ZF TechDay

ZF Tech Day. Mirela Popescu, software delivery director - European Delivery Center, Cegeka România: România este un bun livrator de servicii IT şi extinderea a venit pe baza calităţii muncii livrate de specialiştii de aici din celelalte divizii

07.07.2023, 00:07 Autor: Ioana Nita

„Căutăm oameni cu experienţă, cu senioritate ridicată, oameni care au experienţă pe partea de dezvoltare «finance and operations» şi avem şi o poziţie deschisă de finance and operations consultant“.

Furnizorul belgian de soluţii şi servicii IT Cegeka, prezent pe piaţa locală din 2011 cu o echipă actuală de aproape 900 de persoane, a decis să extindă activitatea companiei din România cu o nouă divizie dedicată tehnologiilor Microsoft Dynamics pe zona de finanţe şi operaţiuni, care deserveşte proiecte realizate pentru clienţii grupului la nivel european. Divizia numită Microsoft D365 Finance & Operations face parte din Cegeka Business Solutions şi totodată din Cegeka European Delivery Center (EDC) – centru în care au fost reunite toate activităţile nearshore ale grupului belgian şi care activează, pe lângă România, şi în Republica Moldova, Cehia şi Grecia. În următorii ani, Cegeka are în plan să ajungă la o echipă de 50 de specialişti în cadrul diviziei sale Microsoft D365 Finance & Operations, recrutările axându-se cu precădere pe pieţele din România şi Cehia.

„Suntem în momentul de creştere şi de înfiin­ţare a echipei. Practic, grupul a decis şi strategia de business şi de creştere a diviziei Cegeka Business Solutions, a fost să crească în România pentru că având deja colegi aici care sunt parte din EDC şi bazându-ne pe ex­perienţa lor şi pe calitatea livrată de până acum, alegerea a fost una simplă. România este un bun livrator de servicii IT şi datorită cali­tăţii şi muncii livrate de colegii noştri din cadrul celorlalte divizii EDC, practic a fost o alegere naturală să continue creşterea în România. Strategia de creştere vizează ca în următorii trei ani să ajungem la un număr de 50 de colegi. Creşterea va fi bazată în prin­ci­piu şi pe nevoia de business. Vom încerca să ne sincronizăm astfel încât să creştem ba­zându-ne pe nevoia din business pentru a asi­gura o creştere organică pentru viitorii noştri colegi, o creştere stabilă care să ne ofere siguranţă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Mirela Popescu, software delivery director - European Delivery Center, Cegeka România.

În prezent, în România, în cadrul noii divizii dedicate Microsoft D365 Finance & Operations lucrează opt persoane specia­lizate pe partea de arhitectură tehnică şi dezvoltare software pentru zona de finanţe şi operaţiuni. Acestora li se adaugă o echipă de alţi opt specialişti din Cehia.

„Avem şi persoane specalizate pe tehnologia .NET, fiindcă avem produse dezvoltate în cadrul Cegeka care vin ca «plug&play» peste produsul standard Microsoft Dynamics“, a completat ea, adăugând că pe piaţa locală există un număr limitat de specialişti în dezvoltare software pentru tehnologiile Microsoft Dynamics.

Microsoft Dynamics include soluţii software de business de tip ERP (Enterprise Resource Planning) şi CRM (Customer Relationship Management), iar soluţia Microsoft Dynamics D365 Finance and Operations se adresează companiilor mari care au peste 200 de angajaţi, inclusiv zonei enterprise. Pe lângă soluţia standard oferită Microsoft, Cegeka vine cu soluţii de personalizare a acesteia pe industrii şi efectiv pe specificul businessului clientului.

„Avem câteva produse dezvoltate «in house», în special produse dezvoltate în sfera anumitor industrii precum cea alimen­tară, a agriculturii sau farmaceutică. Avem partea aceasta de produs care se comer­cia­lizează către clienţi peste soluţia standard şi în plus de asta, ca orice partener Microsoft din această industrie, ne ocupăm şi de partea de personalizare în baza necesităţii clien­tului, în baza necesităţii şi specificului pro­iec­tului. În principiu, ceea ce ne diferen­ţiează ar fi partea aceasta de produse deja dezvoltate pe care le putem folosi «plug & play» pentru industriile menţionate, iar asta face ca durata de implementare a soluţiei să fie mai mică decât dacă ar fi nevoie să dez­volt­ăm de la zero acele produse, soluţii pe care le vor în plus companiile“, a explicat Mirela Popescu.

În funcţie de mărimea clientului şi în funcţie de complexitatea industriei, implementarea unei soluţii ERP Microsoft durează în medie un an, un an jumate.

„Faţă de ceilalţi parteneri Mircrosoft din piaţă ne mai diferenţiem şi prin faptul că avem dezvoltată <<in house>> o metodologie de lucru care se numeşte Cegeka Sure Value şi absolut toate proiectele noastre merg pe această metodologie de implementare pe care noi am tot îmbunătăţit-o în decursul anilor şi care vine cu aceste beneficii de a adresa anumite arii unde au fost anterior identificate probleme, tocmai cu scopul de a diminua pe cât posibil timpul de implementare”, a subliniat ea.

Cererea pentru soluţii de tip ERP există mereu fiindcă nevoia implementării unui astfel de soft vine în momentul în care business creşte, se dezvoltă, sau în momentul în care ERP-ul implementat devine depăşit din punct de vedere tehnic. Ca atare, Cegeka îşi va creşte echipa pe acest domeniu pentru a susţine cererile de proiecte.

„Anul acesta, datorită faptului că încercăm să creăm o bază a echipei, căutăm oameni care au deja experienţă, cu senioritate ridicată. Căutăm oameni care au experienţă pe partea de dezvoltare <<finance and operations>> şi avem şi o poziţie deschisă de Finance and Operations Consultant. Însă, pe viitor, avem în plan chiar şi organizarea de academii pentru dezvoltarea de noi talente, pentru că în această industrie, vorbind de o industrie nişată, unde nu avem un <<pool>> foarte mare de colegi, astfel încât planurile de creştere, în mod clar, vor lua în calcul şi partea de organizare de academii, însă nu anul acesta”, a menţionat Mirela Popescu.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday