. red.) . Însă produsele din gama medie ne-au adus succesul pe piaţă, iar în ce priveşte partea de acoperire a pieţei, cumva până la finalul anului trecut eram cam la 80% din piaţa din România cu modele prezente în aproape toate canalele. În ce priveşte anul acesta, lucrurile cumva s-au stabilizat. Vedem că acolo unde am avut anul trecut volume, cu smartphone-urile din seria C de exemplu, suntem în acelaşi loc. Ce ne bucură este că pe partea de segment mediu - înalt, acolo unde noi avem un produs - realme 10 - vedem o creştere de 60% faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că avem un pas în faţă în ceea ce priveşte interesul clienţilor pentru device-urile din zona medium-high ale realme.“

Vânzările companiei în România au rămas stabile, chiar dacă piaţa este în scădere, a spus Mihaela Simion. „Deşi piaţa este în scădere, noi suntem stabili. Ce pot să spun este că exact ceea ce ne interesează, pasul către segmentul medium şi medium-high, este făcut şi interesul clienţilor este acolo astfel că vom marşa pe acest lucru, mai ales că acum, zilele trecute, noi am lansat două produse noi, realme 11 pro şi realme 11 pro plus, produse din gama medium-high, la care vedem feedback pozitiv din piaţă şi deja vânzările au început să se vadă şi să crească.“

Liderul pieţei locale de smartphone-uri este Samsung, cu circa 50% din piaţă. Principalul rival al Samsung pe piaţa din România este Apple.

 

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday