• Leu / EUR4.9148
  • Leu / GBP5.5638
  • Leu / USD4.5152
ZF TechDay

ZF Tech Day. Răzvan Radu, CEO, Opticom: Cererea de soluţii de comunicaţii unificate a crescut în pandemie. Ne uităm şi la expansiunea pe pieţe externe

22.11.2021, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Bogdan Chiriţă, strategic partnership manager la Orange Business Services: „Din ce în ce mai mult clienţii au început să adopte tehnologii pentru a-şi putea asigura continuitatea businessului şi pentru a fi mai eficienţi, iar soluţiile de tip comunicaţii unificate au fost unele dintre soluţiile alese.”

Contextul crizei sanitare a mobilizat companii din diverse domenii spre a-şi diversifica activitatea şi a găsi diverse căi de supravieţuire în faţa pandemiei. Astfel, multe companii care şi-au mutat şi angajaţii în mediul online au început să caute soluţii complexe care să le asigure comunicarea de la distanţă cu echipele.

„Cererea pentru aceste soluţii precum platforma 3XC orientată atât în zona de unified communication cât şi în zona de call center a crescut simţitor şi anul acesta. Soluţia este folosită în prezent de peste 500.000 de clienţi în toată lumea şi înglobează comunicare de voce, soluţii de video-colaborare, videoconferinţe, comunicare prin social media sau integrări cu soluţii de customer relationship managements, software-uri hoteliere, tot ce ne putem dori în momentul de faţă pentru o comunicare eficientă”, a spus Răzvan Radu, CEO al Opticom Consulting, în cadrul emisiunii ZF Tech Day.

El a explicat că principalele diferenţe dintre o soluţie precum este 3XC şi cele tradiţionale constau în disponibilitatea mare a serviciului, urmată de faptul că nu implementarea ei nu necesită investiţii în echipamente sau crearea unei infrastructuri proprii a clientului care să ajute la funcţionarea acesteia.

Şi Bogdan Chiriţă, strategic partnership manager în cadrul Orange Business Services, a susţinut că cererea pentru soluţiile dedicate zonei de unified communications şi call center au înregistrat o creştere în ultima perioadă.

„Din ce în ce mai mult clienţii au început să adopte tehnologii pentru a-şi putea asigura continuitatea businessului sau pentru a fi mai eficienţi, iar soluţiile de tip comunicaţii unificate cu siguranţă au fost unele dintre soluţiie alese. Tot anul acesta discuţiile pentru astfel de soluţii au devenit mai naturale. Iar împreună cu Opticom am reuşit să vindem zeci de soluţii de call center, iar soluţiile de acest fel reprezintă o soluţie de tip standard în portofoliul nostru şi sunt în agenda de discuţii cu mai toţi clienţii mai ales la cei care considerăm că au valoare adăugată”, a spus Bogdan Chiriţă.

Compania românească a început în 2015 un parteneriat cu Orange Business Services, în urma căruia Opticom Consulting a început să implementeze soluţia 3CX, care este stocată în data centerele Orange, astfel că jucătorii care folosesc platforma nu au nevoie de propria infrastructură. „În cadrul acestui parteneriat oferim soluţii de transport de conectivitate a datelor, găzduim soluţia 3CX în datacenterele noastre putând oferi inclusiv redundanţă pentru clienţii care îşi doresc un nivel de disponibilitate ridicat. Şi nu în ultimul rând îmbrăcăm aceste soluţii într-o anvelopă de securitate cibernetică. Desigur, am observat şi noi ca şi restul pieţei că ameninţările constituie un subiect important şi trebuie tratate cu maximă rigurozitate”, a mai spus Bogdan Chiriţă.

De asemenea, soluţiile din portofoliul Opticom Consulting acoperă o gamă largă de companii, începând de la jucători mici şi mijlocii, până la companii multinaţionale.

„Am  început cu companii mici şi mijlocii, în special cu firmele care activează în zona de retail online. Cu timpul am ajuns să dezvoltăm şi proiecte la companii cu mii de angajaţi şi infrastructură proprie, soluţii complexe care chiar ne-au provocat şi ne-au ajutat să evoluăm”, a spus Răzvan Radu.

El a adăugat că majoritatea clienţilor Opticom Consulting sunt activi în zona de comerţ online, însă, compania a avut proiecte şi în zona de automotive şi în sectorul public.

„Am avut şi proiecte în zona de automotive - clienţi cu zeci de mii de angajaţi în diverse locuri din ţară. Am avut proiecte şi în zona de instituţii, proiecte în zona de servicii publice, primării, sănătate. Pandemia a adus multe provocări şi în activitatea noastră şi ne-am concentrat în special să oferim aceste soluţii celor care au fost afectaţi mai mult de pandemie, dar care au ales să găsească alte căi pentru a rezista, precum jucătorii din HoReCa care şi-au dezvoltat zona de livrare.”

În continuare, planurile Opticom Consulting vizează dezvoltarea parteneriatelor cu Orange Business Services şi extinderea pe noi pieţe.

„Pentru anul 2022, ne dorim dezvoltarea parteneriatelor cu Orange Business Services. Mai avem în plan şi dezvoltarea proiectelor dedicate zonei de videoconferinţă şi dezvoltarea pe pieţe externe. Deja avem discuţii încheiate în ceea ce priveşte extinderea în alte ţări”, a spus Răzvan Radu.

În ceea ce priveşte planurile Orange Business Services, acestea vizează democratizarea accesului la soluţii dedicate unified communications şi facilitarea adopţiei acestora de către companii.

„Ne dorim să democratizăm accesul la genul ăsta de soluţii şi practic să venim şi cu layere suplimentare care să faciliteze adopţia şi rezolvarea unor nevoi pe care unele businessuri continuă să le aibă. Comunicaţiile unificate şi securitatea cibernetică sigur vor fi pe agenda de anul acesta şi rămâne de văzut cum vom reuşi să acoperim cât mai bine piaţa din România”, a mai spus Bogdan Chiriţă.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday